Lansko leto sem bil v Kaliforniji, kjer sem opazil, kako močno Ford promovira svojo tehnologijo ecoboost. Ob cestah so ogromni panoji z njihovimi motorji, po radiu se vrtijo reklame in po televiziji prav tako. Čeprav osemvaljniki še niso izginili s prostranih ameriških cest in tudi nekaj časa še ne bodo, veliko tamkajšnjih kupcev vseeno razmišlja o manjših motorjih. Ker jim dizelski agregati niti malo ne dišijo, so motorji ecoboost skoraj edina logična poteza.
slika
Pri nas jih poznamo že nekaj let in prav Fordov litrski ecoboost je že večkrat dobil nagrado za motor leta, tako dober je. Mi smo ga preizkusili že v fiesti ter B-maxu in tudi v večjem C-maxu je prepričljiv. Na testu nam je porabil okoli 7,5 litra, kar je dober liter več od porabe takšnega 1,6-litrskega dizelskega motorja TDCi, v primerjavi z njim pa je bistveno bolj umirjen in tih, v mrzlih dneh se hitreje segreje in nasploh je bolj vsakodnevno prijeten. Sam bi ga denimo v tem avtomobilu priporočil pred dizelskim motorjem.
slika
Tudi stroškovno se dejansko turbobencinski motor bolj splača, kljub večji porabi goriva. Že ob samem nakupu boste prihranili okoli tisočaka in pol, kar pomeni, da se bo manjša dizelska poraba začela obrestovati šele po kakšnih 70.000 prevoženih kilometrih oziroma po več letih vožnje. Obenem so redni servisi takšnega motorja nekoliko cenejši in vsa ta leta se boste vozili v bolj mirnem in tihem avtomobilu. Če nimate vsakodnevno dolgih voženj po avtocesti, kjer je dizelski agregat vseeno boljši, predvsem, ker se pri bencinskem ecoboostu poraba na avtocesti hitro dvigne nad osem litrov, potem je tokratni motor boljša izbira.
slika
Dejansko je zelo prožen in nezahteven, ne cuka, kot to počne marsikateri prostorninsko majhen motor, navor je lepo razporejen in C-max povsem solidno potegne. Ne pričakujte pa čudežev, ker je motorček vseeno majhen. Drži, da se najbolje počuti do hitrosti malo nad 100 km/h, ne zaradi zmogljivosti ali hrupnosti, temveč predvsem zaradi porabe goriva, ki pri večjih hitrostih opazno naraste.
slika
No, da se ne bo vse skupaj vrtelo le okoli motorja, že večkrat smo razložili, da je C-max zelo prepričljiv predstavnik segmenta. Prostora je dokaj veliko, mizice pred zadnjimi sedeži otrokom omogočajo, da odložijo kakšno igračo ali pijačo, voznikov prostor je uporaben in nad voznimi lastnostmi boste navdušeni, ker se C-max za enoprostornika pelje nadvse prepričljivo.
slika
Lahko je tudi cenovno ugoden, če si ne boste seveda izbrali najbogatejšega paketa opreme in obenem na seznamu dodatkov obkljukali še kopico opreme. Takšen titanium je stal okoli 23.000 EUR, kar ni več malo, a bo C-max prepričljiv tudi v malce manj opremljeni izvedenki. Predvsem bo v vsakem primeru ponudil dovolj prostora, njegova dolžina pa je ravno prava, da ne deluje mestno okorno in je obenem za povprečno družino povsem dovolj prostoren.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Ford C-max 1.0 ecoboost titanium
Vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 999
Moč v KW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.400
Menjalnik ročni, petstopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1825 x 1626
Medosna razdalja v mm 2648
Prtljažnik v litrih 432
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1315 (585)
Največja hitrost v km/h 187
Pospešek 0-100 km/h v s 11,4
Poraba (po normah EU) v l/km 6,3/4,5/5,1
Poraba na testu v l/km 7,5
Cena osnovnega vozila v EUR 16.740
Cena testnega vozila v EUR 21.040
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.560
Posted on

Bencinska milina

Američani so bili tisti, ki so Fordovo tehnologijo ecoboost pograbili kot vroče žemljice. Logično, ker ne marajo dizlov in so manjši ter bolj učinkoviti turbobencinski motorji lahko dober nadomestek. Tudi pri nas je litrski ecoboost odlična alternativa dizelskemu motorju.

Beri dalje
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc