To je eden zelo redkih avtomobilov, ki ostaja zvest ideji ’hot hatch’, čeprav je danes že bolj ’warm hatch’, ko so ostali konkurenti že vsi zlezli preko 200 ’konjev’. Tukaj ima 1,4-litrski turbomotor ’samo’ 103 kilovate, kar je 140 ’konjev’, zato ni v nobenem primeru brutalen, je pa športen!
slika
Ko vidiš dve zajetni cevi zadaj, so pričakovanja še večja. Začne se obetavno, zvok ni slab, sploh, ko ga primerjam z istim motorjem v vitari, ima v swiftu veliko bolj rezek zvok. Ampak, ja, nič ne poka, ko prestavljaš. Vsaj malo bi lahko, da bi bilo še bolj zabavno, ker bolj pobalinski, kot takšen avto je, raje ga imamo. Temu ’strokovno’ pravimo, da ima dušo.
slika
Je pa zato zelo zabavna vožnja. Krasno vstopi v ovinek, brez drame, čeprav je zadek igrivo lahek in ga seveda z lahkoto krotiš, lahko pa gre tudi po svoje, če nisi dovolj hiter na volanu. Od običajnega swifta je za 15 mm nižji in za 40 mm širši, da lepše čepi na cesti. Občutek na volanu je prav tako dober in ga ne trga iz rok, ker motor ni premočan, vseeno pa ima dovolj navora, da te fino potegne iz ovinka. Sploh ni nekega očitnega turbopospeševanja, ko kar naenkrat sune, ampak gre lepo zvezno. Pri swiftu se res pozna, da je lahek, celo ta v različici sport tehta prazen manj kot tono in zato v rokah deluje tako lahkotno in igrivo.
slika
Malenkost manj kot motor navduši menjalnik. Res samo malenkost, ker se zdi, da kakšne prestave nima tako rad, čeprav si še vedno zasluži dobro oceno, ker je hiter. In tako je izračunan, da boste večino časa na ovinkov polni cesti vozili v tretji prestavi, ki je dokaj dolga. V pravem zaporedju ovinkov bi kdo rekel celo predolga. Motor nima težav z vrtenjem, hitro prileze do rdečega polja, čeprav nima nobenega smisla nad 5.500 vrtljajev, ker potem moč hitro usahne. Seveda s pomočjo turbine fino zadiha že pri 2.000 vrtljajih, zato se pričakovano najbolje počuti v srednjem območju. V bistvu tako lepo in zvezno pospešuje, da marsikdaj sploh nimaš občutka, da gre za turbomotor.
slika
Če bi šlo, bi si sam nastavil volan še bližje, ker imam kar iztegnjeni roki, ko si sedež pravilno nastavim za noge. Pa sedežema, ki imata sicer dobro bočno oporo, manjka še ledvena, da bi bolje opravil tudi s kakšno daljšo turo. Takrat se lepo sliši, da niti zvočna izolacija ni za vzor. Da so notri vsi elementi skupaj z merilniki obarvani v rdeče, sicer ni slabo, ob tako atraktivni rumeni barvi, kot krasi zunanjost, pa bi bila lahko tudi ta barvno usklajena. Sam sem pogrešal še na veliko izpisano hitrost med merilniki, kjer je sicer kup nekih informacij, ki pa so dokaj brezvezne, ker med vožnjo pač ne bom gledal, koliko navora bruha motor. Lahko pa na teh istih merilnikih vidite, da poraba sploh ni huda. Dobrih 7 litrov na testu, kar je za takšno bombico super.
slika
19.200 evrov stane in ima že serijsko vso opremo, vključno s preobčutljivim samodejnim zaviranjem v mestu, ki vas bo včasih kar prestrašil, če ne boste zavirali dovolj zgodaj po njegovo. Ampak bolje varno kot ne, ker dvomim, da boste s tem avtom med najpočasnejšimi v prometu. Vi samo glejte, da ga izberete v atraktivni barvi, Suzuki je pa že poskrbel, da se vam bo smejalo, ko boste šteli ovinke na svoji priljubljeni cestici.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Suzuki swift 1.4 boosterjet sport
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1373
Moč v KW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 5.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 230 od 2.500 do 3.500
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 3890 x 1735 x 1495
Medosna razdalja v mm 2450
Prtljažnik v litrih 265
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (470)
Največja hitrost v km/h 210
Pospešek 0-100km/h v s 8,1
Poraba (po normah EU) v l/km 5,6
Poraba na testu v l/km 7,4
Cena osnovnega vozila v EUR 10.650
Cena testnega vozila v EUR 19.200
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.200
Posted on

Poper v mafinu

Suzuki swift sport je eden od tistih avtov, ki se jih veseliš, ker že vnaprej veš, da te ne bodo razočarali. Samo poglejte ga, že z barvo pritegne, na nobenem parkirišču ga nisem iskal!

Beri dalje
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc