Tako skladnega avtomobila ne vidiš vsak dan. Ko že misliš, da je celo preveč zadržan, te preseneti s kakšno lepo potezo, ravno toliko, da pokaže, kako je lahko tako uglajen avto tisti, ki ima daleč največ stila. Seveda si v njem zlahka predstavljam tudi kakšno aktivno družino, ki ji sicer veliko bolj priporočam model V60, v S60 pa prej uspešnega moškega srednjih let, ki zna za vsako priložnost izbrati perfektno obleko in ki ima vedno brezhibno urejeno frizuro in brado.
slika
Čeprav gre za ’tamali’ volvo, sploh ni tako majhen: 4,76 metra je dolg, kar je samo 3 ’centimetrčke’ manj kot 15 let nazaj taveliki S80. Prostora vseeno ni ogromno, ga je pa dovolj za zelo udobno vožnjo štirih. Tukaj še zadaj klop naredijo tako, da se da udobno dolgo sedeti. In obenem je zadaj v njem bolj prostorno kot pri konkurentih z zadnjim pogonom, recimo BMWjevi trojki in mercedesu C, je pa prtljažnik kar majhen. 442 litrov ni ravno za hvaliti se, tudi prostor je malo nerodno oblikovan, zato raje izberite tudi krasni V60, če je to pomembno.
slika
Če ste že videli kakšen test volva v zadnjih petih letih, vas voznikov delovni prostor ne bo prav nič presenetil. Praktično vse je enako pri vseh modelih, malo je gumbov, večina funkcij je na velikem osrednjem pokončno postavljenem zaslonu, na katerega se moraš na začetku kar navaditi, ker je toliko vseh ikon na njem, potem pa gre. Čeprav bi kljub vsemu bogastvu funkcij še veliko raje imel klasične gumbe za prezračevanje, to bom vedno rekel! Materiali so dobri, čeprav je plastika ob notranjih nogah sprednjih potnikov občasno malo zaškripala, ko sem so oprl ob njo med hitro vožnjo v ovinku. Položaj za volanom je pa zelo dober. In še dve zadevi, brez katerih volvo ni volvo: sedež, ja, fantastičen je, kljukica … in ozvočenje, čeprav je bilo samo Harman & Kardon namesto za doplačilo še precej dražjega Bowers & Wilkins, tudi ni razočaralo, torej druga kljukica!
slika
slika
T5 piše na zadku, pri čemer T označuje prisilno polnjen bencinski motor, 5 pa nivo moči. Se še dobro spomnim, ko sem vozil prvi S60 T5 spet nekih 15 let nazaj in je imel 250 ’konjev’. Takrat sem mislil, da se mi je prikazala Marija. No, novodobni ima enako konjenico, pa je daleč od kakšne razburljivosti na cesti. Volvo se sicer hvali, da je novi S60 njihov najbolje vozen avto do zdaj in je verjetno res, tudi med vsemi avti, ki jih trenutno prodajajo, je to absolutno res, ni pa to konkurent BMWjevi trojki, ko gre za požiranje ovinkov. S60 ostaja prijeten avto, mogoče je v želji po bolj dinamični vožnji celo malo preveč trd, ampak se pelje zelo umirjeno in zanesljivo vzdržuje smer. Volan je malo premalo obtežen, ampak se spet poda takšnemu avtomobilu, kjer je v prvi vrsti sproščeno uživanje v vožnji.
slika
Včasih je T5 pomenilo turbo in pet valjev, danes turbo ostaja, valji so pa štirje. V bistvu je v vseh volvotih na voljo samo še ta dvolitrski turbobencinski motor, dizlov itak več ni, potem so pa samo nivoji moči različni. T5 je ravno nekje na sredini ponudbe in po vseh kriterijih več kot dovolj zmogljiv, tudi pospešek 6,5 sekunde do 100 ni kar tako. Vožnja je spet zelo nezahtevna, večinoma motorja niti slišali ne boste. Ko ga malo pritisnete, se sicer oglasi, ampak spet nič športno dramatičnega, torej nič, kar bi pokvarilo limuzinsko uglajenost. Na dolgi vožnji (večinoma po avtocesti) je bila poraba pod 8 litrov, med dinamično vožnjo na snemanju, ko se bolj pogosto ustavljamo in speljujemo, je pa blizu 10. Ni malo, ampak avto tudi ni počasen. Edino menjalnik ni tako odločen, kot so najboljši osemstopenjski pri konkurenci. Včasih se ne zna odločiti, če bi že prestavil, ali še malo počakal, česar smo pri volvih v bistvu tudi že vajeni.
slika
Zakaj bi potem rajši S60 kot recimo sveto nemško trojico, sem se vprašal. Ker mi je na pogled bolj všeč, to je prvo. Ker ima krasno kabino, v kateri se res dobro počutim, in ker je vožnja sproščena, prijetna in zanesljiva. Seveda mi kakšne lastnosti, kot so premalo občutkov na volanu in nasploh premalo dinamičnih občutkov med vožnjo, tudi niso všeč, ampak to še ne pomeni, da ne bodo vam, ker smo pri Volanu včasih preveč obsedeni z malenkostmi, ki se v resnici tičejo le nekaj odstotkov voznikov. Visoko ceno sem pričakoval, T5 z lepim paketom opreme R-design stane 63 jurjev, kot celota je pa to avto, ki sem ga od Volva pričakoval in me ni niti najmanj razočaral. Po testu smo imeli v uredništvu podoben občutek kot v tisti reklami, ko si nekdo v usta potisne žvečilni gumi in kar naenkrat zadiha s polnimi pljuči.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Volvo S60 T5 A R-design
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1969
Moč v KW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 5.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.800 do 4.800
Menjalnik samodejni, osemstopenjski, geartronic
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4761 x 1850 x 1431
Medosna razdalja v mm 2872
Prtljažnik v litrih 442
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1677 (513)
Največja hitrost v km/h 240
Pospešek 0-100km/h v s 6,5
Poraba (po normah EU) v l/km 8,0
Poraba na testu v l/km 8,8
Cena osnovnega vozila v EUR 35.990
Cena testnega vozila v EUR 51.819
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.097
Posted on

Polarna svežina

Kakšna svežina je zavela pri Volanu, ko je v poplavi križancev pristala ena, ne boste verjeli, klasična limuzina! Ja, očitno jih še proizvajajo, vsaj nekateri, in volvo S60 je ena najlepših!

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Kralj okretnosti
TESTI
Kralj okretnosti
Renault twingo TCe 95 EDC intens
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc