Samo pri tem je na voljo konkretna barva, ki je nekje med rumeno in oranžno, ker bi ga spredaj lahko hitro zamenjali za kakšen ST-line. Zadaj pa ga seveda izdata široki izpušni cevi. Pa seveda 19-palčna platišča. Ni še RS, je pa novi ST druga najboljša stvar! Bencinski, ja. Upam, da ga boste sploh še lahko kupili, sicer pa pri Fordu z njim mislijo malo bolj resno kot s kakšnim litrskim ecoboostom, kot boste videli po agresivni plastiki, napisih ST in tisti z bolj učenim očesom še, da je nekoliko bližje tlom. In prav boste imeli, za cel centimeter.
slika
Motor ni več dvolitrski, ampak 2,3. Ne ’down’, ampak ’upsizing’, zanimivo, ne? Ta motor je precej v sorodu s tistim v RSu prejšnje generacije, ampak seveda nima 350 ’konjev’, ’le’ 280. 30 več kot prej in kar 420 Nm navora, to je 80 več kor prej. In tu je v bistvu vsa razlika. Poleg softverskih pogruntavščin. Recimo turbina ima zdaj dvojni dovod zraka, kar zmanjšuje turboluknjo in zato bolj zvezno vleče. Elektronika zdaj drži loputo odprto še do tri sekunde po tem, ko dvigneš nogo s plina. To pomeni, da je pripravljena, ko kmalu spet pritisneš na pedal, in je v teoriji vse skupaj precej bolj odzivno.
slika
Znotraj pa nekih bistvenih sprememb ni. Napis ST, rdeča gumbka na volanu in sedeži, ki so krasni in ponosno nosijo značko ST; v bistvu so čistokrvni recaroti. Niso školjkasti, ampak po občutku so zelo blizu. Sicer ostaja takšen focus enako praktičen kot ostali, odlagalnih mest torej ne manjka, le števci so precej zastareli in je samo vprašanje časa, kdaj bo dobil digitalni tretma po vzoru kuge ali pume.
slika
Če se najprej lotim tistih dveh gumbov na volanu: ’ST’ vas vrže v športni način, ’mode’ pa pretika med vsemi voznimi programi. ST ima zdaj aktivne blažilnike, kar pomeni, da precej otrdijo v ST in dirkalnem načinu, v normalnem pa so dovolj mehki za pot na morje ali v trgovino. Udobju delajo medvedjo uslugo le 19-palčna platišča, ki prenašajo vsak tresljaj do vaše riti. V načinu ST se boste na to z veseljem požvižgali, saj avto spremeni karakter za 180 stopinj. Iz cevi začne pokati, volan otrdi, zaviranje je bolj občutljivo, ob prestavljanju menjalnik lepo izenači vrtljaje in ko ga poženete čez 6 jurjev vrtljajev, med merilniki utripa lučka ST; takrat je optimalno prestaviti. In z veseljem boste, hodi so kratki, gibanje ročice oteženo, klik je lep, kar skoči v prestavo, torej zelo športno. Zvok je precej brutalen, žal malo tudi umeten iz zvočnikov, ampak vsi pešci bodo vedeli, da … to pač ni 1.0 ecoboost.
slika
Pogon je seveda le sprednji, mogoče je štirikolesni spet rezerviran za novi RS. Ima pa zato elektronsko podprto pravo zaporo diferenciala, da se iz ovinka res optimalno izstreli. Volan je natančen in zelo odziven že pri malih kretnjah, ampak pri vstopu v zavoj ga je potrebno kar odločno obrniti. Tu pa avto zares oživi. Oprijema sploh ne zmanjka, tako pri vstopu kot pri pospeševanju ven, še posebej v športnih dveh načinih, ko obe kolesi zapora diferenciala bolj usklajuje. Ta pomaga tudi pri surovih pospeških, v ravni črti rabi le 5,7 sekunde do 100 km/h. V četrti in peti prestavi je celo hitrejši od RSa. Ja, ST je zdaj trdno zasidran v razredu ’hot hatchov’, vročih kombilimuzin.
slika
Poraba, če res morate vedeti, je bila na snemanju preko 14 litrov, če boste želeli, bo pa lahko tudi med 8 in 9 litri. Ampak ne boste. Nikoli.
slika
Ford focus ST 4. generacije je v samem vrhu vročih kombilimuzin. Praktičen kot navaden fokus, krotek kot navaden fokus, civiliziran kot navaden fokus … Dokler pustite pri miru tista rdeča gumbka na volanu. Potem pa postane konkurent najboljšim in tu mislim hyundai i30 N, megane RS, leon cupra, golf GTI pelje lulat vsaj na papirju, dobro, niti približno ni tako odbit kot civic type-R, ampak namesto tega dobite najboljše iz obeh svetov. Pri Fordu lov za stotinkami in konstantno bolečo rit prepuščajo RSu, ST je pa za vse, ki pač potrebujete družinski avto, obenem pa imate radi športni potencial.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Ford focus 2.3 ecoboost ST-3
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2261
Moč v KW (KM) pri vrt./min 206 (280) pri 5.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 3.000 do 4.000
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4388 x 1848 x 1458
Medosna razdalja v mm 2700
Prtljažnik v litrih 375
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1433 (567)
Največja hitrost v km/h 250
Pospešek 0-100km/h v s 5,7
Poraba (po normah EU) v l/km 10,8/6,2/7,9
Poraba na testu v l/km 9,0
Cena osnovnega vozila v EUR 22.200 (*2.700 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 37.850 (*2.700 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.230 (*2.700 EUR popusta)
Posted on

Oranžni bes

Beri dalje
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Kralj okretnosti
TESTI
Kralj okretnosti
Renault twingo TCe 95 EDC intens
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc