Namenoma se igram z besedami, ker je najnovejši renault poimenovan po letalu. Ne po lovskem dassault rafale, kot sem tudi sam prvič pomislil, pač pa bistveno manjšem, dvosedežnem in enokrilnem iz tridesetih let prejšnjega stoletja. Caudron C.430 rafale se je imenoval, poganjal pa ga je Renaultov motor.
slika
In zato se tudi najnovejši renault imenuje rafale. 4,71 metra dolg križanec je to z, kot napisano, nizko streho, ki bi ji vsi radi rekli kupejevska, pa vemo, da so kupeji malo drugačne oblike, ampak takšne višje avtomobile vozniki danes obožujete, če so videti še tako atraktivno kot ta, pa sploh. Modra barva mu zelo lepo paše, velika 20-palčna lita platišča prav tako, rafale je vpadljiv, ni kaj! Je pa tudi precej podoben enemu drugemu francoskemu modelu, ki se že kar nekaj časa vozi po cestah, in očitno je samo naključje, da se je pod oba podpisal Gilles Vidal, ki je pred petimi leti od Peugeota prestopil k Renaultu.
slika
Rafale ni oblikovno zanimiv samo zunaj, ampak je privlačen tudi v kabini. Ta je s projekcijskim prikazovalnikom in dvema velikima zaslonoma zelo moderna, z nekaj fizičnimi stikali tudi ergonomsko v redu, predvsem pa je zelo razgibana in niti malo dolgočasna. Vidi se, da predstavlja vrh ponudbe pri Renaultu, ker so materiali kakovostni, malokateri kos plastike zaškripa, sploh pa so mi všeč vsi drobni detajli, kot je alkantara na volanu, pa vsi šivi v barvah francoske trobojnice oziroma lepše slovensko tribarvnice, logotip na sedežu pa je ponoči celo nežno osvetljen.
slika
Logotip znamke Alpine še zdaleč ne pomeni, da ima spredaj gnani rafale z nabritim A110 R z zadnjim pogonom kaj skupnega, kaj šele športnega, paket opreme pa se vseeno imenuje esprit alpine in predstavlja vrh ponudbe pri tem motorju, zato sem sedel na finih sedežih in obdajali so me zelo prijetni materiali, še najbolj pa me je navdušila multimedija. Ta si pa res zasluži pohvalo. Za začetek je velik 12-palčni zaslon lepo vgrajen v armaturno ploščo in ne štrli ven, še bistveno bolj pa prepriča Googlov multimedijski sistem, zato vse deluje gladko, brez zatikanja, meniji so pregledni, ikone velike, Google Maps je povezan z uporabniškim računom, super je! Ne vem pa, kako bo to delovalo čez recimo 20 let. Ali pa, če se kakšen stric pri Googlu odloči, da Amerika ne bi več sodelovala z Evropo ... Pa pustimo politiko, stikalo levo od volana za izklop tečnih asistenčnih sistemov je tudi super, ker vse, kar te moti, izklopiš naenkrat!
slika
Niti približno pa ni v tem avtu super samopolnilni hibridni pogonski sklop. Rafale je ime že dobil po letalu, ki je kmalu po prvem poletu postavilo mednarodni hitrostni rekord v razredu, ampak avtomobila, ki tako dobro skriva 200 'konjičkov', pa že dolgo nisem peljal. Pa ne mislim, da je počasen na cesti, saj doseže največ 180 kilometrov na uro in do 100 pospeši v manj kot devetih sekundah, ampak ne daje pa prav nobenega občutka o tem, da leti.
slika
1,2-litrski turbobencinski trivaljnik skupaj z dvema elektromotorjema sicer ponuja 147 kilovatov moči, to je 200 ’konjev’, in 350 Nm navora. Ampak ko pohodim pedal za plin, se najprej ne zgodi čisto nič, šele potem, ko se računalniki in zobniki odločijo, da bi se pa vseeno nekaj lahko zgodilo, najprej cukne, potem pa pospeši. Še kar odločno, nikakor pa športno. Krivda gre tako na račun menjalnika multi-mode kot turbomotorja, ampak to ni avto za tiste, ki iščete nekaj športnega. Tudi varčen ni, poraba je z dobrimi sedmimi litri na sto kilometrov samo povprečna, če gledam nanj kot hibrid. V mestih gre tudi pod 6, ampak z avtocesto in vsem bo pač več. In še ena stvar me moti pri tem pogonu: motor se včasih vklopi tudi, ko se voziš čisto počasi ali celo stojiš na mestu, ker se mala baterija pač hitro izprazni, in potem ropota. In trese. Čuden občutek je, ker smo navajeni, da se motor glasneje oglaša pač takrat, ko pospešujemo.
slika
slika
Če iščete samo trd avto, o, ja, potem ste pa na pravem mestu! 20-palčna platišča, 1660 kilogramov mase in predvsem trdo vzmetenje vzamejo kar nekaj davka na račun udobja. Saj če je cesta lepa, je vožnja prijetna, večino časa pa prav grdo pretresa. Si predstavljam, da je z manjšimi platišči bolj prijeten, vsekakor pa priporočam sistem štirikolesnega krmiljenja 4control advance. Z njim je rafale enako okreten kot precej manjši clio, in to deluje kar malo hecno, ko se voziš. Včasih preveč zavije in deluje živčno, kot da moraš stalno nekaj popravljati, zato ima kar 13 nastavitev, da izberete tisto, ki vam paše. Ampak žal s tem še vedno ne deluje športno, samo precej bolj vodljiv je, kot so podobno veliki avti sicer.
slika
Zelo mešane občutke pusti rafale. Seveda je na pogled privlačen avtomobil, ki ima zelo prijetne materiale in dobro izdelavo, pa odličen multimedijski sistem ter ogromno prostora in je nekakšen naslednik nekdanjih Renaultovih zastavonoš, kot so bili safrane, vel satis in avantime. Tudi zadaj se sedi odlično, ker je ogromno prostora tako za noge kot glavo, in prtljažnik je s 627 litri zelo radodaren. Škoda, ker želi biti preveč športen in razočara s pogonom, sploh ob tako legendarnem imenu – rafale!
Tehnični podatki renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Vrsta motorja turbobencinski in električni, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1199
Moč v KW (KM) pri vrt./min 147 (200)
Največji navor v Nm pri vrt./min 350
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, multi-mode
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4710 x 1866 x 1613
Medosna razdalja v mm 2738
Prtljažnik v litrih 627
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1660 (520)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100 km/h v s 8,9
Poraba (po WLTP) v l/100 km 5,0
Poraba na testu v l/100 km 7,3
Cena osnovnega vozila v EUR 44.990
Cena testnega vozila v EUR 49.290
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.050
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Nizek prelet

Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo tudi Renault na ceste zapeljal svoj večji križanec z nižjo in dolgo padajočo streho. In zdaj je prišel, novi zastavonoša znamke, ki je svoj pristanek naznanil z rafalom.

Beri dalje
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc