Ko si takšen navdušenec nad avtomobili kot jaz, ti gre vedno samo eno po glavi: kako bi imel eno fino prazno cesto z veliko ovinki in pravi stroj. Žal je praznih cest vse manj, pravi stroj pa je prišel. Iz Toyote!
Vsaj delček teh sanj se torej da zdaj doživeti tudi zares. Ja, noben med nami ni Ogier, tudi noben nima reli specialke za milijon evrov, kolikor stanejo tisti dirkalniki, marsikdo med nami pa ima recimo 40 jurčkov. OK, ni malo, ampak če se po cestah vozi toliko audijev, BMWjev in podobnih avtov, ki stanejo v povprečju vsaj dvakrat toliko, ljudje imajo ta denar.
Ko dobimo takšen avto na test, je vedno praznik. Sicer to pomeni ogromno dela in veliko prilagajanja, ampak na koncu dneva si zadovoljen, ker je delo narejeno, ker si užival in ker … avto ni razbit! Tudi to, ja ... Andrej Jereb ne bi bil srečen, ker je GR yaris na posnetkih njegov, in trikratni državni prvak v reliju ter 5. na reliju Monte Carlo v svoji kategoriji verjetno ve, kateri je dober avto. GR yaris je eno samo veselje. To je v praksi tako hiter avto, da ne moreš verjeti, dokler se z njim ne pelješ. Res je, obstajajo še bistveno močnejši in bolj brutalni stroji, tale je pa eden redkih, ki ga lahko tudi v praksi izkoristiš skoraj do limita. Zelo velika prednost je v bistvu majhnost. To je mala bombica, ki jo brez težav pelješ tudi po ozkih cestah, v zelo zaprtih ovinkih, da ne pometaš po celi cesti. In zraven kričiš od veselja!
Zverinica nepoznavalcem ne bo dala takoj vedeti, da gre za tako zmogljiv stroj. Še vedno ima spredaj motor, štiri kolesa, notri volan, torej avto kot avto. Ampak kaj dela GR yaris poseben? Motor definitivno. Samo za ta model so ga razvili pri Toyoti, ustreza vsem pravilnikom WRC in ima malo več kot 1,6 litra prostornine. Trivaljni je, turbo, jasno, pri 6500 vrtljajih pa stisne 192 kilovatov, kar je 261 ’konjev’. Oo, ja, se že fino sliši, a ne? Pa 360 njutonmetrov navora se tudi fino sliši za takšen mali avto, ker ga boste z največjim veseljem izkoriščali, ko boste pospeševali iz ovinkov. In streha je iz karbona, cele 3 pa pol kilograma lažja kot navadna. Kolesa? 18-palčna z zelo lepimi dirkaškimi platišči, volan pa tudi odlično sede v roke.
Je kar športen občutek, ko sediš notri, sploh zaradi sedežev, ki super oprimeta telo. Res pa je, da so ti avti narejeni za največ povprečno visoke ljudi, kot sem sam; veliki ne bodo več tako suvereno vrteli volana, ker bi celo sam sedel malo nižje, če bi se dalo, in ker mi potem vzvratno ogledalo ne bi delno zakrivalo pogleda naprej. Ampak je kabina načeloma v redu in po eni strani spoštujem Toyoto, da so naredili celo delno uporaben mali športen avto, po drugi strani bi bil pa lahko tudi brez zadnje klopi. Prostora je pač malo, to naj bo jasno, zadaj je precej nizek strop, tako da ni za dolgo za odrasle, spredaj je pa dobro. Vse pri roki, ročica menjalnika je super postavljena, predalčkov je dovolj in klasični merilniki so pregledni. Več ne rabiš. OK, multimedija še ni najboljša, ampak to se mi zdi pri tem avtu tako nepomembno kot to, da je prtljažnik res majhen. 174 litrov piše v tehničnih podatkih, ampak za prepoteno majico in sveže hlače bo dovolj. Ju boste morali kar pogosto menjati, če boste izkoristili vse, kar takšen yaris ponuja.
Recimo dober pospešek z mesta! V 5,5 sekunde se že premika s 100 km/h in to na praktično vsaki podlagi. GR yaris ima štirikolesni pogon. Ampak to ni vse. Ker ima testni paket race, sta še spredaj in zadaj diferenciala torsen, pomagata pa, da se potegneš iz vsakega ovinka kot največji mojster. Med sedežema ima gumb za dve, v bistvu tri nastavitve. Sport da 70 odstotkov navora nazaj, da postane tole prava drift mašina, za cesto, sploh če je spolzko, je pa zakon track, ki razporedi 50 naprej, 50 nazaj. Potem pa si upaš suvereno zapoditi v ovinek, do konca pohoditi plin in samo močno držati volan, da gre v smer, ki si si jo zamislil v glavi, ne v rokah.
Zakaj je ta avto še tako uživaški? Ker je nizek in lahek! Osnova vsakega športnega avta, seveda, in v bistvu samo izgleda kot yaris. OK, recimo, da do polovice tudi je, zadaj pa ima takšno vzmetenje, kot ga imata corolla in C-HR, pa nima petih vrat in bistveno nižji je. 45 milimetrov nižji, zadaj pa celo 90, ker se streha tako spusti. In kljub pogonu, diferencialom ter bistveno večji moči je od navadnega yarisa za 24 kilogramov lažji, tako da tukaj ena konjska moč premika samo 4,9 kilograma mase. To je zelo impresivna cifra in zato je ta manj kot 1300 kilogramov težek avtek v ovinkih kot peresce. Pa vseeno leti tudi 230 kilometrov na uro, če koga to zanima.
Ta avto te kar sili v to, da ga pelješ hitro. Motorček lepo brunda, vleče kot podivjan konj, ko ga zavrtiš nad 3 jurje, gumb IMT, ki sam dodaja vmesni plin pri prestavljanju dol, itak vedno izklopim, ker je tako lepo odziven, da rajši sam dodajam plin, menjalnik je pa itak zgodba zase. Tako hiter in natančen je, da ga sploh nočeš nehati grabiti. Za prestaviti, jasno, potem pa spet hitro roke na volan, da kam ne uide. Pa še ena stvar za navdušence: prava ročna zavora! Ampak še več, ko jo potegneš med vožnjo, odklopi pogon na zadnji kolesi, da ne bi uničil diferenciala! A je lahko lepše? Ja, lahko bi bilo, če bi bil zvok še malo bolj izrazit, sploh če bi še iz izpuha pokalo pri prestavljanju dol. Sicer ima zanimivo barvo zvoka, ker je motor trivaljni, tudi turbina se lepo sliši, ko do konca pohodiš plin, ampak verjetno so vse možne omejitve ljubiteljev metuljev krive za to, da ne sme pokazati vsega potenciala. Pa smo ga izkoriščali, v polni meri, in se je poraba na koncu vseeno ustavila pri samo 10,8 litra bencina na 100 km, kar je zelo dobro. Seveda, motor je majhen, ampak vseeno je to dober podatek pri tako zmogljivem avtu. Brez težav gre tudi z manj kot osmimi litri, če bi ga kdo rad moril z lepo vožnjo.
Ko smo imeli v uredništvu debato, kako dober je, smo naleteli na eno zanimivo misel – da je celo predober. In ker tako dobro leži na cesti ter se fantastično potegne iz ovinka, včasih celo ne veš, kje je limit. Podkrmiljenja praktično ni in to nas pri večini modernih avtov še kako moti, celo tistih z zadnjim pogonom, ker so avti enostavno postali pretežki, yaris pa se jim s svojo igrivostjo prav reži. In nikakor ne smem mimo zavor. Po takšnem mučenju, kot sem mu ga privoščil, se ni prav nič pritoževal, nobenega izrazitega pregrevanja ni bilo opaziti, zato mu res lahko zaupaš. Samo tisto tečno utripanje vseh smernikov bi lahko odstranili, ker pri takšnem avtu je pač jasno, da boš včasih zaviral v zadnjem trenutku, česar ne rabijo ravno vsi videti, ker vam tako ali tako ne bodo mogli slediti.
Najboljši avto zadnjih let. Definitivno. Tu pač ne gledam na praktičnost, čeprav se ga da za silo uporabljati tudi vsak dan in peljati otroka v vrtec in šolo, ampak me zanima vozniška izkušnja. GR yaris je zabaven, dovolj divji, dobro izgleda, da se počutim kot en pobalin v njem. No, saj s tem avtom res postanem in v tem primeru se mi niti 40.550 evrov z opremo race in doplačilom za belo barvo ne zdi drag. Sploh, če bodo kvote res ostale omejene, ker bo v tem primeru postal še dražji.
Tehnični podatki | Toyota GR yaris 1.6 turbo race |
---|---|
tehnični podatki | toyota GR yaris 1.6 turbo race |
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1618 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 192 (261) pri 6.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 360 od 3.000 do 4.600 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, GR-four |
Medosna razdalja v mm | 2560 |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3995 x 1805 x 1455 |
Prtljažnik v litrih | 174 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1310 (335) |
Največja hitrost v km/h | 230 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,9 |
Poraba na testu v l/km | 10,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 34.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 39.800 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 40.550 |
Najboljši? Najboljši!
Beri dalje