Če dramatiziranje zmanjšamo za stopničko ali dve, GLK je bil že precej star in povsem izven novodobnih oblikovnih smernic znamke. Njegove linije so bile tako ostre, da bi se na njih lahko urezali, a so ga ravno slednje naredile posebnega. Meni je bil že všeč, je pa morda preveč polariziral in nad njim je marsikdo vihal nos. GLC tega ne počne in očitno pri Mercedes-Benzu dobro obvladajo igro prepričevanja kupcev. Oči so tiste, ki kupujejo, in če vam avtomobil ni všeč že prvi trenutek, se boste za nakup težje odločili. Zato je GLC takšen, kot je, lep. Verjetno se boste strinjali, da je bolj posrečen in simpatičen od zgoraj omenjenih tekmecev. In niti ne dvomim, da je imel prste vmes naš Robert Lešnik, ki je pri tej znamki itak oblikovalski guru.
slika
Pri ergonomiji notranjosti v premijskih avtih običajno ne boste imeli pripomb, ni pa tako zelo nujno, da bo samo okolje delovalo očem nadvse prijetno in bogato. Malo pred testom tega GLC smo imeli v uredništvu večji GLE kupe, ki je znotraj precej razočaral. Armaturna plošča je bila preživeta in nič kaj premijsko ni dišala, GLC pa ima že notranjost, ki jo znamka trenutno vgrajuje v svoja najnovejša vozila. Zlasti nam je bil všeč les, ki resnično poskrbi za eleganten izgled, pa tudi sicer je armaturna plošča lepo zaobljena, stikala so logično razporejena, odlagališč je dovolj, pač, vse je na svojem mestu. Edino zaslon štrli nekam nenavadno pri vseh vozilih te znamke in bi bilo lepše, če bi bil integriran v ostali del.
slika
Kakorkoli že, posebnih pripomb nimam, vse je na svojem mestu, sedeža sta zelo dobra in udobna, položaj za volanom pa zaradi bogate nastavljivosti volanskega obroča ter sedeža odličen. Položaj prestavne ročice samodejnega menjalnika ob volanu je tako intuitiven, da po vsakem testu v drugih vozilih nehote prižigamo brisalce, ki so na istem mestu. Na ta račun je v osrednjem tunelu tudi več prostora za odlagališča … Če ravno ne kupujete ogromnega mercedes-benza zaradi nastopaštva, vam povem tudi, da je GLC največji oziroma najvišji avtomobil te znamke, ki ga še vzemite. Prostora za potnike je povsem dovolj in tudi prtljažnik je s 550 litri dovolj radodaren. Zakaj ne večjega avtomobila?
slika
GLE kupe zadnjič ni razočaral le z 'zastarelo' armaturno ploščo, temveč tudi z okornostjo, pretresanjem potnikov in nasploh z ne najboljšim občutkom med vožnjo. GLC je na vseh omenjenih področjih boljši. Ni tako zelo velik, da bi bil na večini cest okoren in boste ves čas le gledali, da ne boste zapeljali preko črte ali na bankino. Tudi blaženje je dobro nastavljeno in se avtomobil ne stresa preveč, občutek na volanu pa je zelo dober in zanesljiv. Testni GLC niti ni imel zračnega vzmetenja, ki ga Mercedes-Benz v tem razredu ponuja kot prvi, pa se je dobro peljal, bi pa najbrž doplačilno podvozje vseeno priporočili, saj stane le dober tisočak in nas je še vedno prepričal. No, tudi tukaj so s sistemom Agility Control na voljo različni programi vožnje, ki vplivajo na motor in nekatere ostale parametre (na podvozje ne), vendar se nam je zdelo, da se ravno v načinu comfort GLC počuti najbolje. In ta novi 9-stopenjski menjalnik je tudi krasen, praktično brezčutno prestavlja in še bliskovito po vrhu.
slika
Največkrat boste izbrali prav takšen motor z oznako 220 d. In prav zato ga imajo zadnje čase vsi testni avtomobili te znamke, kar je morda malce monotono, po drugi strani pa je prav to super, ker lahko primerjamo, kako se določen motor obnese v različno velikih avtomobilih. No, tudi v 1.845 kg težkem GLC-ju je povsem suveren, 125 kW moči, torej 170 'konjev' skrbi za lahkotna pospeševanja in s tem motorjem je GLC dovolj živahen, potrebe po močnejšem niti ne vidim. So pa seveda na voljo. Ima le malo robusten zvok, sploh mrzel, ampak se ga znotraj ne sliši preveč, ker je kabina dobro zvočno zatesnjena. Opozarjam pa, da pozabite na tovarniško deklarirano porabo pet litrov, vsaj sedem ali osem litrov bo popil vsakih sto kilometrov.
slika
Takšen špas seveda ni poceni, nobeden od premijskih konkurentov ni. Točno takšen GLC z vsemi dodatki stane 54.818 EUR. Med močnejše točke štejem izgled, udobje, prostornost in notranje počutje. Če se BMW-jev X3 pelje za nekaj odstotkov bolj dinamično in je Audijev pogon quattro še bolj zmogljiv, pa najbrž v tem segmentu sploh ni več pomembno.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2143
Moč v KW (KM) pri vrt./min 125 (170) od 3.000 do 4.200
Največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.400 do 2.800
Menjalnik samodejni, devetstopenjski
Pogon na vsa štiri kolesa
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4656 x 1890 x 1639
Medosna razdalja v mm 2873
Prtljažnik v litrih 550
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1845 (655)
Največja hitrost v km/h 210
Pospešek 0-100km/h v s 8,3
Poraba (po normah EU) v l/km 6,3/5,1/5,5
Poraba na testu v l/km 7,9
Cena osnovnega vozila v EUR 46.600
Cena testnega vozila v EUR 46.600
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.818
Posted on

Novi prvak razreda?

Mercedes-Benz je z novim GLC v ring, kjer se mlatita X3 in Q5, stopil odlično oborožen. S seboj je prinesel ščitnike in čelado, obenem pa še odlično boksarsko znanje. Prvak je namreč lahko le en.

Beri dalje
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc