Redko se zgodi, da nov ali pa prenovljen avtomobil k nam zapelje povsem tiho in s praktično nič pompa, ampak so očitno zadnji nenavadni meseci poskrbeli, da je prenovljena astra k nam zapeljala komaj opazno.
Prvič smo jo zapeljali že septembra na mednarodni premieri, sedaj pa se je pripeljala še do nas na test. Vem, nekateri se sprašujete, če smo sploh vzeli prenovljeno, ker izgleda enako kot zadnja generacija že ves čas, in odgovor je ja. So pa spremembe na oko tako majhne, da jih boste opazili le tisti z res ostrim vidom. Sprednja kromirana letvica je sedaj le enojna in ne več dvojna, zato avto izgleda širše, čeprav v resnici ni, zadek ima nekaj mikroskopskih sprememb in nasploh je avto s popravki postal bolj aerodinamičen, a o tem malce nižje med vrsticami.

Celo notranjost ostaja zelo podobna. To ne pomeni, da astre skoraj nič niso spremenili, temveč da se pomembnejših prevetritev ne vidi takoj. Glejte na tokratno prenovo kot na posodabljanje sistema v telefonu. Še vedno enako izgleda, je pa uporabniško boljši. Kakorkoli, skoraj identična notranjost je v večini pogledov dobrodošla, na popravek kakšne malenkosti, ki nas je prej motila, pa smo vseeno upali, a je ni. Podobnost z astro pred prenovo je dobrodošla zato, ker je tudi novinka še vedno dovolj dobro izdelana, materiali so prijetni in stikala so smiselno razporejena.

Lahko omenim dve lastnosti, ki sta mi znotraj zelo všeč, in dve, ki me motita. Novi merilniki so digitalni in čeprav po izgledu niso tako futuristični, cenim, da so pregledni in enostavni, tudi njihova grafika je dovolj zanimiva. Slika vzvratne kamere na osrednjem zaslonu je ena najboljših v avtih nasploh in si res zasluži pohvalo, cenim tudi fizična stikala za pomembnejše funkcije. Aja, to so zdaj že tri ... No, manj všeč mi je dejstvo, da odlagališč skoraj ni, vsaj dovolj velikih ne, tisto za telefon pa napravo objame skoraj premočno. Princip je dober, le večjih telefonov vam bo škoda, ker jih bo potrebno tako močno potisniti v predelek. Skratka, odlagališča niso hudo uporabna in sredinski naslon za roke se še vedno lahko odpre le, če je potisnjen povsem nazaj. No, to je pa drug minus.

Vsekakor moram priporočiti sedeže s certifikatom AGR. Res so super in zelo udobni, sicer so se mi zdeli najprej preveč ozki, potem sem pa odkril, da se lahko nastavlja tudi širino hrbtišča in je bila potem zgodba povsem drugačna. Očitno je pred menoj v njem sedel ultra suhec. Sedeža sta tudi ogrevana in hlajena, bo pa za takšna treba kajpak doplačati.

Stvar, s katero se proizvajalci pogosto pohvalijo, pa je večkrat sploh ne izpostavimo, je količnik zračnega upora. Tukaj je odličnih 0,26, toliko je pred leti imela športna calibra in z vrednostjo takrat postavila nova merila, sedaj pa to vrednost dosega že običajna petvratna astra. In zato je med vožnjo tiha tudi pri večjih hitrostih. Prav mirno in nenaporno reže zrak, z bencinskim motorjem, ki je tudi bolj tih od dizelskega, je posledično vozniško prav prijetna.

Seveda, tudi motor je nov, enakega poznamo v peugeotih. 1,2 litra prostornine ima in turbino, zato iztisne 96 kW moči oziroma 130 ’konjičkov’. Ne bom rekel, da je zelo agresiven, dinamičen in da 'vleče kot konj', se mi pa vedno zdi dovolj radodaren z navorom, zato bo všeč skoraj vsem, le bolj zahtevnim bo manjkalo malo moči, predvsem pri spodnjih vrtljajih. Porabi pa dobrih 7 litrov, kot kaže potovalni računalnik, ki je v starejših oplih vedno kazal premalo, zdaj pa so ga očitno uspeli prepričati, da je resnica boljša izbira.

Priporočam tudi 17-palčna platišča, lahko z drugačnim dizajnom, če vam ta niso všeč, a v enaki dimenziji, ker z njimi astra dovolj dobro izgleda, predvsem pa ostaja udobna. Lepo prežveči slabe ceste in na luknje ne opozarja hrbtov potnikov za vsako figo; se pozna, da je za pol slona lažja, kot je bila prejšnja generacija. Občutek na volanu pa je tudi dovolj dober, da skoraj nimam pripomb. Malce zadušen in naravnan predvsem nezahtevnim uporabnikom je, za res veliko občutka bi bil lahko malce bolj obtežen. In intellilux matrične LED-luči moram pohvaliti; sicer niso poceni, ker zanje hočejo več kot 1.300 evrov, so pa odlične in jih priporočam.

Tudi astra je nekje v povprečju segmenta, ko gledamo prostornost. Kdor ga vedno potrebuje ogromno, bo itak izbral karavan ali pa sploh drugega predstavnika, sicer pa bo za povprečne potrebe takšna povsem dovolj. Prtljažnik ima 370 litrov, kar je podobno golfovemu, in na zadnji klopi bosta dva odrasla sedela udobno. Takšna z dodatno opremo v vrednosti nekaj tisočakov stane dobrih 26.000 evrov, kar je dovolj spodobna cena za avtomobil, ki prepriča z germansko zadržanostjo in dobro izdelavo. Če torej hočete golf, ki to vseeno ni, boste super zadovoljni.
Tehnični podatki | Opel astra 1.2 turbo 96 kW GS-line |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1199 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (131) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 225 od 2.000 do 3.500 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4370 x 1871 x 1485 |
Medosna razdalja v mm | 2662 |
Prtljažnik v litrih | 370 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1280 (525) |
Največja hitrost v km/h | 215 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 9,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,2/3,9/4,4 |
Poraba na testu v l/km | 7,1 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 19.450 |
Cena testnega vozila v EUR | 21.010 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 26.351 |
Še je čas, da vas osvoji
Beri dalje