Včasih si vzameš čas za sprehod v naravo. Včasih pelješ psa na sprehod v naravo, sam pa sem tisti dan peljal avto v naravo. Pa ne, ker sem imel preveč časa, ampak ker sem ga moral. Pa mi ni bilo prav nič težko. Težje mi je bilo zadrževati nasmešek, da me niso sodelavci grdo gledali!
Spet kup pleha, bi rekel nekdo, ki ga avtomobili brigajo toliko kot letošnji sneg. Še kakšen zavistneš bi dodal, da zelo drag kup pleha. Predrag v bistvu, skoraj 150 tisoč evrov pa še M ni! Ampak še zdaleč ni le skupaj zbita pločevina, to je BMW 650i. Sem si kar oddahnil, ko sem videl, da je uvoznik k nam za namene testiranja pripeljal bencinarja. Tudi dizel bo v ponudbi in naj bi postal najbolje prodajana različica, ampak v takšnem avtomobilu je to skoraj greh. Saj vem, da ne smemo več nikjer divjati in blabla, ampak, kateri dizel lahko nadomesti zvočno kuliso osemvaljnika, ki grgrajoče spominja na čase ameriških športnih avtomobilov in ki zbuja zavist in poglede pri pešcih, ki so ravno takrat nekje ob cesti, ko malo bolj odločno speljujete. Pa ne zato, da bi bil avto glasen, ampak ker se vam mudi na sestanek. 😀
Sem že mislil, da pri BMWju ne znajo več narediti tega pa so me k sreči spet prijetno presenetili. Kljub vsem modernim tehnologijam za zmanjševanje porabe in glasnosti so s posebnim izpuhom uspeli 'popraviti' napake, tako da ta lahko da nekaj več glasu od sebe. Sicer pa je pod pokrovom 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma in okroglimi 300 kilovati, kar je v starem jeziku 407 'konjev'. Ampak to se sploh ne sliši tako hudo kot 600 njutnmetrov navora, zato vleče kot bik celo v strme klance. Do 100 km/h na ravnem pospeši v 4,9 sekunde, porabi pa povprečno, tako tovarna, 10,5 litra na 100 kilometrov, pri čemer se lahko le glasno smejim.
Ok, resno. Pod 14 ne bo šlo in to sploh ni nič takšnega, če ne bi bil tank za gorivo velik oziroma majhen le 70 litrov. Kot da se da lastniku tega avtomobila stalno viseti na bencinskih servisih. Razen če ima koga, da tanka namesto njega, sam pa vmes čaka in uživa v zvoku sistema Bang&Olufsen, ki stane dodatno 5.500 evrov. Ali v krasnih sedežih, ki imajo nastavljivi ledveno in bočno oporo. Ali v ogromnem zaslonu, ki meri kar 10,2 palca! Mislim, to pa je veliko. Navigacija se prikazuje kar z dvema zemljevidoma, toliko je prostora. Za tiste, ki boste dejansko veliko na cesti, pa bosta verjetno najboljša ta dva dodatka: head up zaslon in prilagodljive led luči, ki svetijo kot za stavo.
Pa še ena glede športnosti. Takšen BMW je hiter, ima veliko moči, zmogljive gume, zadnji pogon in ESP se da izklopiti pa vseeno ni športen. Razlog? Več jih je: tehta slabi dve toni, dolg je skoraj 5 metrov, medosna razdalja meri 2,85 metra. Torej je jasno kot je bilo vedno; veliki kupeji so za uživače in pozerje. Izredno prijetno se je z njim voziti počasi, prestaviti v comfort+ in enostavno uživati v brundanju motorja. Veliko jih bo raje razkazovalo na parkiriščih pred lokali, kjer je največ gostov, čeprav meni še vedno ni dal miru gumb sport …
In pokazal je še en obraz tega velikega kupeja. Samo malo bolj odprte ovinke poiščite pa bo šlo lepo počez. Volanski mehanizem je v tem načinu precej bolj trd in prav presenečeni boste, kako dobro se v bistvu ta gmota drži ceste. Le na njej ostanite! Če želite še več športnosti, bo prav kmalu na voljo M6, pravi športni vozniki pa bodo pač ostali pri M3. In jasno je, zakaj, ker so pravi športni avtomobili enostavno lažji, vozniki pa se lepše zlijejo z njimi in čutijo, kdaj je tista meja, ko bo preveč. Pri šestici tega ni, čeprav so hitrosti vrtoglave, kar pa nikakor ni edini pogoj za športnost.
Ja, BMW je spet naredil konkreten avtomobil, ki ima konkurenco le v najbolj prestižnih znamkah. Šestka pa tudi že kar nekaj zgodovine, ki se bo očitno zavlekla v prihodnost. In vesel sem, da je tako, ker me je kar malo strah, kaj bo, ko bodo vsi avtomobili tihi in enaki. Sicer pa, saj so le kup pleha ...
Tehnični podatki | BMW 650i |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 4395 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 300 (408) od 5.500 do 6.400 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 600 od 1.750 do 4.500 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na zadnji kolesi |
Medosna razdalja v mm | 4894 x 1894 x 1369 |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 2855 |
Prtljažnik v litrih | 640 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1845 (450) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 4,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 15,4/7,7/10,5 |
Poraba na testu v l/km | 15,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 79.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 102.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 147.737 |
Na sprehod z avtomobilom
Beri dalje