Avtomobilski proizvajalci nas želijo na vsak način prepričati, da so prav križanci idealni avtomobili za aktivno preživljanje prostega časa. Verjetno naj bi to pomenilo, da lahko vanje zbašete vse športne rekvizite ter še družino po vrhu.
Prav tu nastane največji problem, ker večina križancev, ki vozi po naših cestah, ni bistveno večja od drugih avtomobilov, recimo klasičnih karavanov, kot je elegantni peugeot 508 SW. Raaazen če boste izbrali nekaj takšnega.
To je peugeot 5008, njihov največji križanec, ki v dolžino meri kar 4,64 metra. Tista luknja oziroma prtljažnik, kot ji pravijo, lahko že v osnovi pogoltne 952 litrov, s podiranjem druge sedežne vrste in nalaganjem do stropa pa do 2.042. In to so podatki za takšno, dobrih 800 evrov dražjo različico s sedmimi sedeži, sicer je litrov še več! Pa ni samo prtljažnik zanimiv … Lahko začnem kar spredaj, kjer se sedi naravnost gosposko. Sedeža v tem primeru ne le dobro izgledata, ampak sta tudi nadvse udobna in odlično objameta telo. Podobno velja tudi za tiste v drugi vrsti, kjer je prostora prav tako veliko. Najbolj fino je prav to, da tam ni klasične klopi, ampak kar trije ločeni sedeži, vsi s sicer malce nerodno dosegljivimi isofix sidrišči. Ker lahko sedeže posamično pomikate tako po naklonu kot naprej in nazaj, to pomeni, da doplačilna v tretji vrsti nista le za okras, ampak sta dejansko uporabna. Dobro, dostop do njiju je sicer malce neroden, ampak to je bilo pričakovano in prtljažnik bo v primeru, ko boste s sabo prevažali pol vasi, sprejel le še kakšen nahrbtnik ali dva. OK, mogoče tri, ampak le, če njihov volumen ne bo presegel 166 litrov. Kdor bo šesti in sedmi sedež potreboval le občasno, bo navdušenše nad dejstvom, da se lahko precej enostavno podreta v ravno dno, po potrebi pa celo popolnoma odstranita iz vozila in pustita doma.
Če se kdo na tej točki še vedno sprašuje, zakaj imamo peugeot 5008 ponovno na testu, če pa smo v testih prvih dveh povedali že praktično vse, imam odgovor. V prodajne salone bo oziroma je marsikje že zapeljal prenovljeni, z večjim zaslonom, s katano narezano motorno masko in nasploh bolj fensi lučmi. Vse drugo ostaja podobno, zato je v primeru, da si izpogajate kakšno dobro ceno, še vedno smiselno pogledati tudi tega, ker ima nenazadnje že nov menjalnik in bogat paket opreme.
Namesto šeststopenjskega samodejnega menjalnika se moč na sprednji kolesi tokrat prenaša preko novega osemstopenjskega EAT8. V bistvu je nov samo v tem avtu, sicer ga Peugeot uporablja že dolgo in tudi s tem malce posodobljenim 2-litrskim štirivaljnim turbodizlom, ki ima po novem tri kilovate moči manj (torej 130 oziroma 177 'konjičkov' ter okroglih 400 njutonmetrov navora), se odlično ujame. Seveda ne pričakujte, da bo prestavljal tako bliskovito kot kakšen Porschejev PDK, ampak za tip avtomobila je praktično perfekten. Glede tistih treh kilovatov moči manj pa, po pravici povedano, tega niti opazil ne bi, če ne bi po naključju preveril v prometni. Lastniki najbrž boste, ker bo zavarovanje v tem primeru takoj nekaj deset evrov cenejše. Mogoče boste opazili tudi pri porabi goriva, ki se bo na sto prevoženih kilometrov v praksi gibala med sedmimi in osmimi litri, na testu pa se je na koncu ustavila celo pri številki 6,9. Se mi sploh ne zdi pretirano, bi rekel celo, da je precej dobra. 5008 GT nam je s praktično enakim motorjem in dvema stopnjama menjalnika manj porabil kar kakšen liter več, je pa res, da je bilo takrat precej hladneje, zato ni čisto realno primerjati.
Ko ravno govorim o oznaki GT, ta jo ima. Sicer zraven piše še line, kar pomeni, da je tik pod vrhom ponudbe. Active je najbrž za tiste, ki iščete čim cenejši način prevažanja množic, allure za večino, tale GT line pa doda še piko na i. Čeprav obstaja še GT, bi sam izbral tega, sploh če gledam na razmerje plačano in dobljeno. Da me ne boste narobe razumeli, seveda je v primerjavi s paketom allure dražji, ampak sta žarometa tu že serijska led, zraven dobite še otroški paket (ki v drugo vrsto prinaša mizici in zavesici), obenem pa tudi pester nabor varnostne opreme in kup dodatkov, da bo še bolj vpadljiv.
Če že želite prihraniti, raje odštetje 850 evrov in pozabite na električno pomična prtljažna vrata, ker so počasna in jih realno itak ne potrebujete, pa bo točno takšen vaš za manj kot 40 tisočakov. Tale ima etiketo, na kateri piše 40.110, kar je nekako primerljivo s konkurenti, v primeru financiranja pa ga boste lahko domov odpeljali za 36.253 evrov. To pa se zdi že kar dobra cena, če želite naokrog prevažati ženo, pet mulcev in kup krame povrhu.
Tehnični podatki | Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1997 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 130 (177) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 400 pri 2.000 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, EAT8 |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4641 x 1844 x 1646 |
Medosna razdalja v mm | 2840 |
Prtljažnik v litrih | 166/952/1060 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1557 (723) |
Največja hitrost v km/h | 208 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,3/4,5/4,8 |
Poraba na testu v l/km | 6,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.998 |
Cena testnega vozila v EUR | 35.870 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 40.110 |
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Beri dalje