Vsaj delček teh sanj se torej da zdaj doživeti tudi zares. Ja, noben med nami ni Ogier, tudi noben nima reli specialke za milijon evrov, kolikor stanejo tisti dirkalniki, marsikdo med nami pa ima recimo 40 jurčkov. OK, ni malo, ampak če se po cestah vozi toliko audijev, BMWjev in podobnih avtov, ki stanejo v povprečju vsaj dvakrat toliko, ljudje imajo ta denar.
slika
Ko dobimo takšen avto na test, je vedno praznik. Sicer to pomeni ogromno dela in veliko prilagajanja, ampak na koncu dneva si zadovoljen, ker je delo narejeno, ker si užival in ker … avto ni razbit! Tudi to, ja ... Andrej Jereb ne bi bil srečen, ker je GR yaris na posnetkih njegov, in trikratni državni prvak v reliju ter 5. na reliju Monte Carlo v svoji kategoriji verjetno ve, kateri je dober avto. GR yaris je eno samo veselje. To je v praksi tako hiter avto, da ne moreš verjeti, dokler se z njim ne pelješ. Res je, obstajajo še bistveno močnejši in bolj brutalni stroji, tale je pa eden redkih, ki ga lahko tudi v praksi izkoristiš skoraj do limita. Zelo velika prednost je v bistvu majhnost. To je mala bombica, ki jo brez težav pelješ tudi po ozkih cestah, v zelo zaprtih ovinkih, da ne pometaš po celi cesti. In zraven kričiš od veselja!
slika
Zverinica nepoznavalcem ne bo dala takoj vedeti, da gre za tako zmogljiv stroj. Še vedno ima spredaj motor, štiri kolesa, notri volan, torej avto kot avto. Ampak kaj dela GR yaris poseben? Motor definitivno. Samo za ta model so ga razvili pri Toyoti, ustreza vsem pravilnikom WRC in ima malo več kot 1,6 litra prostornine. Trivaljni je, turbo, jasno, pri 6500 vrtljajih pa stisne 192 kilovatov, kar je 261 ’konjev’. Oo, ja, se že fino sliši, a ne? Pa 360 njutonmetrov navora se tudi fino sliši za takšen mali avto, ker ga boste z največjim veseljem izkoriščali, ko boste pospeševali iz ovinkov. In streha je iz karbona, cele 3 pa pol kilograma lažja kot navadna. Kolesa? 18-palčna z zelo lepimi dirkaškimi platišči, volan pa tudi odlično sede v roke.
slika
Je kar športen občutek, ko sediš notri, sploh zaradi sedežev, ki super oprimeta telo. Res pa je, da so ti avti narejeni za največ povprečno visoke ljudi, kot sem sam; veliki ne bodo več tako suvereno vrteli volana, ker bi celo sam sedel malo nižje, če bi se dalo, in ker mi potem vzvratno ogledalo ne bi delno zakrivalo pogleda naprej. Ampak je kabina načeloma v redu in po eni strani spoštujem Toyoto, da so naredili celo delno uporaben mali športen avto, po drugi strani bi bil pa lahko tudi brez zadnje klopi. Prostora je pač malo, to naj bo jasno, zadaj je precej nizek strop, tako da ni za dolgo za odrasle, spredaj je pa dobro. Vse pri roki, ročica menjalnika je super postavljena, predalčkov je dovolj in klasični merilniki so pregledni. Več ne rabiš. OK, multimedija še ni najboljša, ampak to se mi zdi pri tem avtu tako nepomembno kot to, da je prtljažnik res majhen. 174 litrov piše v tehničnih podatkih, ampak za prepoteno majico in sveže hlače bo dovolj. Ju boste morali kar pogosto menjati, če boste izkoristili vse, kar takšen yaris ponuja.
slika
Recimo dober pospešek z mesta! V 5,5 sekunde se že premika s 100 km/h in to na praktično vsaki podlagi. GR yaris ima štirikolesni pogon. Ampak to ni vse. Ker ima testni paket race, sta še spredaj in zadaj diferenciala torsen, pomagata pa, da se potegneš iz vsakega ovinka kot največji mojster. Med sedežema ima gumb za dve, v bistvu tri nastavitve. Sport da 70 odstotkov navora nazaj, da postane tole prava drift mašina, za cesto, sploh če je spolzko, je pa zakon track, ki razporedi 50 naprej, 50 nazaj. Potem pa si upaš suvereno zapoditi v ovinek, do konca pohoditi plin in samo močno držati volan, da gre v smer, ki si si jo zamislil v glavi, ne v rokah.
slika
Zakaj je ta avto še tako uživaški? Ker je nizek in lahek! Osnova vsakega športnega avta, seveda, in v bistvu samo izgleda kot yaris. OK, recimo, da do polovice tudi je, zadaj pa ima takšno vzmetenje, kot ga imata corolla in C-HR, pa nima petih vrat in bistveno nižji je. 45 milimetrov nižji, zadaj pa celo 90, ker se streha tako spusti. In kljub pogonu, diferencialom ter bistveno večji moči je od navadnega yarisa za 24 kilogramov lažji, tako da tukaj ena konjska moč premika samo 4,9 kilograma mase. To je zelo impresivna cifra in zato je ta manj kot 1300 kilogramov težek avtek v ovinkih kot peresce. Pa vseeno leti tudi 230 kilometrov na uro, če koga to zanima.
slika
Ta avto te kar sili v to, da ga pelješ hitro. Motorček lepo brunda, vleče kot podivjan konj, ko ga zavrtiš nad 3 jurje, gumb IMT, ki sam dodaja vmesni plin pri prestavljanju dol, itak vedno izklopim, ker je tako lepo odziven, da rajši sam dodajam plin, menjalnik je pa itak zgodba zase. Tako hiter in natančen je, da ga sploh nočeš nehati grabiti. Za prestaviti, jasno, potem pa spet hitro roke na volan, da kam ne uide. Pa še ena stvar za navdušence: prava ročna zavora! Ampak še več, ko jo potegneš med vožnjo, odklopi pogon na zadnji kolesi, da ne bi uničil diferenciala! A je lahko lepše? Ja, lahko bi bilo, če bi bil zvok še malo bolj izrazit, sploh če bi še iz izpuha pokalo pri prestavljanju dol. Sicer ima zanimivo barvo zvoka, ker je motor trivaljni, tudi turbina se lepo sliši, ko do konca pohodiš plin, ampak verjetno so vse možne omejitve ljubiteljev metuljev krive za to, da ne sme pokazati vsega potenciala. Pa smo ga izkoriščali, v polni meri, in se je poraba na koncu vseeno ustavila pri samo 10,8 litra bencina na 100 km, kar je zelo dobro. Seveda, motor je majhen, ampak vseeno je to dober podatek pri tako zmogljivem avtu. Brez težav gre tudi z manj kot osmimi litri, če bi ga kdo rad moril z lepo vožnjo.
slika
Ko smo imeli v uredništvu debato, kako dober je, smo naleteli na eno zanimivo misel – da je celo predober. In ker tako dobro leži na cesti ter se fantastično potegne iz ovinka, včasih celo ne veš, kje je limit. Podkrmiljenja praktično ni in to nas pri večini modernih avtov še kako moti, celo tistih z zadnjim pogonom, ker so avti enostavno postali pretežki, yaris pa se jim s svojo igrivostjo prav reži. In nikakor ne smem mimo zavor. Po takšnem mučenju, kot sem mu ga privoščil, se ni prav nič pritoževal, nobenega izrazitega pregrevanja ni bilo opaziti, zato mu res lahko zaupaš. Samo tisto tečno utripanje vseh smernikov bi lahko odstranili, ker pri takšnem avtu je pač jasno, da boš včasih zaviral v zadnjem trenutku, česar ne rabijo ravno vsi videti, ker vam tako ali tako ne bodo mogli slediti.
slika
Najboljši avto zadnjih let. Definitivno. Tu pač ne gledam na praktičnost, čeprav se ga da za silo uporabljati tudi vsak dan in peljati otroka v vrtec in šolo, ampak me zanima vozniška izkušnja. GR yaris je zabaven, dovolj divji, dobro izgleda, da se počutim kot en pobalin v njem. No, saj s tem avtom res postanem in v tem primeru se mi niti 40.550 evrov z opremo race in doplačilom za belo barvo ne zdi drag. Sploh, če bodo kvote res ostale omejene, ker bo v tem primeru postal še dražji.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Toyota GR yaris 1.6 turbo race
tehnični podatki toyota GR yaris 1.6 turbo race
Vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1618
Moč v KW (KM) pri vrt./min 192 (261) pri 6.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 3.000 do 4.600
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na vsa štiri kolesa, GR-four
Medosna razdalja v mm 2560
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 3995 x 1805 x 1455
Prtljažnik v litrih 174
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (335)
Največja hitrost v km/h 230
Pospešek 0-100km/h v s 5,5
Poraba (po normah EU) v l/km 6,9
Poraba na testu v l/km 10,8
Cena osnovnega vozila v EUR 34.900
Cena testnega vozila v EUR 39.800
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.550
Posted on

Najboljši? Najboljši!

Ko si takšen navdušenec nad avtomobili kot jaz, ti gre vedno samo eno po glavi: kako bi imel eno fino prazno cesto z veliko ovinki in pravi stroj. Žal je praznih cest vse manj, pravi stroj pa je prišel. Iz Toyote!

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc
Oranžni bes
TESTI
Oranžni bes
Ford focus 2.3 ecoboost ST-3
Iztok Krajnc
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
TESTI
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
Renault clio TCe 100 intens R.S. line
Iztok Krajnc
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
TESTI
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
Iztok Krajnc
Adrenalinski park na kolesih
TESTI
Adrenalinski park na kolesih
Porsche taycan turbo
Iztok Krajnc
Raketa in makadam
TESTI
Raketa in makadam
Mini cooper countryman JCW ALL4
Iztok Krajnc
Edina dobra bolezen v tem času
TESTI
Edina dobra bolezen v tem času
Ford kuga 2.5 duratec PHEV 165 kW FWD eCVT vignale
Iztok Krajnc
Modna torbica z motorjem
TESTI
Modna torbica z motorjem
DS 3 crossback 1.2 puretech 155 EAT8 grand chic
Iztok Krajnc
Zafira še živi
TESTI
Zafira še živi
Opel zafira life M 2.0 dizel 110 kW innovation
Iztok Krajnc
Energija za dušo
TESTI
Energija za dušo
Kia e-soul EV 150 kW EX energic
Iztok Krajnc
Tekmovanje s samim sabo
TESTI
Tekmovanje s samim sabo
BMW X4 M competition
Iztok Krajnc
Tiha voda bregove dere
TESTI
Tiha voda bregove dere
Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi
Iztok Krajnc
Superlativi
TESTI
Superlativi
Renault trafic grand passenger dCi 145 energy EDC spaceclass
Iztok Krajnc
Najmanjši električni velikan
TESTI
Najmanjši električni velikan
Nissan e-NV200 combi 7 comfort
Iztok Krajnc
Aktivno in avanturistično
TESTI
Aktivno in avanturistično
Renault kadjar Blue dCi 150 4WD Bose
Iztok Krajnc
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
TESTI
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
Mazda MX-5 G132 revolution
Iztok Krajnc
Magičnih 48
TESTI
Magičnih 48
Ford tourneo custom 2.0 ecoblue 136 kW L2H1 320 titanium X
Iztok Krajnc
Še je čas, da vas osvoji
TESTI
Še je čas, da vas osvoji
Opel astra 1.2 turbo 96 kW GS-line
Iztok Krajnc
Postavljanje trendov in sveže cunje
TESTI
Postavljanje trendov in sveže cunje
Volkswagen golf 2.0 TDI DSG style 1st edition
Iztok Krajnc
Pogum velja!
TESTI
Pogum velja!
Hyundai i10 1.25 DOHC AMT premium
Iztok Krajnc
Nov miselni vzorec
TESTI
Nov miselni vzorec
Opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
Iztok Krajnc
Električni ioniq 1.1
TESTI
Električni ioniq 1.1
Hyundai ioniq electric premium
Iztok Krajnc
Za iskanje prijateljev
TESTI
Za iskanje prijateljev
Volkswagen multivan T6.1 2.0 TDI 4MOTION DSG comfortline
Iztok Krajnc
Stari A4 za pozabo, novi za anale
TESTI
Stari A4 za pozabo, novi za anale
Audi A4 avant 40 TDI quattro S tronic S line
Iztok Krajnc
Zmagaj, če lahko!
TESTI
Zmagaj, če lahko!
Nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna
Iztok Krajnc
Modularni športnik
TESTI
Modularni športnik
BMW M235i xDrive gran coupé
Iztok Krajnc
Več, kot imajo veliki
TESTI
Več, kot imajo veliki
Renault clio 1.3 TCe 130 EDC initiale Paris
Iztok Krajnc
Mijaaaav
TESTI
Mijaaaav
Ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X
Iztok Krajnc
Ponosnih 15 let
TESTI
Ponosnih 15 let
Dacia sandero stepway 1.5 blue dCi proud
Iztok Krajnc
Polarna svežina
TESTI
Polarna svežina
Volvo S60 T5 A R-design
Iztok Krajnc
Konzerva sreče
TESTI
Konzerva sreče
Mitsubishi space star 1.2 MIVEC intense+ navi
Iztok Krajnc
Ljubljenec množic
TESTI
Ljubljenec množic
Renault captur TCe 130 EDC edition one
Iztok Krajnc
Iz malega je zraslo veliko
TESTI
Iz malega je zraslo veliko
BMW 118d M sport
Iztok Krajnc
2008 razlogov za (in kakšen proti)
TESTI
2008 razlogov za (in kakšen proti)
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Skrite mišice
TESTI
Skrite mišice
Volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE
Iztok Krajnc
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
TESTI
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
BMW X6 M50d
Iztok Krajnc
Zatišje pred viharjem
TESTI
Zatišje pred viharjem
Ford ecosport 1.0 ecoboost 92 kW AT titanium
Iztok Krajnc
Številke ne povejo dovolj
TESTI
Številke ne povejo dovolj
Mazda CX-30 G122 plus
Iztok Krajnc
Za skrite racionaliste
TESTI
Za skrite racionaliste
BMW X3 20d M sport
Iztok Krajnc
Aktivnosti na prostem
TESTI
Aktivnosti na prostem
Ford focus 1.5 ecoboost 110 kW AT active business
Iztok Krajnc
Na avanturo!
TESTI
Na avanturo!
Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure
Iztok Krajnc
Denar in moč
TESTI
Denar in moč
BMW 840d xDrive gran coupe M sport
Iztok Krajnc
Lepe stvari
TESTI
Lepe stvari
Mercedes-Benz CLA 220 AMG line
Iztok Krajnc
Vroče-hladno
TESTI
Vroče-hladno
Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3
Iztok Krajnc
Z mislimi na vas
TESTI
Z mislimi na vas
Škoda kamiq 1.5 TSI ACT DSG style
Iztok Krajnc
Udobje v hibridu
TESTI
Udobje v hibridu
BMW 530e xDrive M sport
Iztok Krajnc
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
TESTI
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
Peugeot 208 1.2 puretech 100 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Kljukica na vseh področjih
TESTI
Kljukica na vseh področjih
Volkswagen passat variant 2.0 TDI evo DSG elegance
Iztok Krajnc
Za velike fante
TESTI
Za velike fante
Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
V škornjih na šprint
TESTI
V škornjih na šprint
BMW X3 M competition
Iztok Krajnc
Strela z jasnega
TESTI
Strela z jasnega
Jaguar I-pace EV400 AWD HSE
Iztok Krajnc
Razburljivost 1.5
TESTI
Razburljivost 1.5
Toyota C-HR 2.0 VVT-i e-CVT HSD launch edition
Iztok Krajnc
Umazane gume? Fuj!
TESTI
Umazane gume? Fuj!
Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross
Iztok Krajnc
Naj bo dan!
TESTI
Naj bo dan!
Volkswagen amarok 3.0 V6 TDI 4MOTION AT canyon
Iztok Krajnc
Na vrhu smetane
TESTI
Na vrhu smetane
BMW 330d xDrive touring M sport
Iztok Krajnc
Revolucionarna črka X
TESTI
Revolucionarna črka X
Mazda3 X180 GT plus
Iztok Krajnc
Japonski karavan za češke popotnike
TESTI
Japonski karavan za češke popotnike
Toyota corolla TS 2.0 VVT-i e-CVT HSD executive
Iztok Krajnc
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
TESTI
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
Nissan qashqai 1.7 dCi 150 4WD X-tronic tekna
Iztok Krajnc
Tudi dolgočasno je zabavno
TESTI
Tudi dolgočasno je zabavno
Škoda scala 1.6 TDI ambition
Iztok Krajnc
Najmočnejši duster kadarkoli
TESTI
Najmočnejši duster kadarkoli
Dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad
Iztok Krajnc
Plebejec
TESTI
Plebejec
Kia Xceed 1.4 T-GDi LX joy
Iztok Krajnc
Piše se zgodovina
TESTI
Piše se zgodovina
Tesla model 3 long range AWD
Iztok Krajnc
Ni se še naveličal
TESTI
Ni se še naveličal
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD CVT intense+ GT
Iztok Krajnc
Baby raptor
TESTI
Baby raptor
Ford ranger DC 2.0 TDCi 157 kW 4x4 AT wildtrak
Iztok Krajnc
Čas je idealen za križance
TESTI
Čas je idealen za križance
Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line
Iztok Krajnc
Patricij
TESTI
Patricij
Kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream
Iztok Krajnc
Odskočna deska v razredu T
TESTI
Odskočna deska v razredu T
Volkswagen T-cross 1.0 TSI 1st edition
Iztok Krajnc
Mali veliki
TESTI
Mali veliki
Renault clio Blue dCi 115 edition one
Iztok Krajnc
Qlinarično doživetje
TESTI
Qlinarično doživetje
Audi Q3 35 TFSI S tronic S line
Iztok Krajnc
Poslednji mohikanec
TESTI
Poslednji mohikanec
Ford mustang GT 5.0 V8 AT fastback
Iztok Krajnc
EliteWagen
TESTI
EliteWagen
Volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4motion tiptronic R-line
Iztok Krajnc
Ima več, kot imajo veliki
TESTI
Ima več, kot imajo veliki
Mercedes-Benz A 200 AMG line
Iztok Krajnc
Že v prvo je šlo rado
TESTI
Že v prvo je šlo rado
Mercedes-Benz CLS 350 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
Kanarski vitamini
TESTI
Kanarski vitamini
Seat arona 1.5 TSI FR
Iztok Krajnc
Zlatarjeva izbira
TESTI
Zlatarjeva izbira
Audi Q2 1.4 TFSI CoD S tronic sport S line
Iztok Krajnc
Ko sosedje vplivajo na nakup
TESTI
Ko sosedje vplivajo na nakup
Audi Q3 2.0 TDI quattro sport
Iztok Krajnc