Saj veste, kako poteka hvalisanje, ko nekdo kupi svojega novega sopotnika, ampak Francozi so vseeno že leta 1997 ugotovili, da obstajajo kupci, ki želijo v svojem relativno majhnem avtomobilu imeti opremo, ki jo imajo dva razreda večja vozila. Prefinjenost pa so se v zadnji izdaji odločili poudariti še z odsotnostjo napisov renault – te so nadomestili initiale. Vizualno se izbranost pozna še po večji količini kroma, tako opremljen clio pa je lahko odet samo v sivo, titanium sivo, črno ali rjavo barvo.
slika
Že v prvem testu smo povedali, da je clio naredil največji korak naprej v notranjosti, kjer so fini mehki materiali, bistveno boljši kot prej. Z opremo initiale paris gre clio še korak dalje, saj ima na sedežih malo boljše usnje napa v svetlosivi ali črni barvi, ki je prešito z vzorcem v obliki diamanta. Ker gre za najboljšo opremo, bi pričakoval še boljši tisk pomembnih oznak, ker se je ’paris’ na volanu po 7.600 prevoženih kilometrih že skoraj popolnoma izbrisal.
slika
Najboljša oprema kakopak prinese še 9,3-palčni zaslon multimedijskega sistema easy link, ki na pogled malo nerodno štrli iz armature, ampak se ga hitro navadiš. Ponuja veliko funkcij in tudi pametni telefon z lahkoto povežeš preko povezav android auto ali carplay, testni je bil še povezan v splet s SIM-kartico, zato je sproti prikazoval, kakšno bo vreme in kakšne so cene goriva na bencinskih servisih pri nas. Te pridno vnašajo pri podjetju TomTom, ki skrbi tudi za navigacijske karte in povezane storitve, ki bodo brezplačno delovale prva 3 leta po vsej Evropi. V tem času se bodo karte in storitve, tudi programje, samodejno posodabljali, po preteku treh let pa se bo lahko vsak sam odločil, če želi ob doplačilu funkcije ohraniti. V nasprotnem primeru bo vse skupaj delovalo še naprej, samo prikaza informacij v živo ne bo več, kartografija pa bo ostala na zadnji najnovejši različici. Sistemu sicer še vedno zamerim, da je občasno počasen kot polž, predvsem pri prvem zagonu.
slika
Za največ opreme mora biti tudi največ moči, za kar je zadolžen 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki proizvede 96 kilovatov, kar je 130 'konjev', in 260 Nm navora že pri 1.600 vrtljajih. Od konkurenčnih z valjem manj je zvočno bolj prijeten, razen pri speljevanju se s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC ne razumeta najbolje. Konkretno je namreč treba pohoditi stopalko za plin, ker imaš najprej občutek, da se avto sploh noče premakniti, potem pa preveč cukne, česar smo pri teh menjalnikih že vajeni. Pri umirjeni vožnji bo slika drugačna, ker bo takrat prestavljanje umirjeno in tudi motor ne bo glasen, pri dinamični vožnji pa bo menjalnik malenkost prepočasen. Se pa do 100 km/h požene v okroglih 9 sekundah in uradno doseže 200 km/h, neuradno še malo več.
slika
Vožnja je zdaj bolj dodelana kot prej in med ovinki imaš občutek, kot da voziš večji avto, krmilni mehanizem pa ima servo s tremi možnostmi trdote. Pri comfort je občutek preveč odtujen in sem zato večinoma vozil v sport, v vsakem primeru pa clio zelo dobro leži na cesti, radi ga boste peljali tudi hitreje, čeprav s tem motorjem ni posebej varčen, porabi okoli 7 litrov. Pri initiale paris sta sicer na voljo še 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74 kilovatov, torej okroglih 100 'konjev', in 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki proizvede 85 kW (115 KM) moči.
slika
Čeprav smo pri konkurentih vajeni, da tudi najboljša oprema še nima obkljukanih vseh opcij na seznamu dodatne opreme, ima initiale paris pri cliu res vse. No, skoraj vse ... samo šest malenkosti sem našel na seznamu doplačil, ker si lahko omislite še rezervno kolo, predpripravo za vlečno kljuko, radarski tempomat, samodejno parkiranje in samodejno vožnjo v zastojih na avtocesti. In to je to! Cena pa 21.410 evrov, čeprav ti Francozi ponudijo še 800 evrov popusta. Je veliko? Je za mali avto, ker bo večina vzela srednje opremljen clio za 15 tisoč, za najbolj goreče oboževalce pa bo takšen zapeljiva ponudba.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Renault clio 1.3 TCe 130 EDC initiale Paris
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1333
Moč v KW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.600
Menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, EDC
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4050 x 1798 x 1440
Medosna razdalja v mm 2583
Prtljažnik v litrih 391
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1248 (425)
Največja hitrost v km/h 200
Pospešek 0-100km/h v s 9,0
Poraba (po normah EU) v l/km 6,3
Poraba na testu v l/km 6,9
Cena osnovnega vozila v EUR 10.990 (*800 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 20.490 (*800 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.410 (*800 EUR popusta)
Posted on

Več, kot imajo veliki

Posebno zadovoljstvo je imeti avtomobil, ki premore vso dodatno opremo. To za svoj novi rabljen avtomobil sicer trdi marsikdo, renault clio z opremo initiale paris pa jo dejansko ima.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc