Ob zadnji prenovi je sedmica na nos dobila ledvici sinjega kita in ob tem ste se na fotografijah avtomobila nekateri zgražali.
V živo je vse skupaj bistveno lepše, bolj smiselno in avtomobil v praksi deluje zelo nastopaško in markantno. No, s 5,12 metra dolžine je težko nemarkanten! Najbrž je veliko odvisno tudi od barve zunanjosti in dodatne opreme, ampak v takšni sivo-rjavkasti barvi, ki na hitro deluje mat, čeprav ni, in z opremo M sport sedmica izgleda zelo dobro. Elegantno, nastopaško, sprednji del pa je lepo simetričen, čeprav sta 'ledvički' postali pravi ogromni ledvici. Sprednje luči sicer delujejo moderno in njihov snop je podnevi prepoznaven, seveda pa vrhunec svojih sposobnosti pokažejo šele ponoči, ko noč spremenijo v dan. Gre za ene najboljših avtomobilskih luči, brez dvoma. Svoj snop prilagajajo tako hitro, da ne zmotijo avtomobila pred vami, ali pa tistega, ki se pelje proti vam, obenem pa ves čas osvetljujejo okolico tako učinkovito, da boste srno opazili tudi, ko bo še nekje na sredini hriba na vaši desni. Ali pa pešca, jasno.
Seveda je zunanjost pri takšnih avtomobilih zelo pomembna in izžarevati mora eleganco ter prezenco, vseeno pa je notranjost tista, ki mora lastnika navdušiti. Konec koncev je za točno takšen stroj odštel 165 tisočakov in prostora za napake ni veliko. Zato se mi zdi kar hecno, da ob prenovi sedmici niso namenili najnovejših oblikovnih in tehnoloških prijemov, ki jih BMW uporablja trenutno. Nova trojka, denimo, znotraj na določenih področjih deluje bolj sveže in moderno, vseeno pa to ne pomeni, da je notranjost sedmice zastarela. Daleč od tega!
Notranjost je ena sama eleganca. Materiali so vrhunski, izdelava tudi, digitalni merilniki pred voznikom so sposobni prikazovanja ogromnega števila najrazličnejših funkcij, sredinski zaslon prav tako, predvsem pa je bila tokrat notranjost prežeta z lepim usnjem rjavkaste barve in s številnimi lepotnimi šivi. Na pogled izjemna, na otip nadvse prijetna in glede zagotavljanja udobja naravnost perfektna. Če bi rekel, da me je kakšna stvar hudo zmotila, bi se zlagal, edino nad masažo na sprednjih sedežih nisem navdušen. Kakšen tekmec zna v tem pogledu za telo poskrbeti bolje.
Udobje je v primerjavi z manjšo petico še tri nadstropja višje! Če je najboljši v sveti trojici, ne bom trdil, je pa vsekakor vrhunski. Sedeža sta izjemno udobna, podvozje oponaša jahanje penastih bonbonov, zunanji svet utihne, ko zaprete vrata, električno pomična senčila zadnjega in stranskih stekel pa seveda poskrbijo za dodatno zasebnost. Zanimivo je morda to, da kljub gromozanskim meram, ki se vidijo v izjemni prostornosti spredaj in v prtljažniku, na zadnji klopi več prostora ponudi veliko krajših vozil. Dva potnika zadaj nikakor ne bosta utesnjena, bo pa prostora bistveno manj, kot bi pričakovali, zato bo za res vrhunsko udobje treba poseči po različici L, ki v dolžino meri skoraj 5,25 metra.
Pa vožnja? Občutek na volanu je veliko bolj odsoten in umeten kot v razredu pet in, za primerjavo, vozniško se mi Mercedesov razred S zdi malce bolj prijeten. Predvsem v smislu, da je občutek na volanu boljši, bolj realen, najbrž je krmiljenje lepše obteženo, tukaj pa je naravnano res predvsem na udobje in ležernost. Jasno je, da sedmica ni avtomobil za piljenje ovinkov na gorskih cestah, vseeno pa na trenutke pogrešam malce več volanske komunikativnosti in mesnatosti. Da vse skupaj ne bo slišati kot kritika, na avtocestah je sedmica fantastična, na podeželskih cestah še vedno odlična, v mestu in na parkiriščih pa zahvaljujoč dobri okretnosti in številnim kameram vse okoli vozila dovolj prijetna, da z njo nikoli ne boste trpeli.
Seveda vse skupaj postane dosti bolj ostro, ko voznik prestavi v način sport: podvozje otrdi, krmiljenje tudi, vseeno pa ta dve toni težka limuzina raje vidi, da hitro požira avtocestne kilometre kot pa ostre zavoje. To se lepo vidi tudi pri porabi, ko je ta na avtocesti v praksi boljša kot na počasnejših cestah. Pod sedem litrov sem se brez težav vozil in sploh ne počasi. Takšen motor je sedmici pisan na kožo, čeprav nas je zelo navdušil tudi takšen dvanajstvaljni turbobencinar. Tukaj je kilovatov 235, kar nanese na 320 ’konjičkov’, navor pa je tisti, ki na novo definira besedo prožnost. 680 Nm ga je na voljo in to pomeni, da pričakujte sunkovit potisk hrbta v udoben fotelj vsakič, ko boste močneje pritisnili plin. Ne glede na izbrano prestavo se bo sedmica spustila v galop, je pa tudi res, da je osemstopenjski samodejni menjalnik tako hiter, da si zasluži posebno pohvalo.
Kot prikaz standarda, kakšna mora biti dandanes prestižna luksuzna limuzina, je takšna sedmica brez težav. Dobro izgleda, znotraj na vse mogoče načine razvaja potnike, tehnično je nadvse sodobna in nekaj časa celo zmore avtonomno voziti, motor pa je vreden vsake pohvale. Več smisla dobi podaljšana različica, kjer boste v pregrešnem udobju lahko potnike vozili na zadnjih sedežih, če tako hude potrebe ni, pa bo lahko v podjetju odlična nagrada za razvajanje vašega zaposlenega. Mora biti pa res dober, da si takšno nagrado zasluži!
Tehnični podatki | BMW 740d xDrive M sport |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 235 (320) pri 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 680 od 1.750 do 2.250 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5120 x 1902 x 1467 |
Medosna razdalja v mm | 3070 |
Prtljažnik v litrih | 515 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1990 (615) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,4 |
Poraba na testu v l/km | 6,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 108.250 |
Cena testnega vozila v EUR | 121.514 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 164.668 |
Nagrada za najboljšega delavca
Beri dalje