Z novimi motorji in kakšnim zanimivim paketom opreme pri Dacii skrbijo, da je duster vedno v trendu. Techroad se imenuje tokratni, kar pomeni, da ima že zunaj nekaj vizualnih dodatkov in plastike, znotraj pa drugače obarvane reže prezračevanja ter okrasne črte, da je pod črto še bolj zanimiv. Predvsem pa je duster dober, ker za dober denar ponuja dobre terenske vrline, robustnost in glede na skromne zunanje mere kar veliko prostora v kabini. Je pa res, da prisegamo na takšnega s štirikolesnim pogonom, ker šele takrat res zaživi.
slika
Pri Jeepu ’sposojene’ zadnje luči in bolj moderna sprednja maska sta elementa, s pomočjo katerih boste takoj vedeli, da gre za novo generacijo. Bolj pomembno pri vsem skupaj je dejstvo, da je sedaj duster od prejšnje generacije za polovico tišji, ker je pač mnogo bolje zvočno izoliran, od vidnih elementov pa, da je voznikovo delovno okolje bolj sodobno in uporabno. Zaslon na dotik se je preselil višje in je bolj pri roki, boljši so materiali in moderna stikala klimatske naprave notranjost naredijo vizualno bogatejšo. Vmesnik zaslona je super, zmotilo nas je le to, da sistem ne zna sam osveževati radijskih postaj, ampak je to potrebno narediti ročno, pa še to vam bo uspelo šele po treh ali štirih klikih nekje v meniju.
slika
Prtljažnik dusterja ponuja dobrih 400 litrov, štirje potniki pa bodo sedeli več kot dovolj udobno. Po dva tisoč prevoženih kilometrih s podobnim najetim dusterjem smo bili še vedno čisto zadovoljni, pa smo bili v avtomobilu štirje in z nami kup prtljage, čeprav je pri samo spredaj gnanem modelu prtljažnik malenkost večji. Poleg boljše zvočne zatesnitve je postal tudi udobnejši. In tudi glede terenskih vrlin ne bodite skeptični. Slovenski gorski reševalci lepo dokazujejo, da z dusterji 'prilezejo' zavidljivo daleč, pri čemer pomaga tudi elektronska ’zapora sredinskega diferenciala’, kjer to funkcijo v bistvu opravlja večploščna sklopka z elektromagnetnim prožilom, ki ni namenjen najhujšim terenskim podvigom, je pa vsekakor dovolj, da je duster tudi z zmerno maso (slabih 1.400 kg) kot kakšna kozica, ki ubogljivo premaguje slabe terene.
slika
Tokrat smo prvič preizkusili različico z novim 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, s katerim je duster prvič postal tako močan. Motor namreč ponudi 110 kW moči oziroma 150 ’konjičkov’, kar je več kot kadarkoli doslej. Se pa v praksi ne zdi tako močan. Ni podhranjen in njegove zmogljivosti niso vredne kritike, vseeno pa se ne zdi tako živahen, kot bi od ’150-konjskega’ motorja pričakovali. Najbrž v največji meri zaradi ročnega menjalnika, ki ima v primeru štirikolesnega pogona precej drugačna prestavna razmerja.
slika
Prva in tudi druga prestava sta izjemno kratki, vse seveda z namenom doseganja čim večjega navora že pri majhnih vrtljajih oziroma tega, da se motorni vrtljaji enostavno zelo hitro dvignejo. V praksi to pomeni, da boste morali v drugo in potem tretjo prestavo pretakniti zelo hitro, sicer bo vaša vožnja zelo neuglajena in vas bodo sopotniki postrani opazovali. Na tako kratko izračunan menjalnik se je potrebno privaditi in je zato pustil mešane občutke, ker je pač kompromis za vožnjo po terenu in cesti. Zato tudi duster ne deluje tako živahno, sekunde izgublja pri prestavljanju.
slika
Ampak hitrost ni poslanstvo dusterja, eden od največjih adutov je še vedno cena. Precej bogat paket opreme, štirikolesni pogon, najbolj zmogljiv motor v ponudbi in velika uporabnost avtomobila na koncu prineseta ceno dobrih 21 tisočakov. Seveda so v tem segmentu še bolj mondeni in tihi predstavniki, ampak je vseeno duster v teh letih prilezel na zelo zavidljivo raven, ki ji kaj dosti več ne moremo zameriti.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1332
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 5.250
Največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.700
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na vsa štiri kolesa
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1682
Medosna razdalja v mm 2676
Prtljažnik v litrih 411
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1331 (514)
Največja hitrost v km/h 196
Pospešek 0-100km/h v s 10,6
Poraba (po normah EU) v l/km 6,4
Poraba na testu v l/km 8,0
Cena osnovnega vozila v EUR 13.290
Cena testnega vozila v EUR 20.090
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.330
Posted on

Najmočnejši duster kadarkoli

Dacia duster je dober avtomobil, ki nam je bil že od predstavitve všeč. Še bolj pa nam je od lanskega prihoda nove generacije, ki je zradirala nekaj hib in poskrbela, da je kot komplet še boljši.

Beri dalje
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc