Ne vem, če sem v svoji karieri naletel na kakšno znamko avtomobilov, po kateri me je vprašalo več ljudi, kot je Tesla. Nam je sploh blizu z imenom, saj se je enako pisal eden najbolj znanih elektroinženirjev na svetu in ki se je v bistvu rodil zelo blizu nas. Model 3 ni tako poseben zaradi tehnike same kot zaradi vsega pompa, ki se je zgodil okoli njega. Ko so ga 31. marca 2016 pokazali samo na fotografijah, je v 24ih urah 180 tisoč ljudi vplačalo depozit za ta avto. 180 tisoč pa še videli ga niso v živo, ker sploh ni obstajal! Že samo s tem je začel pisati zgodovino.
slika
Prva stvar, ki butne v oči v kabini, je osrednji in v bistvu edini zaslon v avtu. Večjega verjetno še niste videli in na njem so vse funkcije. Če so včasih najbolj navduševali avti, ki so imeli največ gumbov, danes očitno takšni, ki jih imajo najmanj. V tesli sta samo dva na volanu in na vratih za šipe, to je pa to! Kako ga vklopiš? Tako da pred sredinskim naslonom na greben prisloniš kartico, lahko tudi mobilni telefon, in prestaviš ročico za menjalnik desno od volana kot pri mercedesu v D. In odpelješ.
slika
Bolj enostavno ne gre. In priznam, sem se moral kar navaditi na ta avto, ker so nekatere stvari tako poenostavljene, da sem mogoče narobe naučen na vse od prej. Tukaj res kapo dol Tesli, avto so razvili praktično od začetka, s čisto svojo filozofijo, z modernim pristopom in s svežimi idejami. Ogledala se na primer nastavljajo s klikom na zaslonu, potem pa z levim gumbom na volanu. Enako najprej klik na zaslon in potem z istim gumbom volanski obroč. Tempomat se vklopi tako, da samo še za eno stopnjo stisneš dol ročico za menjalnik. Desni predal pred sovoznikom se spet odpre s klikom na zaslon, enako prezračevanje … res, težko je bolj enostavno, samo naučiti se je treba. Je pa res, da ničesar ne moreš narediti na slepo, vedno je treba pogledati na zaslon, kar ni najbolj varno. K sreči model 3 velja za enega najbolj varnih avtov na svetu, odlično zna z nadgradnjami sistema voziti tudi samodejno, ena zadeva mi pa še posebej manjka v takšnem avtu - projekcijski zaslon. Ker se hitrost izpisuje na velikem zaslonu, moram ves čas med vožnjo gledati v desno s ceste, kar me moti, ker rad gledam med vožnjo naravnost, sploh pri tako hitrem avtu, kot je tesla model 3.
slika
Ne pri hitrem, pri bliskovitem! To je na cesti tako hiter avto, da si je v bistvu težko predstavljati, kako ’leti’. Že z mesta se odlepi kot kakšna skala na katapultu, še tako hudi športni avti s klasičnimi motorji mu praktično ne morejo slediti do vsaj nekje 100 kilometrov na uro. Kaj šele vmesni pospeški! Ti so šele nori, ko se pelješ recimo 50 km/h in do konca pohodiš pedal. Prehitevanja so tako hitra, da drugim v prometu sploh jasno ni, kaj se je zgodilo. Pa lepo vidite, da je to v bistvu čisto en navaden avto, a ne?
slika
No, ni, ker v nobenem navadnem avtu še niste imeli kamina. Če je tema in ste v dobri družbi, je lahko kar prijetno, ker se tudi prezračevanje samo nastavi na toplo in se boste začeli slačiti. Očitno Elon ve, kako se preživlja trenutke na parkiriščih v dvoje. Če vam je dolgčas, ko čakate recimo na vrsto v avtopralnici, lahko z volanom vozite avtomobilček v pravi videoigri. Sploh pa je izjemno zabavno za vse potnike, ko kliknete na balonček in izbirate sedeže, kjer kdo sedi, da se pri njih potem oglasi prdec. Verjemite, da prav noben potnik v tem primeru ne bo izstopil slabe volje.
slika
slika
Zdaj vam je že malo jasno, zakaj ima Tesla toliko privržencev, a ne? Tako zanimivega avta res dolgo že nisem vozil, vsak dan sem odkril kaj novega in bi se zlahka navadil nanj. In ko že mislite, da je to po vsem zapisanem najboljši avto na svetu … no, ni!
slika
Najprej doseg: Tesla pravi 560 kilometrov. Sliši se fantastično, v praksi smo pa s polno baterijo prevozili od 250 do 300 kilometrov. Res, da je bilo mraz, temperature med 0 in 10 stopinj, ampak vseeno je to kar pol manj, čeprav ima baterija kapaciteto 75 kWh. Ja, velika moč zahteva veliko energije in je poraba med normalno vožnjo po avtocesti ves čas blizu 30 kWh na 100 kilometrov. Tu se pa že približamo ceni okoli 5 EUR na 100 kilometrov, če vzamem povprečno cene elektrike doma (0,17 EUR na kWh z vsemi dajatvami). Odlično je, da se polni na treh fazah z 11 kW na izmeničnem toku, s čimer niste omejeni na hitro polnjenje samo na enosmernega. V tem primeru potrebuje slabih 8 ur za polno baterijo. Doma brez polnilnice nimate kaj početi, ker bi za polno baterijo potreboval dan in pol na navadnem omrežju.
slika
Model 3 tudi ni preveč udoben. Na slabih podlagah kar precej trdo blaži in je pri tem glasen. Enako pri avtocestni hitrosti, ko se piš vetra že kar konkretno sliši. Bi si mislil, da so varčevali pri izolaciji, pa je avto vseeno težak okoli 1.850 kilogramov, čeprav to velja še za láhko pri električnem avtu. Baterija sama tehta skoraj pol tone, da si boste predstavljali, čeprav tudi ta velja za inženirski dosežek zaradi svoje ’majhne’ mase, če jo primerjamo s konkurenco. Masa se čuti v ovinkih in na volanu, ko med hitro vožnjo ni tako zabavno v prvem delu, ko vstopiš v ovinek. V drugem delu pa pride do izraza izjemno učinkovit pogon z dvema motorjema, po enim na vsaki osi, ki tako dobro in bliskovito prilagajata prenos moči na podlago, da takoj pozabiš, kako težak avto v bistvu je. Od sredine ovinka naprej je torej pravi katapult in tudi to je velik razlog za veselje, ni pa na enakem nivoju kot pri BMW M4, ki je bila ena od referenc pri razvoju.
slika
Ja, pospeški so nori, do 100 km/h sicer potebuje 4,6 sekunde pri različici long range, kar se niti ne sliši tako dobro, kot v resnici je. Smo ga postavili ob toyoto supra, ki po podatkih tovarne za isto hitrost potrebuje samo 4,3 sekunde, pa ga je tesla v prav vsakem primeru pustila daleč za sabo. Poglejte v videu, s kakšno lahkoto. Seveda, treba se je zavedati, da supra potrebuje idealno podlago, da lahko vso moč učinkovito spravi na podlago preko zadnjih koles, ampak ravno to je prednost tesle, da ne glede na razmere pospešuje, kot da ni nič. Smo preizkusili celo v dežju in snegu pa ni bilo nobenih težav. In za električni avto se pelje zelo hitro, največ 233 kilometrov na uro. Za avto z eno prestavo je to kar noro. 307 kW oziroma 417 ’konjev’ stisneta oba motorja skupaj, zato vam moči nikoli ne bo zmanjkalo, ima pa tudi odlično regeneracijo in v večini primerov se sploh nisem rabil dotikati zavore, samo spustil sem pedal za moč in avto se je sam ustavil, če sem znal lepo predvideti razdaljo.
slika
Materiali? V bistvu sploh niso slabi. Les je surov na otip, zelo dobro izgleda, usnje je dovolj kvalitetno, plastika je ponekod nekam tanka in na mestih pri nogah bolj slabo obdelana, ampak nasploh je počutje zelo fino. Dejansko nekaj posebnega. In prostora je dovolj. Kot v kakšni BMWjevi trojki. Tudi zadaj se dobro sedi, strop je malo nizek, ker je nad glavami tudi zadaj panoramsko okno, ki se spusti vse do zadka, prtljažnika sta pa kar dva, spredaj in zadaj, tako da se da živeti z njim. Občasno vas bodo zmotile kakšne neprijetnosti, pri nas na primer ves čas ’teženje’ s premajhnim tlakom v pnevmatikah, čeprav je bilo vse OK, nekaj dni je vedno svetila tudi opozorilna lučka za loputo polnilnega konektorja, pa je bilo prav tako vse OK … Bi človek pomislil, da so to le porodne težave, ampak pri toliko elektronike gre težko vse skupaj samo na bolje.
slika
In cena? Tesla se ne prodaja tako kot ostali avti v salonih, naročiti jo morate preko interneta in potem avto pride do Nizozemske, lahko pa za dodatno plačilo še v Ljubljano, zato smo jo tudi dobili na test kar pri družbi GEN-I, ki v Sloveniji skrbi za distribucijo elektrike. No, testni avto je stal 49 tisoč evrov brez davka in brez subvencije, kar pomeni, da bi danes stal okoli 52 tisoč evrov, že jutri pa je lahko cena drugačna, ker je odvisna od volje naše državice. Za tako drugačen in zanimiv avto se še ne zdi drago. Sploh, ker za toliko denarja verjetno ne dobite avta, ki bi imel tako nore pospeške in ki požene toliko zanimanja. Z njim na nek način tudi pišete zgodovino, ni to dovolj dober razlog, da bi si ga želeli?
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Tesla model 3 long range AWD
Vrsta motorja električni
baterija 75.0 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 307 (417)
Največji navor v Nm pri vrt./min 510
Menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
Pogon na vsa štiri kolesa, dual motor AWD
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4694 x 1850 x 1443
Medosna razdalja v mm 2875
Prtljažnik v litrih 542
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1847
Največja hitrost v km/h 233
Pospešek 0-100km/h v s 4,6
Poraba (po normah EU) v l/km 13,2
Poraba na testu v l/km 27,7
Cena osnovnega vozila v EUR 39.500 (*2.000 EUR depozita)
Cena testnega vozila v EUR 48.200 (*2.000 EUR depozita)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.800 (*2.000 EUR depozita)
Posted on

Piše se zgodovina

Ne vpiše se kar vsak avtomobil v zgodovino, eden se je pa, še preden je sploh pripeljal na ceste. Pa si tesla model 3 to dejansko zasluži? Res ponuja tisto, zaradi česar lahko ostale znamke kar začnejo zapirati svoje tovarne umazanih avtomobilov?

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc