Dve leti sta mimo, odkar smo bili na mednarodni premieri takrat nove generacije Subarujeve impreze, in takoj nas je zmotilo, da je na voljo samo 1,6-litrski atmosferski bencinar z vsega 84 kilovati oziroma 114 ’konjički’!
Pa še ta je povezan samo s samodejnim menjalnikom CVT, ker le tako lahko deluje njihov sistem varnostnih elementov Eyesight. Kombinacija nas ni toliko zmotila zaradi spominov na staro slavo famoznih imprez WRX STi (no, malo pa že …), ampak predvsem zato, ker je pač slaba. Moči ni dovolj, avto ’nikamor ne gre’, motor se dere in to se je takoj pokazalo na prvi vožnji. Ampak po rahli prenovi, ki je očem skoraj nevidna, ima sedaj impreza v ponudbi še en motor …

Večji in močnejši! Dvolitrski bokserski bencinski motor ponuja 110 kilovatov oziroma 150 ’konjev’ in je precej boljši od šibkejšega v ponudbi. Pridemo še do njega, ampak za začetek: tole je nova impreza, sicer stara že dve leti, ampak je pri nas še niste videli, zato lahko rečem, da je čisto nova. Zadnja, aktualna, najnovejša! Avtomobil, ki bo posebnežem, kot sem sam in še kdo, takoj vzbudil zanimanje, pa čeprav na pogled ni čisto nič posebnega. Vozniki golfov in ostali bolj 'ziheraški' kupci boste le mirno zamahnili in rekli bah …

Kolega ima doma saab 9-3 z dokaj neaktualno letnico, za katerega bi marsikdo rekel, da je star, neopremljen, slabo vozen in s slabim motorjem, ampak priznam, da ima tisti avtomobil nek poseben čar in takšnega ima tudi vsak subaru. Znotraj je impreza pregledna, res dobro sestavljena, ampak hkrati oblikovno čisto povprečna in osrednji zaslon je dokaj slab, ker se svetloba okolice od njega odbija in se nanj včasih težko vidi. Skratka, znotraj nič noro razburljivega.

Ampak večinoma notranjost 'štima', spredaj je položaj odličen in prostora dovolj, odlagališča so kar bogata, zadaj pa velja podobno. Prav fino se sedi in prostora je za malo manjše potnike čisto dovolj, sicer pa, v katerem avtu tega segmenta ga je pa sploh dovolj za res velike. V nobenem! Je pa prtljažnik manjši od konkurenčnih, 340 litrov ponuja, nekaj prostora namreč vzame še štirikolesni pogon. Je pa vsaj oglat in posledično kar uporaben, seveda pa se litrski primanjkljaj pozna, golf ponuja 40 litrov več, civic pa kar 140 več. Za vsak dan bo dovolj velik, ko boste šli na dopust, se bo pa razlika v primerjavi z najboljšimi poznala.

Vozne lastnosti so spet najboljša stvar avtomobila. En sam hitreje odpeljan ovinek je dovolj, da vidiš, da je impreza vozniško vrhunska. Občutek na volanu je ravno prav obtežen in mesnat, veliko je povratnih informacij, volanski obroč lepo sede v roke, avtomobil pa se kljub zelo mehko nastavljenemu blaženju v zavoju ne nagiba kot jadrnica. Že vsa leta govorimo, da se nižje težišče bokserskega motorja zelo pozna in podvozje ne rabi biti posebej čvrsto, pa je lega vrhunska. Seveda tudi zaradi legendarnega štirikolesnega pogona, ki že na suhi cesti velikokrat pokaže svoje prednosti, na mokrem ali v snegu bi pa sploh blestel. Ali pa na makadamu, v bistvu je popolnoma vseeno, impreza se odlično počuti povsod. Takšna seveda ni noben dirkalnik, zna pa tako vključiti voznika, da bo užival v vsakem prevoženem kilometru. Tudi zato še toliko bolj pogrešam kakšno res močno verzijo impreze, ker bi z lahkoto na podlago spravila precej več moči. Pa še preglednost je dobra, ker so stekla velika.

Pa motor? Tudi takšen dvolitrski je še vedno ena od glavnih Subarujevih težav, če vprašate mene. V bistvu motor sam po sebi niti ne in bi bil kar fino prožen in dovolj tih ... ker pa je povezan z menjalnikom CVT, pri Subaruju mu pravijo lineartronic, izgubi nekaj prožnosti in včasih je glasnejši, kot bi lahko bil. Čeprav gre za enega boljših, morda celo najboljši neskončnostopenjski menjalnik, vseeno to ni to. Pri manjših hitrostih se sicer opazi, da mu malo pomaga elektrika, ampak je pomoč res majhna in v praksi niti ne doprinese k bistveno manjši porabi. Ta bo vsaj sedem litrov oziroma še pol več na avtocesti. Zgolj povprečno. Vseeno je ta motor biiiiistveno bolj prijeten od šibkejšega, tiste kombinacije pa res ne privoščim nikomur. No, moram pa pohvaliti sistem Eyesight, ker hitro zaznava ovire na poti in hitro reagira, večinoma zelo nežno in brez strašenja voznika.

Mešana vreča oziroma zelo specifičen avtomobil je skratka tole. Če nujno potrebujete zelo prostoren avto, potem ni za vas. Niti ni za vas, če želite res tih in varčen motor, so na trgu boljši predstavniki. Če pa si želite vrhunsko lego ob veliki meri udobja, pa zelo zmogljiv štirikolesni pogon, zaradi katerega boste suvereni v čisto vseh pogojih, potem ste že blizu tega, da je za vas. In če zraven čutite še poseben šarm znamke, kakršnega na primer golf pač nima, vam ne bo težko za takšno imprezo odšteti 35 tisočakov. 5 več od enako opremljene s šibkejšim motorjem, ampak tisti subaru je res ena sama žalost. Tega izberite.
Tehnični podatki | Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1995 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 5.000 do 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 194 pri 4.000 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, lineartronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, symetrical AWD |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4475 x 1775 x 1515 |
Medosna razdalja v mm | 2670 |
Prtljažnik v litrih | 340 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1576 (474) |
Največja hitrost v km/h | 192 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 10,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,2/5,8/6,3 |
Poraba na testu v l/km | 7,7 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 21.740 |
Cena testnega vozila v EUR | 35.140 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.735 |
Lulanje proti vetru
Beri dalje