Med toliko vrhunskimi avtomobili, kot jih je danes na trgu, je res težko izbrati najboljšega. Lahko pa brez dvoma zapišem, da je testni BMW 330d touring povsem pri vrhu.
Bi lahko rekel, da je enako, kot če bi vas nekdo vprašal, kje je najboljša pica. Sem že večkrat rekel v svoji družbi in smo se potem skregali, ker je toliko različnih okusov, zato sem zdaj raje tiho. Podobno se odzovem ob vprašanju, kateri je najboljši avto, ampak če je za nekoga 85 jurjev, kot stane testni BMW, enako kot zame 15 jurjev, naj kar leti ponj, ker se splača!
Trojka karavan je že v osnovi avto, ki bi moral zadovoljiti večino potreb neke normalne družine, ker je dovolj prostora v kabini, prtljažnik ima 500 litrov, kar je seveda za četrtino manj kot pri 4krat cenejšem golfu, ampak je tako lepo obdelan in praktičen s šipo, ki se ločeno odpira, da lahko povsem mirno zapišem, da je dober. Seveda, na nobenem področju ni prostorski rekorder, večina podobno dolgih karavanov za bistveno manj denarja ima občutno več uporabnega prostora, ni pa v nobenem za volanom tako dobrega občutka, da ne omenjam voznih lastnosti. Voznik se takoj zlije z avtom, kokpit pa je dodelan do potankosti, čeprav je moja edina kaprica, da mi merilniki niso preveč všeč. Pa smo spet na začetku pri različnih okusih, a ne.
Za Slovenca je idealen tudi pogon. Trilitrski vrstni šestvaljnik je turbodizelski, ker pri nas še vedno ne maramo ’bencinarjev’, čeprav mi ni čisto jasno, zakaj ne. Mislim, mi je do določene mere, ampak za povprečnega Slovenca, ki na leto prevozi 12 tisoč kilometrov, je dizelski motor neprimerna izbira. Kdor se vozi (veliko) več, pa o čem drugem niti razmišljal ne bo in pri BMWju so mu dali zelo dober razlog, da bo tako; motor je namreč odličen, zelo lepo vleče, v bistvu zelo konkretno, saj ima 195 kilovatov, kar je 265 ’konjev’, pospešek do 100 km/h pa samo 5,4 sekunde! Še bolj me navdušuje zvok, ki sicer je dizelski, ampak niti malo tako moteč kot pri štirivaljnih. In poraba? Ja, verjetno je to res najbolj pomembno pri avtu za 85 jurjev, ampak to vsak vpraša, zato je informacija na mestu: dobrih 8 litrov, če ne boste pazili, sicer pa tudi kakšen liter manj.
Najboljša stvar pri tem avtu? Vožnja. Tako dobro se pelje malokateri tako velik in uporaben avto. Še štirikolesni pogon ima, zato je tudi primeren za nas, če je ravno kakšen dež ali sneg. Na vsaki podlagi potegne kot bik, v ovinku zna odlično razporediti navor med osema, da je ves čas stabilen, in s podvozjem zna odlično kompenzirati svojo kar veliko maso. Več kot 1.800 kilogramov tehta, zato je jasno, da ni tako uživaško lahkoten kot 330i s štirivaljnim bencinarjem in zadnjim pogonom. Še vedno se pa pelje bolje kot praktično vse na cestah, čeprav je res tudi, da malenkost manj udobno kot glavna konkurenta. Torej je najboljši avto? Bi lahko rekel, da je (vstavi svoj priljubljen avto) še boljši, pa ne bom, ker je ta res dober.
Tehnični podatki | BMW 330d xDrive touring M sport |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 195 (265) pri 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 580 od 1.750 do 2.750 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4709 x 1827 x 1445 |
Medosna razdalja v mm | 2851 |
Prtljažnik v litrih | 500 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1835 (515) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,5/5,1/5,6 |
Poraba na testu v l/km | 7,7 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 40.450 |
Cena testnega vozila v EUR | 57.414 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 84.961 |
Na vrhu smetane
Beri dalje