Seveda! In pri Jaguarju pomeni še, da je avto drag kot žafran, samo dobrih 100 evrov manj kot 100 tisoč evrov stane in smo se šalili, da niti 100 jurjev ni, poceni ... Ampak to je prvi Jaguarjev električni avto, zelo je bil pričakovan in zelo je navdušil. Še svetovni avto leta je postal. Že izgleda napadalno, bravo Jaguarju za pogum, velika kolesa in dokaj nizka karoserija krasno izstopajo v poplavi pločevine. V bistvu je zelo podoben konceptu, sploh s skritimi kljukami, zato nikjer ne bo neopažen. In čeprav je tole nekakšen privzdignjen križanec s štirikolesnim pogonom, ne boste na Počku tekmovali z land roverji, ker je ustvarjen za lepe urejene ceste.
slika
Ne nujno suhe, le asfaltirane morajo biti, da boste lahko v dir spravili vse ’konje’, ker je moči res veliko. Pospešek pravi 4,8 sekunde do 100 km/h, ampak kot vedno povemo pri električnih avtih, občutek med pospeševanjem je v tem primeru nekaj posebnega, ker že z mesta tako sune in ne popusti, da težko verjameš. Sploh pri tako velikem avtu, ki tehta več kot 2,2 tone! Sem mislil tudi, da bo okoren in težaški v ovinkih, pa v bistvu ni. Se čuti masa, jasno, hitrost je treba pred ovinkom bolj zmanjšati kot pri večini lažjih klasičnih avtov, ampak od sredine ovinka naprej pa vleče kot bik. Motorja sta tako dobro usklajena, da v praktično vsakem trenutku dajeta vso možno moč na podlago in avto ’leti’ po mokrem ali suhem. Včasih imaš občutek, da bo kar potrgalo asfalt, ko pritisneš do konca pedal, zraven slišiš nek pritajen ’tk-tk-tk-tk’, hitrost pa samo narašča in potniki lovijo sapo. Končna hitrost je omejena na 200 km/h, moram pa poudariti še, da je I-pace zelo dobro zatesnjen in izdelan avto. Tudi na avtocesti je prijetno tih, pred kratkim smo na primer pri tesli model 3 videli oziroma slišali, da je med hitro vožnjo precej glasno v kabini.
slika
Nič manj kot odličnost nisem pričakoval niti v kabini. Super je izdelana, materiali so dobri, moderni, nekatere rešitve zelo zanimive, recimo velik okrogel gumb, ki ima kar tri funkcije: če ga stisneš not, ogrevanje sedeža, v normalnem položaju nastavljaš temperaturo, če potegneš ven, pa moč prezračevanja. Še raje bi sicer videl kakšen pravi gumb več, ker številni zaslončki na dotik niso vedno najboljša rešitev, ampak izgleda zelo moderno in napredno in avtu, kot je I-pace, seveda še kako paše. Zanimiva je primerjava s teslo, ki je na tem področju precej bolj futuristična, jaguar pa se zdi bolj klasičen. Nekako bližje tistemu, česar smo dobro vajeni.
slika
Prostora je v kabini veliko, ker je med osema skoraj 3 metre, tudi prtljažnika sta velika (dva sta, spredaj majhen in klasičen zadaj), v bistvu deluje kot zelo celovit avto, nikakor kot nekakšen kompromis, ker se pač želiš peljati na elektriko. Daleč od tega, to je avto, ki si ga zelo veliko voznikov zelo želi, Jaguar je odlično opravil svoje delo!
slika
Se pa tukaj vedno pojavijo ista vprašanja, za koga to sploh je, kje se bo polnil in podobno. V dneh testa je bilo mraz in doseg je bil s polno baterijo in zmerno vožnjo 325 kilometrov. Poleti k temu lahko verjetno dodamo še kakšnih 10 do 20 odstotkov, ampak na tovarniški doseg 470 kilometrov kar pozabite, čeprav se tudi to da doseči, samo ne vem, zakaj bi potem sploh imeli takšen avto, ki te vedno znova šokira, ko pohodiš pedal. Če ste otroci kot mi, se tega gotovo ne boste naveličali, le pnevmatike boste verjetno malo bolj pogosto menjali.
slika
Tukaj sem se še enkrat vprašal, kdo je navdušenec nad takšnim avtom. Mi, ki smo zrasli z raznimi M3ji in glasnimi lamborghiniji na stenskih plakatih, bomo vedno nekaj pogrešali pri električnih avtih. Zdelo se nam bo, da je občutek med vožnjo na koncu pri vseh zelo podoben in da ne rabiš vložiti veliko truda v vožnjo, da bo ta res hitra. Pohodiš pedal, nič ne rabiš misliti na pravo prestavo, pravočasno popuščanje sklopke, odnašanje zadka in podobne ’neprijetnosti’, ampak samo držiš volan in paziš na ostali promet. Občasno pritisneš na zavoro, včasih pa še na to ni treba, ker je regeneracija tako močna, da sčasoma ustavi avto. Pri I-pace je k sreči nekaj tega veselja občutiti na volanu, ki ni tako odsoten kot kje drugje, je kar lepo obtežen in podvozje je (zračno) zelo dobro nastavljeno za dinamično ali udobno vožnjo.
slika
slika
Baterija ima kapaciteto kar 90 kWh in to bo poseben izziv tudi pri polnjenju. Na navadni domači vtičnici skoraj dva polna dneva, zato naj bo jasno, da si pri takšnem avtu enostavno morate omisliti svojo polnilno postajo. Je pa ravno tukaj še ena pomanjkljivost, da se na izmeničnem toku polni z največ 7 kilovati, zato bo vseeno trajalo 12 ur, da se napolni čisto prazna baterija, takšen avto bi že moral imeti trifazno polnjenje z 11 kilovati. Lahko pa požre tudi 100 kilovatov, če boste kje našli takšno polnilnico z enosmernim tokom. Povprečna poraba na našem testu je bila 33 kilovatnih ur na 100 kilometrov, to je tudi že strošek med 5 in 6 evrov na 100 kilometrov, če polnite doma. Seveda, še vedno je poceni, če upoštevate, koliko moči je na voljo, ni pa zastonj, kot marsikdo zmotno misli.
slika
Celo kakšna praktična pomanjkljivost se najde, recimo kljuke se včasih zataknejo zaradi mraza in vlage in moti me, da ponoči niso osvetljene, da potem slepo tipam, kje je tisti gumbek, da se odklene in prileze ven. Pa na zadnjih prtljažnih vratih sem si vedno umazal prste, ker se odpirajo točno tam, kjer je najbolj umazano. Najbolj pa smo se pri Volanu spraševali, zakaj mora I-pace v bistvu sploh biti tako močan. OK, kot njihov prvi električni avto že mora biti takšen, da o njem veliko govorimo, ampak v praksi bi bil pa povsem dovolj zmogljiv tudi z recimo tretjino moči manj, kar bi pomenilo še potrebo po manjši bateriji, poraba bi bila boljša in na koncu avto še občutno cenejši. Verjetno lahko tudi to pričakujemo v prihodnosti, čeprav imam občutek, da bodo še pred tem naredili nekaj močnejšega, da bodo usta še bolj odprta.
slika
I-pace je nor avto za veliko denarja, jasno, ampak za prvi poskus je Jaguar zadel ’žebljico na glavico’. Res, da ni tipičen vozniški avto, kot so jaguarji sicer, ker manjkajo klasični užitki, kot je recimo ropotanje motorja, ampak za to, kar v resnici je, se pelje neverjetno dobro.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Jaguar I-pace EV400 AWD HSE
Vrsta motorja električni
baterija 90.0 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 294 (400)
Največji navor v Nm pri vrt./min 696
Menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
Pogon na vsa štiri kolesa, dual motor AWD
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4682 x 1895 x 1565
Medosna razdalja v mm 2990
Prtljažnik v litrih 30+638
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2208 (462)
Največja hitrost v km/h 200
Pospešek 0-100km/h v s 4,8
poraba (po WLTP) v kWh 24,8
poraba na testu v kWh 33,0
Cena osnovnega vozila v EUR 79.962
Cena testnega vozila v EUR 94.281
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 99.881
Posted on

Strela z jasnega

Električni avti postajajo vse bolj razburljivi in jaguar I-pace je najlepši primer. Veste, kaj pomeni številka 400 v oznaki na zadku? Prav imate, da ima kar 400 ’konjev’! In to pomeni, da leti kot strela?

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc