Avtomobili najmanjšega segmenta vsaj pri nas niso najbolj zaželeni, prav povsod pa jim je skupno, da so glede na velikost avtomobila precej dragi. Zato jih mnogi proizvajalci enostavno opuščajo.
Če bi hyundai razmišljal o i10 med vso norišnico v začetku leta, ga verjetno niti razvili ne bi, saj s takšnimi cenami in manjšo porabo niti stroškov razvoja ne bi pokrili. Tako pa so o svojem najmanjšem avtomobilu razmišljali že pred tem, odsotnost nekaterih drugih stanovskih kolegov v segmentu pa vidijo kot priložnost. Jim torej lahko uspe?

Malček i10 ima pred sabo kar svetlo prihodnost, saj je znova moderen avto, ki je lahko ob pravih barvnih kombinacijah zelo zanimiv. Nujno ga vzemite v dveh barvah, za kar boste sicer doplačali 340 evrov, bodo pa streha in stebrički ter zunanji ogledali v črni ali rdeči barvi, da bo že na daleč atraktiven, streha pa bo navidezno lebdela. Oblikovalci so lepo pogladili starostne gubice pretekle generacije in spredaj dodali dve okrogli LED-lučki, s katerima i10 izgleda kot dojenček s prvima dvema zoboma. Avtomobil je sicer 2 centimetra širši, 2 nižji in pol daljši, ker pa so podaljšali tudi medosje, bo na zadnji klopi nekaj več prostora, tudi za glave (naj)višjih. V osnovi je i10 narejen za štiri, pri testnem so sicer doplačali še 280 evrov za peti sedež, pa na zadnji klopi kljub temu odrasli na daljših vožnjah ne bodo najbolj navdušeni.

Materiali v notranjosti niso slabi, čeprav je tudi veliko trde plastike, da bo zdržala vsa leta uporabe. Volan in prestavna ročica sta odeta v mehkejši material, ker se ju boste največkrat dotikali, prav tako pa je na dosegu roke nov 8,0-palčni zaslon multimedijskega sistema. Stane 650 evrov in ga kar morate vzeti, ker za ta denar dobite navigacijo, ki jo lahko 7-krat posodobite, povezavo bluetooth za prostoročno telefoniranje in kamero za parkiranje zadaj. Če povežete vse skupaj na internet, imate še promet v živo in vremensko napoved. Alternativa je sicer lahko navigacija preko sistema android auto, saj sistem vrhunsko deluje. Drugi proizvajalci, prosim, poglejte si ga, da potem tudi vaši sistemi ne bodo več 'zmrzovali'.

Hyundai i10 je z 1,68 metra širine dokaj ozek, zato velikih odlagališč med sedežema ni, imate pa velik predal pred sovoznikom ter nad njim poličko in v vrata brez težav spravite veliko plastenko vode. Do sem torej zelo pameten malček, ki z najboljšo opremo premium pridobi še nekaj tehnoloških točk, saj je mogoče v prostoru pred menjalnikom brezžično polniti tudi pametne naprave. Čeprav digitalni merilniki niso na voljo, je med klasičnimi analognimi še 3,5-palčni zaslon potovalnega računalnika z vsemi pomembnimi informacijami, tudi s prikazom oddaljenosti do ovire senzorjev za parkiranje.

Položaj za volanom bi lahko bil boljši, ker je postavljen previsoko in ga ni mogoče znižati, prav tako pa volana ni mogoče nastaviti po globini, zato mi moje prekratke roke v tem primeru sploh niso všeč. Sedeža sta malenkost boljša, stranske opore je več, ampak z i10 verjetno ne boste divjali med ovinki. Udoben je in idealen za mesto. Ker je majhen in dokaj lahek, je tudi s šibkimi motorji še kar poskočen. Občutek na volanu je dober, ker je bolj obtežen kot prej, pri avtocestnih 130 km/h pa se motor vrti s 3.700 vrtljaji in je precej glasen.

Čeprav je i10 narejen na novi platformi, so 'stare' motorje kar prenesli iz prejšnjega i10. Malo so jih vseeno posodobili in 1,25-litrski štirivaljnik ima največjo moč 62 kilovatov, torej 84 ’konjev’. Šibkejšega ne bi izbral, ker boste že s tem pri počasnejših … do 100 km/h potrebuje skoraj 16 sekund! Ja, je veliko in za to je kriv robotiziran menjalnik s petimi prestavami. Več kot 3 sekunde je daljši pospešek kot pri ročnem in ga ne priporočam. Pa sploh ne zaradi slabega pospeška, ampak ker te prestavljanje prisili v kimanje. V videu lahko vidite, koliko časa traja, da prestavi, vmes pa se skoraj ustavi. To je seveda karikiranje, ampak sem imel kljub temu na avtocestnem klancu cmok v grlu, ko se je odločil vmes prestaviti v nižjo prestavo, in še dobro, da ni bilo takoj za mano nobenega prehitrega voznika. Seveda ni vse slabo. Če ste zelo nezahteven voznik oziroma voznica, je 700 evrov vseeno dobro doplačilo, ker ne bo potrebno prestavljati in bo vožnja bolj brezskrbna. Nekaj mojih starejših sosedov bi ga bilo zelo veselih. Se pa lahko navadiš na to, kdaj prestavlja, in sam malo popustiš plin, da gre bolj tekoče.

V mestnih malčkih je 'samodejni' menjalnik redkost in je seveda dobro, da je v ponudbi. Ima pa novi i10 še cel kup varnostnih in asistenčnih sistemov: tisti za ohranjanje voznega pasu je malo živčen, ampak včasih pomaga, zraven so bili še klasični tempomat, kamera in senzorji za parkiranje … Več ne potrebuješ. Na voljo je še 22 kombinacij zunanjosti, zato si le izberite kakšno lepo, da boste opazni.

Če vas bo vstopni i10 olajšal za 10 tisočakov, vas bo zelo atraktiven s kupom dodatne opreme za 15 tisočakov. Avto je res vrhunski, med malčki mogoče celo najboljši, če izberete pravo kombinacijo motorja in menjalnika. Lahko torej Južnokorejcem z njim uspe? Lahko, tudi pogum velja!
Tehnični podatki | Hyundai i10 1.25 DOHC AMT premium |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1197 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 62 (84) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 118 pri 4.200 |
Menjalnik | robotiziran, petstopenjski, AMT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3670 x 1680 x 1480 |
Medosna razdalja v mm | 2425 |
Prtljažnik v litrih | 252 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1081 (349) |
Največja hitrost v km/h | 171 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 15,8 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,5/4,5/4,8 |
Poraba na testu v l/km | 6,3 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 9.970 |
Cena testnega vozila v EUR | 13.490 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 15.140 |
Pogum velja!
Beri dalje