Očitno premalokrat lažem, ker sem zadnjič pred trgovino zdržal ravno eno sekundo, ko me je nekdo vprašal, če je pod pokrovom trilitrski motor. Sem naredil 'aha', ampak potem takoj priznal, da ni. Tudi sicer sem v času testa nekajkrat videl začudenje ostalih mimoidočih, ko so videli oznako 30 TFSI na zadku in si v misli pričarali močan motor v avtomobilu velikosti škatlice za vžigalice.
slika
Sigurno bi mi tudi oni verjeli, če bi potrdil njihove domneve, ker takšna oprema S line videzu doda dovolj agresije, da novi A1 sportback izgleda prav hudo. Tudi vpadljiva barva seveda doda svoje, zato bo tole idealna kombinacija, če želite, da vaš avto izstopa. Meni je oblika všeč, mogoče je ogromna sprednja reža za zrak malo prevelika, ker me potem gobec spominja na ribo napihovalko, vse ostalo pa štima. Je pa A1 zrasel za dobrih 5 centimetrov in malce nižji je, zato dejansko izgleda še večje. In tudi sicer ni več tako majhen, zato zgornja primerjava pravzaprav ni povsem na mestu.
slika
Dodatni centimetri v notranjosti pomenijo 65 litrov več prtljažnika, skupaj 335 litrov, in zadaj je kar nekaj prostora tudi za malce višje od mojih 168 centimetrov. Druga generacija je s tem postala bolj uporabna, uporabnost se je povečala tudi s tem, da je na voljo samo še petvratna izvedenka, torej sportback. Ne le, da je s tem vstopanje na zadnjo klop lažje, tudi sprednja vrata so krajša, kar pomaga na ozkih parkiriščih, avtomobil pa ne izgleda nič slabše, kot bi z le enim parom vrat na boku.
slika
A1 sportback je premijski malček in to jasno pove že s svojo ceno. Takšen s srednje zmogljivim motorjem, ročnim menjalnikom ter kopico dodatne opreme stane 30 tisočakov, zato je jasno, da mora nekaj ponuditi v zameno. In ponudi veliko, notranje okolje je brezhibno izdelano, materiali so povečini odlični, zaslon med merilniki je serijski in super, velik zaslon na osrednjem delu armaturne plošče pa doplačljiv, ampak potem poskrbi, da je okolje res krasno. Tudi preglednost je dobra in pomembnejše funkcije so obdržale fizična stikala, zato je ergonomija odlična. Le gumb za nastavljanje glasnosti bi sam prestavil drugam, ker je vozniku kar nekako preveč skrit za prestavno ročico. Je pa ravno zato na voljo še sovozniku.
slika
slika
Zdaj pa še segment tistega trilitrskega stroja spredaj … No, sem hotel napisati trivaljnega, ker je prostornina motorja samo en liter. Ampak je moči vseeno 85 kW oziroma 116 ’konjičkov’, zato je v bistvu A1 kar živahen. Sicer bi glede na obliko pričakoval več in tudi vozne lastnosti govorijo o tem, da je podvozje pripravljeno na veliiiko več, za vsak dan in za majhno porabo pa bo tole super kombinacija. Obstaja še šibkejši s 70 kilovati, tam ima menjalnik le 5 prestav, zato vseeno priporočam tega, če je slučajno 1,5-litrski s 110 kW za vas preveč.
slika
A1 je vozniško zelo lahkoten in okreten, zato je vožnja z njim nadvse prijetna, s tem motorjem bo popil dobrih 6 litrov, kar tudi ni veliko. In podvozje je ravno prav čvrsto, da je avto zanimiv, ko vas bo zasrbelo kakšen zavoj odpeljati malo hitreje. In povsem nenaporen, ko se boste vsak nad ležerno vozili naokoli ali pa v mestu iskali parkirišče. Pri pretiravanjih sem opazil, da nos vozila postane nenavadno lahkoten, ne rine iz zavoja kot audiji običajno, le na volanu se pojavi nekoliko hecen občutek. To je pravzaprav edina opazka, ki govori o tem, da tole ni nabrita mala bombica. Podvozje je vsekakor precej čvrsto že na 16-palčnih platiščih, zato več kot 17 nikakor ne vzemite, vas bo preveč pretresalo in avto bo pretrd.
slika
Seveda je tekmecev po velikosti v tem segmentu veliko, ampak po ceni mu je najbližje pravzaprav le mini. Tam je občutka športnosti še več in v njem se sedi bolj utesnjeno, je pa po drugi strani A1 veliko bolj pregleden in vsakodnevno nenaporen. Če odmislim, da za ta znesek lahko dobim pola in zraven še up! GTi, mu nimam česa zameriti. Še najmanj oznako na riti.
Tehnični podatki Audi A1 sportback 30 TFSI S line
Vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 999
Moč v KW (KM) pri vrt./min 85 (116) od 5.000 do 5.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4029 x 1740 x 1409
Medosna razdalja v mm 2563
Prtljažnik v litrih 335
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1180 (475)
Največja hitrost v km/h 203
Pospešek 0-100km/h v s 9,5
Poraba (po normah EU) v l/km 6,0/4,2/4,9
Poraba na testu v l/km 6,7
Cena osnovnega vozila v EUR 19.990
Cena testnega vozila v EUR 22.620
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.544
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Mala šola nastopanja

V pravi barvi in s pravo opremo je novi audi A1 sportback pravi nastopač. Že na daleč razkazuje svoje mišice in te podkrepi tudi z oznako na zadku. Pa čeprav v resnici mišic ni posebej veliko.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc