A hitro ti zleze pod kožo in ob sladkih jagodah prav hitro pozabiš na kisla jabolka. Nedolgo nazaj smo imeli na testu toyoto camry. Na kratko, zelo fin avtomobil, Anže je bil kar navdušen, kako zelo, si lahko preberite tukaj. Potem bi nad novim lexusom ES, v tem primeru hibridnim 300h, moral biti še bolj, saj je ta postavljen na camryjevo platformo, malenkostno podaljšan, da je več prostora v kabini, zunaj pa izžareva več elegance in je kajpak odet v luksuz. ES je od camryja daljši za 90, medosje pa za 45 milimetrov, zato je v bistvu bolj v sorodu z ameriško toyoto avalon, medtem ko je pogonski sklop enak. Nekje pa se mora poznati 20 tisočakov več in to se na prvo oko seveda pri zunanjem dizajnu. Karoserija je sicer podobnih proporcev, vendar na daleč kriči 'leksuznost'. ES tako obrača dosti več glav, še posebej z atraktivno masko in prvič pri tem modelu še opremo F sport, ki doda nekaj več črnine, ki na sicer prevevajočo belino paše kot Matej pred burger.
slika
Znotraj pa ni docela enaka pesem. Naslednje mi gre težko od prstov, ampak camryjeva kabina je bolj moderna, ker testno opremljen ES brez velikega zaslona in z mestoma ceneno plastiko izgleda kot 10 let star avtomobil. K temu nikakor ne pripomorejo gumbi, ki izgledajo še bolj zastarelo, sploh pa ne celoten softverski sistem, ki je grafično, predvsem pa uporabniško nekaj korakov za konkurenco. Pomislite, po velikosti se bode neposredno z BMWjem serije 5, audijem A6 in mercedes-benzom razreda E. Vsi delujejo znotraj neprimerljivo bolj futuristično in prijazno uporabniku, pri lexusu pa je potrebno za začetek v roke vzeti priročnik.
slika
Če so pri vas oči tiste, ki kupujejo, obvezno doplačajte še za 12-palčni zaslon, ker ima manjši, le 8-palčni, okrog skoraj 10-centimetrski rob in to je danes, ko so v času mobilnih telefonov robovi zaslonov ’hudičeva zalega’, pač smešno videti. Namesto plastike, ki obkroža kabino, mora imeti les, potem je vse skupaj videti že precej bolje.
slika
Ampak vse te minuse nadoknadi s položajem za volanom in sedeži. Sedeti v teh udobnih usnjenih foteljih, ki hkrati dobro objamejo hrbet, in držati debel volan je zelo zadovoljivo. Enako stopiti na stopalko za plin. In to rečem za sistem, kjer za prenos moči skrbi neskončnostopenjski menjalnik e-CVT. V lexusih me sploh ne motijo več, nekaj verjetno zaradi zvočne izolacije motorja, ki je res dobra, nekoliko pa tudi zato, ker je motor s sistemsko močjo 218 'konjev' dovolj močan in ga ne rabim priganjati do 7 tisoč vrtljajev, da se pošteno premaknem. Od 2,5-litrskega bencinskega motorja z dodatnim elektromotorjem manj niti ni za pričakovati, za nameček pa ima še najboljši toplotni izkoristek na svetu.
slika
Elektromotor lahko samostojno iztisne kar 120 'konjev', kar je ob polni bateriji, ko vam bo elektrika dejansko pustila prevoziti kakšen kilometer ali dva, dovolj, da se pospešek pozna tudi na hrbtu, brez da bi se v delovanje vklopil bencinski motor. Elektrika pomaga, da je odzivnost na stopalko za plin hipna in pospeševanje zelo zvezno, presenetljivo dobro se navor prenaša na podlago preko samo sprednjih koles in lega je precej nevtralna. Se pozna, da je medosna razdalja kar dolga. Recimo le, da bi si želel zadnji pogon, ne le na sprednji kolesi, kakor je tukaj, da bi bila vožnja še bolj dinamična in volan bolj razbremenjen. Sistem je torej klasični hibridni, ne priključni, polni se sam in je tudi za avtocesto ter regionalne ceste dober. Brezšivno preklaplja med motorjema, da vožnje po mestu ne omenjam, ker lahko v tišini superiorno prežite na vse pešce.
slika
Podvozje je malenkost trše kot pri res udobnem camryju, je pa zato lexus toliko bolj dinamičen, čeprav še vedno razvaja potnike. Pridih je bolj športen kot luksuzno umirjen. Krmiljenje je direktno in natančno, čeprav po občutku na volanu malo preveč odsotno, se pa odkupi z odličnim položajem volana, zato je v njem še kako prijetno sedeti. Če sedež spustite čisto v dno, se lahko pretvarjate, da sedite v lexusu LC, ki pa je, kot veste, čisto druge vrste žival. Ob normalni vožnji je poraba na testu znašala okrog 7 litrov, kar je za 1.740 kilogramov težko ladjo odlično.
slika
Ko sem se prvič usedel v testni ES, me je prelilo ogromno mešanih občutkov. Zunaj zelo privlačen, eleganten, znotraj sprva hladen tuš, nato leden tuš ob uporabi uporabniškega vmesnika, saj še vedno vztrajajo pri res tečni drsni ploščici, ampak ko sem nekaj časa preživel z njim, sem vse to hitro pozabil. ES 300h je tehnološko izjemen in napreden stroj, ki bo zadostil večini potreb, tudi tistim z bolj športno dušo. 61 tisočakov pride takšen z opremo F sport, ampak marsikatera stvar še ni bila obkljukana, s katero bi lahko znotraj izgledal malo bolj moderno. Ob koncu testa se mi je, zanimivo, zdel najmanj ’lexusovski’ od vseh lexusov, ki smo jih imeli na testu, čeprav je s privlačno podobo zelo prepoznaven. Je pa s to ceno več kot konkurenčen nemški trojici s svojimi predstavniki, saj tam cenam brez težav pripišete še kakšnega desettisočaka več.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Lexus ES 300h e-CVT F sport
Vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2487
Moč v KW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 5.700
Največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4975 x 1865 x 1445
Medosna razdalja v mm 2870
Prtljažnik v litrih 454
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1740 (410)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100km/h v s 8,9
Poraba (po normah EU) v l/km 5,0/4,4/4,5
Poraba na testu v l/km 7,3
Cena osnovnega vozila v EUR 52.850 (*3.500 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 59.950 (*3.500 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 61.150(*3.500 EUR popusta)
Posted on

Sladke jagode in kisla jabolka

Beri dalje
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc