V uredništvu se vedno sprašujemo, kako se vstopni modeli avtomobilov obnesejo napram dobro založenim, ki jih večinoma dobimo na test. Tokrat smo imeli odlično priložnost: dve kii Xceed z enakima motorjema in različno opremo ter šestimi tisočaki razlike v ceni.
Razlika je bila tudi v načinu prenosa moči na sprednji kolesi in prvi je bil na vrsti ’patricij’. ’Plebejec’ bo kasneje, v videu pa lahko že takoj vidite oba. Xceed je sicer novi in četrti predstavnik družine ceed, kjer sta poleg kombilimuzinskega še karavanski sportswagon ter proceed, nam pa se od tal bolj oddaljeni model zdi najbolj posrečen. Oblikovalcem so tukaj popustile vse kreativne blokade v glavah in nastal je privlačen križanec, ki morda ne bo všeč tistim, ki zadaj ne marajo prenizke strehe, bo pa po drugi strani zadovoljil vse ljubitelje okrasne plastike in vizualnih terenskih sposobnosti.
Xceed je ustvarjen za vožnjo po cestah in čeprav si s ceedom delita platformo in medosje, si z ostalimi člani družine le sprednja vrata. Če se sprašujete, zakaj so Južnokorejci sploh naredili nov križanec, če pa že imajo stonic, je odgovor enostaven: Xceed je 25 centimetrov daljši in bo zadovoljil čisto drug krog kupcev.
Notranjost je enaka kot pri ceedu in dobro sestavljena, v testnih primerkih pa ni bila najbolj razburljiva, saj bi monotonost lahko lepše razbili z dodatki na armaturni plošči v različnih barvah. Pri Xceedu tudi nihče ne bo jamral o trdi plastiki, saj so površine fino mehke pri obeh nivojih opreme. Razlika se pozna pri velikosti zaslona multimedijskega sistema, ki je pri rdečem v diagonalo meril 5 palcev in je podatke prikazoval v črni in beli barvi, v rumenem pa je bil 10,25-palčni na dotik, zelo odziven in z ogromno funkcijami. Če s sistemom povežete še svoj pametni telefon in omogočite povezavo v svetovni splet, dobite dostop do dodatnih funkcij, med katerimi bo zelo prav prišla vremenska napoved, ki se spreminja glede na lokacijo. Škoda, da nima vgrajenega bolj pametnega asistenta, ker bi bil potem res vrhunski, je pa takšen zaslon na voljo samo pri najbolje založeni opremi stream, ki je od vstopne dražja za vsaj dobre 4 tisočake. Brez skrbi, v to ceno je všteto tudi sedemletno brezplačno posodabljanje zemljevidov. Razlika med opremama se pozna še po manjšem zaslonu med merilniki in po ročni klimatski napravi, v vsakem primeru pa je izdelava na visokem nivoju.
Prostornost spredaj ni vprašljiva in odlagalnih mest je veliko, velika plastenka gre v vrata brez težav, tudi vozniki boste takoj našli pravi položaj za volanom. Nižja streha bo terjala svoj davek na zadnji klopi, kjer se bodo nad 1,8 metra visoki že počutili utesnjeno. Tudi za stopala ni veliko prostora, ker sta sprednja sedeža postavljena nizko, je pa prtljažnik presenetljivo širok in z majhnim nakladalnim robom ponuja celo več prostora kot ceed – 426 litrov, torej 31 litrov več.
Za pogon obeh Xceedov na testu so zadolžili drugi najmočnejši motor, 1,4-litrski turbobencinski T-GDi, ki smo ga že v ceedu pohvalili, zanj pa pri Kii predvidevajo, da ga bo izbrala večina. Proizvede 103 kilovate moči, torej 140 'konjev', in 242 Nm navora med 1.500 in 3.200 vrtljaji. Pri spodnjih vrtljajih bi lahko dal še malo več od sebe, sicer pa je prožen in se do 100 km/h požene v 9,4 sekunde, če moč na sprednji kolesi prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, oziroma 0,1 sekunde dlje, če je spojen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DCT. Spet bom napisal, da je DCT neodločen pri speljevanju, kar velja za večino menjalnikov s podobno tehnologijo, med vožnjo pa prestavlja skoraj neopazno. Pri hitrem prestavljanju se lahko kdaj zmoti, ročni pa svoje delo opravlja solidno z natančnimi in mehkimi gibi ročice. DCT s sabo prinese še nekaj posebnosti: vhod USB za hitro polnjenje naprav, aktivni radarski tempomat in izbirnik programov vožnje. Južnokorejci sicer za DCT zahtevajo 1.800 evrov, z enim ali drugim je poraba bencina lahko pod 7 litrov, ob dinamični vožnji pa nad 8.
Sama vožnja je podobna kot pri klasičnem ceedu, tudi občutek na volanu je enak in veliko boljši kot pri kiah včasih. Pričakovano je več nagibanja v ovinkih in manjše cestne luknje kar lepo prejadra, jih pa rdeči občutno lepše, ker ima pač za dve številki manjša platišča. Inženirji so za Xceed izbrali mehkejše vzmeti in na sprednjih kolesih še hidravlične amortizerje, zato je bolj udoben od klasičnega ceeda. Malo bolj bi se lahko potrudili samo še pri zvočni zatesnitvi kabine, pa se ne bi več mogel nad ničemer pritoževati.
Korejci so z Xceed zadeli v polno, kar se oblike tiče. Malo bolj jasno bodo morali komunicirati svoje cene, ker rabiš priročnik, če želiš upoštevati vse popuste, ampak zato imajo tam tudi prodajalce. Ko smo sami preračunali vse potrebno, bi najbolj bogato založenega lahko z vsemi popusti odpeljali za dobrih 25 tisočakov, rdečega pa celo za manj kot 20 jurjev. Dobra cena, ni kaj!
Tehnični podatki | Kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1353 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 103 (140) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 242 od 1.500 do 3.200 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DCT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4395 x 1826 x 1495 |
Medosna razdalja v mm | 2650 |
Prtljažnik v litrih | 426 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1375 (485) |
Največja hitrost v km/h | 200 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,9/5,3/5,9 |
Poraba na testu v l/km | 8,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 24.590 (*6.600 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 31.890 (*6.600 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 32.310 (*6.600 EUR popusta) |
Patricij
Beri dalje