Proizvajalci imajo svoje avtomobile očitno za rastline. Ob vsaki prenovi ali novi generaciji pravijo, da je dozorel. Torej so bili vsi mercedes-benzi A do zdaj nezreli, novi pa končno je – zrel?
Testni A je na pogled zelo drzen in atraktiven, tudi zaradi paketa športnih dodatkov AMG line, s katerim res dobro izgleda. Oblika sama ni novost, je pravzaprav evolucija pretekle, le da po novem vstopni razred zelo spominja na večji CLS, kar je še dodaten plus. In še en zelo pomemben podatek za oboževalce razreda A: na maski je kar 264 diamantkov, da ne boste rabili sami šteti. Lep izgled zaokrožata LED-žarometa spredaj, ki sta sicer med dodatno opremo, vsak pa ima po 18 diod, ki se lahko posamezno izključijo in prilagodijo snop svetlobe v vseh vremenskih razmerah. Cestišče zelo dobro osvetlijo in pri tem nikogar ne motijo, boste pa za lepši izgled in bolj varen pogled hoteli doplačati 1.073 oziroma 1.616 evrov.
Doplačil bo kar nekaj tudi v zelo futuristični notranjosti, ki v osnovi preseneti z dvema digitalnima zaslonoma, ki v diagonalo merita 7 palcev. Analognih merilnikov pri razredu A sploh ne morete dobiti, lahko pa doplačate za večji zaslon na dotik multimedijskega sistema, ki potem v diagonalo meri 10,25 palca, kar vas bo olajšalo za 840 evrov, potem pa boste seveda hoteli še večji in enako velik zaslon za digitalne merilnike, za kar boste odšteli še dodatnih 540 evrov. Se splača? Če ste tehnoljub, vsekakor, saj boste imeli ob dveh velikih zaslonih pred sabo vedno občutek, da vozite napredno zvezdno ladjo. Če ste skeptični, vam lahko povem, da je v dneh, ko smo imeli avtomobil na testu, vsak dan noro žgalo sonce, a se je na zaslone vedno dobro videlo. In še merilniki so dobili zelo zanimivo obliko, saj jim lahko na veliko načinov prilagodite izgled in prikaz informacij. Dejansko izgledajo napredno in niso le klasični merilniki, izrisani na digitalnem zaslonu, kot se nove tehnologije lotevajo nekateri konkurenti. Celotna notranjost je kvalitetno sestavljena in iz dovolj kvalitetnih materialov, mogoče bi samo obvolanske ročice lahko bile iz boljše plastike, saj se jih med vožnjo največ uporablja.
Verjetno ste že videli, kako se pri znanstvenofantastičnih filmih v prihodnosti vedno vsi pogovarjajo z umetno inteligenco? No, tudi razred A jo ima, sicer ne tako zelo napredne, vsekakor pa se lahko s svojim najmanjšim mercedesom tudi pogovarjate, če odštejete še dodatnih 582 evrov, da omogočite razširjene funkcije multimedijskega sistema. Tehnologijo so Nemci poimenovali MBUX (Mercedes-Benz User eXperience) in omogoča pogovor z osebno asistentko, ki dejansko prepozna veliko govornih ukazov, še posebej, ko ste povezani s svetovnim spletom. Po tem, ko rečete 'hey mercedes', ji lahko ukažete, da nekomu pošlje sporočilo, ga pokliče, zažene navigacijo do želene lokacije … To je vse sicer precej klasično, zna pa vključiti tudi masažo sedežev, spremeniti delovanje klimatske naprave in podobno, ker nočete imeti prstnih odtisov na zaslonu. Seveda ostaja še upravljanje preko zaslona in s pomočjo na dotik občutljive ploščice med sedežema, ki deluje bistveno bolje kot prej.
Ker je mercedes-benz A eden najbolj naprednih avtomobilov, je jasno, da je upravljanje mogoče še preko aplikacije Mercedes me na vašem pametnem telefonu. Tam lahko pregledujete stanje goriva in tlaka v pnevmatikah ali omogočite gretje na mestu (+1.422 EUR), če ima vaš telefon čip NFC, pa ga lahko z njim celo odklenete. Ne, mercedes-benz A ni eden najbolj, ampak je gotovo najbolj napreden v razredu. Umetna inteligenca se tudi ves čas uči, zato si zapomni, koga najbolj pogosto kličete in kam pogosto vozite, potem pa sporoči, da so zastoji in podobno. Še to, v kabini so poslej USB-vhodi tipa C, kar pomeni, da boste za poslušanje svoje glasbe in polnjenje naprav morali uporabiti adapter ali zamenjati naprave.
V ekipi smo se vsi strinjali, da je Robert Lešnik opravil nalogo z odliko, saj je 12 centimetrov daljšemu avtomobilu lepo skril prirastek. Novi centimetri so prinesli še 3 centimetre daljše medosje, zaradi česar je v notranjosti, smešno, samo malenkost več prostora. Dejansko smo ga pričakovali več za potnike zadaj, nad čimer so tarnali že pri pretekli generaciji, pa ga je po novem za cele 3 milimetre več, glavam pa so odmerili 8 dodatnih milimetrov. Prtljažnik je tudi večji za 29 litrov, skupno gre po novem vanj 370 litrov prtljage.
Pri motorju, ki so ga razvili skupaj z Renaultom, so se zgledovali po tistem od nissana GT-R. Torej je A 200 skoraj dirkalnik? Daleč od tega. Če sem čisto pošten, ravno motor je od vsega najmanj navdušil pri tem avtu. 1,33-litrski turbobencinski štirivaljnik na papirju obljublja veliko. 120 kilovatov ali 163 ’konjev’ sicer lepo potegne in do stotice A požene v dobrih osmih sekundah, ampak nikoli nimaš občutka, da je moči veliko. Največji navor, 250 njutonmetrov, ponudi že pri 1.620 vrtljajih in je najbolj navdušujoč do okoli 4.000 vrtljajev, nad 5.000 pa je precej glasen. Ja, zvok med priganjanjem tudi ni prijeten, preveč zamolkel je, na avtocesti ga pa skoraj ne slišiš. Zadnje je seveda dobro, A ima zelo dober količnik zračnega upora, samo 0,25, zato je res tih med hitro vožnjo. Obljubljajo, da je med vožnjo po avtocesti tako tiho kot pri večjem razredu C. Poraba je z lepo vožnjo pod 7 litrov, sicer 8, celo dva valja zna izklapljati za večjo učinkovitost, zato je pa potem odzivnost malo slabša. Moč se seveda prenaša na sprednji kolesi in sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik zna biti včasih zmeden pri speljevanju in manjših hitrostih, potem pa lepo deluje. Je tudi edina izbira, tako da vedite, zakaj je že osnovna cena novega A visoka.
Tudi nasploh od vožnje ne pričakujte ničesar, kar nakazuje izgled. Vse je usmerjeno na varnost, nič drame in s tem nič zabave. Z velikimi platišči, testni avtomobil je imel 18-palčna, je blaženje tudi precej trdo, čeprav ga nastavite na comfort. Če je že tako, bi bil lahko vsaj servo bolj obtežen, tako pa je malo premehak in nudi premalo dobrih občutkov med vožnjo. Ker vem, da vi ne kupujete avta za postavljanje rekordov čez Vršič in ker A v zelo velikem deležu kupujejo ženske, je verjetno vse tole nepomembno, morda pa koga zanima. Asistenčnih sistemov je več kot celo v najbolj prestižnem S, čeprav vsi še niso na voljo, vse skupaj pa pomeni, da je A eden najbolj naprednih avtomobilov nasploh. Seveda ima zato svojo ceno, vstopni slabih 25, testni z veliko opreme in bolj zmogljivim motorjem pa 50 tisočakov. Lahko bi rekli, da ima vse, kar imajo veliki, ampak v resnici ima še marsikaj več.
Tehnični podatki | Mercedes-Benz A 200 AMG line |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1332 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 120 (163) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 250 pri 1.620 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4419 x 1796 x 1440 |
Medosna razdalja v mm | 2729 |
Prtljažnik v litrih | 370 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1375 (510) |
Največja hitrost v km/h | 225 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,5/5,0/6,3 |
Poraba na testu v l/km | 7,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 24.990 |
Cena testnega vozila v EUR | 28.670 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 51.468 |
Ima več, kot imajo veliki
Beri dalje