Leto 2020 si bomo zapomnili po marsičem, očitno pa tudi po 15-letnici znamke Dacia pri nas, na kar Romuni niso pozabili. Še več, prav ponosni so, zato so za sandero stepway ponudili paket 'proud', po domače ponosen. In v bistvu so lahko, v desetletju in pol so z znamko neverjetno zrasli in jo tudi pri nas postavili na zemljevid prodajno uspešnejših. Ves ta ponos pa se na avtomobilu kaže v obliki dodatnih nalepk s številkami 15, ki izgled avtomobila naredijo malo bolj zanimiv. Celo ptiči in piloti dronov bodo vedeli, da vozite nekaj posebnega, saj so tudi na streho nalepili številko 15.
slika
Nedolgo tega smo v tem testu mitsubishija spacestar povedali, da gre za enega najcenejših avtomobilov pri nas. Še cenejši je sandero, že od 8.500 evrov naprej je na voljo, testni sandero stepway je celo najdražji, pa še vedno ni pretirano drag. Kompromisi seveda so, za začetek je znotraj trda plastika, ki je super za brušenje nohtov in za katero smo povedali že, da je po drugi strani dobro sestavljena skupaj in nič ne škripa. In to je dejansko najbolj pomembno, kakovost izdelave v nobenem pogledu ne šepa.
slika
So pa ob tej ceni tudi stvari, ki so ponekod samoumevne, tukaj pa na voljo za doplačilo ali pa sploh ne. Doplačati je treba za zaslon, kar je morda še najbolj pričakovano in logično, pa na primer za po višini pomična varnostna pasova spredaj in celo za pomičen volan, ki se tudi ob doplačilu pomika le gor in dol, sicer je fiksen kot z močnimi klini v tla zabit šotor. 60 EUR na primer stane, da je volan oblečen v usnje - to doplačilo vsekakor priporočam, ker je občutek pri držanju mnogo boljši. Ampak vse to je že všteto v tistih 15 'jurjev', kolikor stane takšen sandero. Je pa res, da ferrari F40 volana najbrž sploh nima nastavljivega, torej je sandero boljši!
slika
slika
V osnovi ima tokrat opremo stepway, zato je avto malo bolj oddaljen od tal in ima zanimive dodatke, kot sta strešna nosilca, da je bolj modno usmerjen. Takšen z opremo proud pa ima še drugačno oblazinjenje, črn matiran stebriček med vrati in črna ogledala, 16-palčna platišča in nekaj ostalih dodatkov. S 420-evrsko barvo prav dobro izgleda in ima močnejši dizelski motor s 70 kilovati, torej 95 'konji'. Moti me, da ima le 5 prestav, sicer je dokaj natančen in ob sicer nenavadno dolgi prestavni ročici čisto v redu. Dacia navaja porabo 3,9 litra, ne vem, najbrž na 50 kilometrov, ker je bila precej umirjena poraba na začetku testa na sto prevoženih kilometrov okoli 7,5 litra, kar je absolutno preveč. Za dizelski motor, ki naj bi bil šparovček … Ampak je bil avtomobil čisto nov in še nič utečen, zato se je po slabih 1.000 prevoženih testnih kilometrih poraba že umirila in spustila pod 6 litrov. Če ne boste veliko na avtocesti, računajte na dobrih 5 litrov.
slika
Vozniško bo ta avto všeč le umirjenim. Občutek na volanu je precej slab in krmiljenje ni posebej komunikativno, servoojačevalnik je precej 'švohoten', zato je vrtenje volana občasno celo bolj težaško, kot bi si želele nežne ročice, podvozje je trdo in nagibanja je za kakršnokoli uživanje v hitrejši vožnji preveč. Pač, bodite nezahtevni in bo OK, za razvajene pa tole ne bo ravno pravi stroj. Tudi na avtocesti je piš vetra kar moteč, še posebej okoli vzvratnih ogledal; če že motor s svojim brnenjem ne povzroča posebnega hrupa, ga pa veter, zato bo takšen sandero bolj primeren za vožnje po okoliških koncih.
slika
Začetna cena za ta avto je zelo podobna tisti za mitsubishi spacestar, sandero stepway je na voljo od 8.500 EUR naprej. Ampak je tole večji in bolj robusten avtomobil z več prostora in v takšnem primeru tudi z bolj samozavestnim izgledom. Sandero je torej boljši avto tudi od ferrarija F40 in z dizelskim motorjem v nosu bistveno manj pokuri. Pa zadnja stekla se lahko odpre, pri ferrariju pa sploh ne. Za 15 tisočakov je tudi precej ugodnejši od milijona, kolikor stane rabljen F40, torej se boste pred kolegi lahko pohvalili, da ste dobili veliko za svoj denar.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Dacia sandero stepway 1.5 blue dCi proud
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
Prostornina v ccm 1461
Moč v KW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 220 pri 1.750
Menjalnik ročni, petstopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4089 x 1761 x 1615
Medosna razdalja v mm 2589
Prtljažnik v litrih 320
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (510)
Največja hitrost v km/h 167
Pospešek 0-100km/h v s 11,8
Poraba (po normah EU) v l/km 4,9
Poraba na testu v l/km 5,7
Cena osnovnega vozila v EUR 8.500
Cena testnega vozila v EUR 14.100
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.830
Posted on

Ponosnih 15 let

Leta 2005, ko so imeli mobilni telefoni delovni polnilnik izražen še v megabajtih, je na naše ceste zapeljala dacia. Avtomobil znamke, ki tudi danes ponuja ugodna vozila in 15 let obhaja s posebno serijo proud.

Beri dalje
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc