Če na volanu minija piše John Cooper Works, pričakujem najmanj raketo! Saj sem jo dobil, če gledam številke: 225 kilovatov ima ta mini john cooper works countryman, to je 306 ’konjev’!
Vau, ampak še veliko bolj vau, če pomislite, da je imel pred tole rahlo prenovo kar 55 kilovatov, torej 75 ’konjev’, manj! In ker ima po novem za skoraj tretjino več moči in seveda tudi 100 njutonmetrov navora več (vse to je posledica nove močno ojačane ročične gredi in predvsem precej zmogljivejšega turbopolnilnika), je pospešek v primerjavi z lanskim modelom za kar sekundo in pol boljši; zdaj potrebuje z mesta do 100 km/h samo 5,1 sekunde!
To se vse bere fantastično: preko 300 ’konjev’, mini, povsod značke John Cooper Works … pa ni! Se mi zdi, da se prav ponavljam zadnje čase, ampak proizvajalci vse bolj jemljejo prave vozniške užitke svojim avtomobilom, ker morajo biti preveč uporabni tudi za vsak dan. Očitno se danes hočejo vsi samo še kazati in nobenega voznika več ne briga, če se avto res dobro pelje ali ne.
Takšen mini countryman je sicer hiter avto. Zelo hiter, če sem pošten. Pospeški so odlični, lepo rjove, ker ima nov izpuh, čeprav mu malo notri pomagajo tudi zvočniki, ampak vas bo občasno lepo razveselil s svojim brundanjem. Ne ponuja pa dovolj tistih pravih pristnih občutkov za volanom. Sem verjetno preveč pričakoval, da bo to napol reli-avto za makadam ... Ker je težak, je logično, da najprej zdrsne nos, ko se končno zbudi štirikolesni pogon, pa začne ven siliti še zadek. Ampak ni tako zabavno, kot se mogoče bere, sploh ker nisem mogel do konca izklopiti ESPja, da bi res šel počez. Avto je narejen preveč na ’ziher’, premalo je pobalinski, kar seveda pomeni, da ga bodo tudi manj dobri za volanom znali kar lepo in hitro peljati. Bo pa vožnja večinoma zelo zanesljiva, saj je prenos na podlago zelo dober in v menjalnik je vgrajena še zapora diferenciala spredaj, da se kolesi čim manj vrtita v prazno.
Pa za vsak dan? Ja, za to je še najboljši. Sicer zeloo trd na slabih podlagah, to ni nič čudnega, je pa lahko čisto lepo tih, menjalnik lepo prestavlja, poraba je zmerna, izgleda atraktivno ... ni problema, če imate 63 jurjev za takšnega. Prostoren 450-litrski prtljažnik je nekaj, česar od minija ravno ne pričakujemo, enako dokaj enostaven dostop do zadnje klopi, čeprav je še vedno dolg 4,3 metra, torej med manjšimi avtomobili na naših cestah. Je pa vseeno težak, kar 1.675 kilogramov pokaže tehtnica pri praznem, in vsi verjetno dobro vemo, da je za športne užitke izjemno pomembna tudi masa, če želiš, da je avto igriv, kot je mini vedno bil.
Po številkah je pravi John Cooper Works, po občutku pa ne, zato naj bo countryman raje kakšen bolj umirjen, tale motor pa zeloo nestrpno čakam v tamalem miniju. Upam, da ga dočakam!
Tehnični podatki | Mini cooper countryman JCW ALL4 |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1998 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 225 (306) od 5.000 do 6.250 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 450 od 1.750 do 4.500 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, ALL4 |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4299 x 1822 x 1557 |
Medosna razdalja v mm | 2670 |
Prtljažnik v litrih | 450 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1675 (500) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,1 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,4/6,7/7,3 |
Poraba na testu v l/km | 10,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.200 |
Cena testnega vozila v EUR | 48.650 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 62.957 |
Raketa in makadam
Beri dalje