Kakšna svežina je zavela pri Volanu, ko je v poplavi križancev pristala ena, ne boste verjeli, klasična limuzina! Ja, očitno jih še proizvajajo, vsaj nekateri, in volvo S60 je ena najlepših!
Tako skladnega avtomobila ne vidiš vsak dan. Ko že misliš, da je celo preveč zadržan, te preseneti s kakšno lepo potezo, ravno toliko, da pokaže, kako je lahko tako uglajen avto tisti, ki ima daleč največ stila. Seveda si v njem zlahka predstavljam tudi kakšno aktivno družino, ki ji sicer veliko bolj priporočam model V60, v S60 pa prej uspešnega moškega srednjih let, ki zna za vsako priložnost izbrati perfektno obleko in ki ima vedno brezhibno urejeno frizuro in brado.

Čeprav gre za ’tamali’ volvo, sploh ni tako majhen: 4,76 metra je dolg, kar je samo 3 ’centimetrčke’ manj kot 15 let nazaj taveliki S80. Prostora vseeno ni ogromno, ga je pa dovolj za zelo udobno vožnjo štirih. Tukaj še zadaj klop naredijo tako, da se da udobno dolgo sedeti. In obenem je zadaj v njem bolj prostorno kot pri konkurentih z zadnjim pogonom, recimo BMWjevi trojki in mercedesu C, je pa prtljažnik kar majhen. 442 litrov ni ravno za hvaliti se, tudi prostor je malo nerodno oblikovan, zato raje izberite tudi krasni V60, če je to pomembno.

Če ste že videli kakšen test volva v zadnjih petih letih, vas voznikov delovni prostor ne bo prav nič presenetil. Praktično vse je enako pri vseh modelih, malo je gumbov, večina funkcij je na velikem osrednjem pokončno postavljenem zaslonu, na katerega se moraš na začetku kar navaditi, ker je toliko vseh ikon na njem, potem pa gre. Čeprav bi kljub vsemu bogastvu funkcij še veliko raje imel klasične gumbe za prezračevanje, to bom vedno rekel! Materiali so dobri, čeprav je plastika ob notranjih nogah sprednjih potnikov občasno malo zaškripala, ko sem so oprl ob njo med hitro vožnjo v ovinku. Položaj za volanom je pa zelo dober. In še dve zadevi, brez katerih volvo ni volvo: sedež, ja, fantastičen je, kljukica … in ozvočenje, čeprav je bilo samo Harman & Kardon namesto za doplačilo še precej dražjega Bowers & Wilkins, tudi ni razočaralo, torej druga kljukica!


T5 piše na zadku, pri čemer T označuje prisilno polnjen bencinski motor, 5 pa nivo moči. Se še dobro spomnim, ko sem vozil prvi S60 T5 spet nekih 15 let nazaj in je imel 250 ’konjev’. Takrat sem mislil, da se mi je prikazala Marija. No, novodobni ima enako konjenico, pa je daleč od kakšne razburljivosti na cesti. Volvo se sicer hvali, da je novi S60 njihov najbolje vozen avto do zdaj in je verjetno res, tudi med vsemi avti, ki jih trenutno prodajajo, je to absolutno res, ni pa to konkurent BMWjevi trojki, ko gre za požiranje ovinkov. S60 ostaja prijeten avto, mogoče je v želji po bolj dinamični vožnji celo malo preveč trd, ampak se pelje zelo umirjeno in zanesljivo vzdržuje smer. Volan je malo premalo obtežen, ampak se spet poda takšnemu avtomobilu, kjer je v prvi vrsti sproščeno uživanje v vožnji.

Včasih je T5 pomenilo turbo in pet valjev, danes turbo ostaja, valji so pa štirje. V bistvu je v vseh volvotih na voljo samo še ta dvolitrski turbobencinski motor, dizlov itak več ni, potem so pa samo nivoji moči različni. T5 je ravno nekje na sredini ponudbe in po vseh kriterijih več kot dovolj zmogljiv, tudi pospešek 6,5 sekunde do 100 ni kar tako. Vožnja je spet zelo nezahtevna, večinoma motorja niti slišali ne boste. Ko ga malo pritisnete, se sicer oglasi, ampak spet nič športno dramatičnega, torej nič, kar bi pokvarilo limuzinsko uglajenost. Na dolgi vožnji (večinoma po avtocesti) je bila poraba pod 8 litrov, med dinamično vožnjo na snemanju, ko se bolj pogosto ustavljamo in speljujemo, je pa blizu 10. Ni malo, ampak avto tudi ni počasen. Edino menjalnik ni tako odločen, kot so najboljši osemstopenjski pri konkurenci. Včasih se ne zna odločiti, če bi že prestavil, ali še malo počakal, česar smo pri volvih v bistvu tudi že vajeni.

Zakaj bi potem rajši S60 kot recimo sveto nemško trojico, sem se vprašal. Ker mi je na pogled bolj všeč, to je prvo. Ker ima krasno kabino, v kateri se res dobro počutim, in ker je vožnja sproščena, prijetna in zanesljiva. Seveda mi kakšne lastnosti, kot so premalo občutkov na volanu in nasploh premalo dinamičnih občutkov med vožnjo, tudi niso všeč, ampak to še ne pomeni, da ne bodo vam, ker smo pri Volanu včasih preveč obsedeni z malenkostmi, ki se v resnici tičejo le nekaj odstotkov voznikov. Visoko ceno sem pričakoval, T5 z lepim paketom opreme R-design stane 63 jurjev, kot celota je pa to avto, ki sem ga od Volva pričakoval in me ni niti najmanj razočaral. Po testu smo imeli v uredništvu podoben občutek kot v tisti reklami, ko si nekdo v usta potisne žvečilni gumi in kar naenkrat zadiha s polnimi pljuči.
Tehnični podatki | Volvo S60 T5 A R-design |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1969 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 184 (250) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 350 od 1.800 do 4.800 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, geartronic |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4761 x 1850 x 1431 |
Medosna razdalja v mm | 2872 |
Prtljažnik v litrih | 442 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1677 (513) |
Največja hitrost v km/h | 240 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 6,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,0 |
Poraba na testu v l/km | 8,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 35.990 |
Cena testnega vozila v EUR | 51.819 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 63.097 |
Polarna svežina
Beri dalje