Dve dejstvi sta zelo očitni pri prenovljenem mitsubishiju ASX: da je v osnovi tiste stare šole križanec, ki ima za razliko od večine današnjih še nekaj terenskih apetitov, in da z nekaj lepotnimi ter tehnološkimi prijemi še vedno lahko dobro skrije, da je v osnovi star deset let.
Če ste mislili, da je Mitsubishi na svoj aktualni ASX pozabil in da so vmes že tuhtali ter snovali novo generacijo, ste imeli v bistvu prav, ampak samo napol, ker so se vseeno konkretno lotili tudi starega in ga posodobili, da bo kljub letom zdržal še kakšno leto ali tri. Zunaj vam bo zato takoj všeč. Po vzoru ostalih modelov z novo masko in ledicami izgleda zanimivo in bistveno bolj nastopaško kot prej. ’Dynamic shield’ rečejo Japonci svojemu oblikovnemu prijemu, prepoznali pa ga boste po velikem X na nosu.
Znotraj je tudi bolj sodoben, sedaj je dobil velik sredinski zaslon na dotik, ki meri osem palcev in je dovolj hiter pri uporabi, čeravno ni posebej grafično privlačen. Edino postavljen je pod malce nenavadnim kotom in ima preveč svetlečo zaščito, zato se na njem pogosto odbija svetloba iz okolice in se potem slabo vidi nanj. Vseeno je uporaben, boljši so tudi materiali, znotraj so skratka poskrbeli, da se boste dobro počutili in se vam ne bo ves čas zdelo, da sedite v starem avtu, čeprav občutek ne bo nikoli povsem izginil.
Prostorskih čudežev seveda ne pričakujte, ker so zunanji gabariti dokaj skromni, vseeno je za štiri potnike in njihovo udobje dovolj dobro poskrbljeno, prtljažnik pa je prav tako povsem spodobnih dimenzij.
Da je osnova malce starejša, hitro pokaže vožnja. Pa to ni nujno slabo; danes so križanci precej čvrsti, njihovi volani zelo direktni in na cesti se to še prepogosto pokaže v slabšem požiranju na slabih podlagah. Krmilni sistem v ASXu ni tako neposreden, podvozje pa je dovolj mehko, da vas na terenu ne bo obrnilo na streho, in to se pozna tudi na cesti: avto je precej udoben, malo bolj pa se nagiba in zato nima rad hitre in agresivne vožnje.
To ne pomeni, da je nevozen! Bolj mu paše normalna in umirjena vožnja kot piljenje ovinkov in v tem segmentu je to tudi edino pravilno, ker sem prepričan, da k svojemu novemu avtomobilu iz tega segmenta ne pogledujete zaradi dinamičnih vrlin. Na teren ga boste tudi zlahka peljali, ker ima lahko štirikolesni pogon z elektronsko ’zaporo diferenciala’. Vmes je takšen pogon izginil iz ponudbe, ampak na globalnem trgu skoraj polovica kupcev modela ASX izbere štirikolesno gnano različico (pri nas le vsak peti), zato je njihovim željam potrebno ustreči.
Tudi močnejši motor je dobil, sedaj dvolitrski s 110 kilovati, in če boste želeli imeti štirikolesni pogon, bo menjalnik neskončnostopenjski CVT, sicer pa ročni. Sam bi raje imel ročno menjavo prestav, ker CVT vseeno (pre)večkrat poskrbi za več motornega tuljenja in malce izniči vse motorne mišice, čeprav je za tip menjalnika dober. Boste pa na terenu in v mestu z njim precej lažje shajali kot z ročnim.
Motor je sam po sebi tudi dober in dejstvo, da je moči več kot prej, je vedno dobrodošlo. Sedaj se celo na avtocesti počuti dovolj suvereno, sicer je poraba pri teh hitrostih vsaj osem litrov, kar ni posebej malo, za takšen izkupiček pa poleg menjalnika najbrž poskrbi še visoka podoba. Najmanjši Mitsubishijev križanec zato še vedno precej dobro drži korak s tekmeci, je pa malce poseben. Če boste zanj odšteli 24.640 EUR v akcijski ponudbi, bo ob odlični ceni dobro založen z opremo in kot eden redkih skrival še zmogljiv štirikolesni pogon.
Tehnični podatki | Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD CVT intense+ GT |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1998 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 195 pri 4.200 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, CVT |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4365 x 1810 x 1640 |
Medosna razdalja v mm | 2670 |
Prtljažnik v litrih | 406 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1470 (500) |
Največja hitrost v km/h | 190 |
Pospešek 0-100km/h v s | 12,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,7/6,5/7,3 |
Poraba na testu v l/km | 8,6 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 17.990 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 25.990 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 26.640 (*2.000 EUR popusta) |
Ni se še naveličal
Beri dalje