Včasih so bile vprežne kočije, potem so prišli hecni kupe-karavani z le enim parom vrat na bokih, danes pa imamo karavane z nizko streho in dvema paroma vrat. Med zanimivo druščino je zdaj še kia proceed.
Naziv 'shooting brake' izvira tam nekje s konca 19. stoletja, poimenoval je pa malce daljšo vprežno kočijo, na kateri so se vozile skupine lovcev z vsem svojim orožjem, po uspešnem lovu pa seveda tudi z divjadjo. Ja, zato tudi 'shooting' kot streljati. Sto in nekaj let kasneje si je termin izposodil avtomobilizem in poimenoval dokaj eksotično obliko karoserije, ki je in ni karavan. Zakaj ni? Ker so shooting braki starih časov poimenovali karoserijsko obliko, ki je poleg podaljšane karavanske oblike imela le dvoje vrat za potnike, danes pa je s shooting brake marketinško poimenovan vsak avtomobil, ki ima podaljšano in počasi padajočo streho, zaključeno v karavanski zadek. Kakorkoli, tovrstni avtomobili so običajno dragi. Ker so pač tipa ferrari FF, BMW Z3M, mercedes-benza CLA in CLS, okrog katerih bi sicer lahko debatirali, ampak vseeno … zdaj si lahko končno enega celo privoščite, če niste tajkun.
Prvi korejski shooting brake po novodobnem poimenovanju, ker ima štiri potniška vrata, je kia proceed. Ne, proceed ni več trivratna kombilimuzina, kot je bila v prejšnji generaciji, temveč čisto druge vrste žival. Samo poglejte krasno padajoč zadek. Bi si mislili, da je manj uporaben kot karavanski ceed, ampak še vedno je obdržal njegovo funkcionalnost, saj se takisto kiti z obilico volumna, samo 31 litrov manj ima, skupno 594. Ogromno, pač. Dno prtljažnika je sicer kar visoko in to zato, ker spodaj najdete kar šest ločenih prekatov. Če bi sam izbiral, bi imel raje nižje dno in več dejanskega prostora namesto teh ločenih prostorčkov, ampak marsikomu, ki vozi drobnarije in ima stvari rad popredalčkane, bo tole prišlo še kako prav. Vsem pa bo všeč, da se drobnarije končno ne bodo več valjale in zabijale ob robove prtljažnika.
Oblika je tista, ki bo prodajala ta avto, saj je edina stvar, ki smo jo navadnemu in karavanskemu ceedu zamerili, ravno izgled. Avtomobila sta preveč anemična in že ob splovitvi nista izgledala ravno sveže. Proceed takšnih težav nima. V bistvu je tudi eden redkih avtomobilov, ki poleg takšnega izgleda ponuja še izjemno praktičnost. Cel kup črnih dodatkov, na boku plavut morskega psa, ki sicer plava v napačno smer; seksi silhueta, zelo porschejevsko povezana zadnja luč in celoten zadek, ki ni nepodoben tistemu od panamere, so pač sestavine za en fin recept. Od karavana je daljši za 5 milimetrov, je pa tudi dosti nižji, tako da od daleč ne bo dileme, ko ga boste videli. Škoda le, da se še po kabini ne loči od dolgočasnejših bratov, znotraj je namreč klasičen ceed, le da je več svetleče črne plastike, ki je magnet za prstne odtise, in pa pokrov za predalček, ki je zelo prijeten za odpiranje.
Bi si tudi mislil, da bo zadaj manj prostora za glave zaradi spuščajoče se strehe, ampak ga niti ni, pri svojih 180 centimetrih nisem imel nikakršne težave, lahko bi bil še kakšen centimeter višji. Za noge pa je prostora povprečno, bi rekel, da domala enako kot pri ostalih ceedih.
Od bencinskih agregatov imate na voljo tri motorje. Testni 1,4-litrski je v sredini ponudbe in smo ga v navadnem ceedu zelo hvalili, češ da je celoten avto po zaspanem litrskem trivaljniku, ki smo ga imeli prej na testu, popolnoma transformiral. Tudi v proceedu se enako dobro obnese. Poraba na testu je znašala 7,8 litra, kar je več kot spodobno. Če se vam bo zdelo, da takšna oblika zahteva nekaj več kot 140 'konjev', boste pa imeli na voljo še 1,4-litrski motor z 204 'konji'. Tisti proceed pa bo zato GT in ne GT-line kot tale. Ostalih paketov opreme ni, tu je vse zelo preprosto, kar je super in pri konfiguriranju ne bo zmede.
Ker je napram klasičnima ceedoma malenkost bolj spuščen k tlom, je tudi težišče nižje in občutek v zavojih je zato drugačen, čeprav težko napišem športen. Je dokaj dolg avto, ki v ovinkih ne deluje dovolj lahkotno, da bi ga označil za dinamičnega, kaj šele športnega. Ko se boste brzdali, bo pa krasen 'kruzer' na dolge razdalje, saj se mi zdi izolacija še boljša in motorja praktično ne slišite, če ga nočete. Podvozje je ravno prav mehko, da požira manjše luknje, obenem pa ni veliko nagibanja. Le pri ročnem menjalniku mi nekaj ni všeč, pa ne vem točno, kaj. Verjetno to, da so še vedno hodi ročice predolgi in za dinamično prestavljanje niso najbolj ugodni. Sicer pa je skupaj s krasnim volanom, ki ga imajo aktualne kie, vozna izkušnja zelo dobra, tudi zaradi neodvisnega vzmetenja na vseh štirih kolesih, kar običajno najdemo pri dražjih avtih. V bistvu novi proceed nima konkurence. Za 24 tisočakov in pol podobnega avta na trgu ni, zato lahko upravičeno rečemo, da Kia na nek način orje ledino. In s tem proceedom so zadeli žebljico na glavico.
Tehnični podatki | Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1353 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 103 (140) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 242 od 1.500 do 3.200 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4605 x 1800 x 1422 |
Medosna razdalja v mm | 2650 |
Prtljažnik v litrih | 594 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1378 (462) |
Največja hitrost v km/h | 210 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,1 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,5/5,0/5,9 |
Poraba na testu v l/km | 7,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 28.390 (*6.200 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 29.390 (*6.200 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.590 (*6.200 EUR popusta) |
Shooting brake za plebejce
Beri dalje