Posebno zadovoljstvo je imeti avtomobil, ki premore vso dodatno opremo. To za svoj novi rabljen avtomobil sicer trdi marsikdo, renault clio z opremo initiale paris pa jo dejansko ima.
Saj veste, kako poteka hvalisanje, ko nekdo kupi svojega novega sopotnika, ampak Francozi so vseeno že leta 1997 ugotovili, da obstajajo kupci, ki želijo v svojem relativno majhnem avtomobilu imeti opremo, ki jo imajo dva razreda večja vozila. Prefinjenost pa so se v zadnji izdaji odločili poudariti še z odsotnostjo napisov renault – te so nadomestili initiale. Vizualno se izbranost pozna še po večji količini kroma, tako opremljen clio pa je lahko odet samo v sivo, titanium sivo, črno ali rjavo barvo.
Že v prvem testu smo povedali, da je clio naredil največji korak naprej v notranjosti, kjer so fini mehki materiali, bistveno boljši kot prej. Z opremo initiale paris gre clio še korak dalje, saj ima na sedežih malo boljše usnje napa v svetlosivi ali črni barvi, ki je prešito z vzorcem v obliki diamanta. Ker gre za najboljšo opremo, bi pričakoval še boljši tisk pomembnih oznak, ker se je ’paris’ na volanu po 7.600 prevoženih kilometrih že skoraj popolnoma izbrisal.
Najboljša oprema kakopak prinese še 9,3-palčni zaslon multimedijskega sistema easy link, ki na pogled malo nerodno štrli iz armature, ampak se ga hitro navadiš. Ponuja veliko funkcij in tudi pametni telefon z lahkoto povežeš preko povezav android auto ali carplay, testni je bil še povezan v splet s SIM-kartico, zato je sproti prikazoval, kakšno bo vreme in kakšne so cene goriva na bencinskih servisih pri nas. Te pridno vnašajo pri podjetju TomTom, ki skrbi tudi za navigacijske karte in povezane storitve, ki bodo brezplačno delovale prva 3 leta po vsej Evropi. V tem času se bodo karte in storitve, tudi programje, samodejno posodabljali, po preteku treh let pa se bo lahko vsak sam odločil, če želi ob doplačilu funkcije ohraniti. V nasprotnem primeru bo vse skupaj delovalo še naprej, samo prikaza informacij v živo ne bo več, kartografija pa bo ostala na zadnji najnovejši različici. Sistemu sicer še vedno zamerim, da je občasno počasen kot polž, predvsem pri prvem zagonu.
Za največ opreme mora biti tudi največ moči, za kar je zadolžen 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki proizvede 96 kilovatov, kar je 130 'konjev', in 260 Nm navora že pri 1.600 vrtljajih. Od konkurenčnih z valjem manj je zvočno bolj prijeten, razen pri speljevanju se s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC ne razumeta najbolje. Konkretno je namreč treba pohoditi stopalko za plin, ker imaš najprej občutek, da se avto sploh noče premakniti, potem pa preveč cukne, česar smo pri teh menjalnikih že vajeni. Pri umirjeni vožnji bo slika drugačna, ker bo takrat prestavljanje umirjeno in tudi motor ne bo glasen, pri dinamični vožnji pa bo menjalnik malenkost prepočasen. Se pa do 100 km/h požene v okroglih 9 sekundah in uradno doseže 200 km/h, neuradno še malo več.
Vožnja je zdaj bolj dodelana kot prej in med ovinki imaš občutek, kot da voziš večji avto, krmilni mehanizem pa ima servo s tremi možnostmi trdote. Pri comfort je občutek preveč odtujen in sem zato večinoma vozil v sport, v vsakem primeru pa clio zelo dobro leži na cesti, radi ga boste peljali tudi hitreje, čeprav s tem motorjem ni posebej varčen, porabi okoli 7 litrov. Pri initiale paris sta sicer na voljo še 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74 kilovatov, torej okroglih 100 'konjev', in 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki proizvede 85 kW (115 KM) moči.
Čeprav smo pri konkurentih vajeni, da tudi najboljša oprema še nima obkljukanih vseh opcij na seznamu dodatne opreme, ima initiale paris pri cliu res vse. No, skoraj vse ... samo šest malenkosti sem našel na seznamu doplačil, ker si lahko omislite še rezervno kolo, predpripravo za vlečno kljuko, radarski tempomat, samodejno parkiranje in samodejno vožnjo v zastojih na avtocesti. In to je to! Cena pa 21.410 evrov, čeprav ti Francozi ponudijo še 800 evrov popusta. Je veliko? Je za mali avto, ker bo večina vzela srednje opremljen clio za 15 tisoč, za najbolj goreče oboževalce pa bo takšen zapeljiva ponudba.
Tehnični podatki | Renault clio 1.3 TCe 130 EDC initiale Paris |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1333 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (130) pri 5.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 1.600 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, EDC |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4050 x 1798 x 1440 |
Medosna razdalja v mm | 2583 |
Prtljažnik v litrih | 391 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1248 (425) |
Največja hitrost v km/h | 200 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,3 |
Poraba na testu v l/km | 6,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 10.990 (*800 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 20.490 (*800 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 21.410 (*800 EUR popusta) |
Več, kot imajo veliki
Beri dalje