Recept za odličnost je popoln. Izbrani materiali za majhno maso, učinkovit sistem regeneracije energije … električna poraba bi morala biti pri i3 zelo majhna, pa sploh ni. Ampak ima po novem i3 zato večjo baterijo.
Večja je seveda kapaciteta baterije, njene dimenzije se niso spreminjale, je pa z 18,8 kWh pri prvem i3 zrasla že na 37,9 kWh (neto) in posledično je večji tudi doseg vozila. Zdaj boste brez težav povprečno prevozili kakšnih 230 kilometrov, še malce več, če se na avtocesto ne boste zapeljali, vsekakor pa vsaj 200, tudi če boste večinoma na avtocesti. In to je v resnici za 95 odstotkov voznikov že povsem dovolj.
Večja baterija je prinesla še eno novost, in sicer možnost trifaznega polnjenja, ki je nekoliko hitrejše od enofaznega, predvsem pa bistveno manj obremenjuje omrežje. Enofazni tok bo baterijo polnil z največ 7,4 kW, trifazni pa z enajstimi, medtem ko boste na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom svoj i3 polnili z do 50 kW moči, kjer je to možno. Ampak ker večina lastnikov električna vozila najpogosteje polni doma, bo 11-kilovatna polnilna postaja idealna.
Če smo v prvem testu hvalili majhno porabo električne energije in omenjali številne ukrepe, da je BMW prišel do takšne učinkovitosti, slednje tokrat zaradi številčnejše konkurence ne vidimo več v tolikšni meri. Poraba se kljub sodobnim in lahkim materialom ter učinkoviti regeneraciji energije, ko voznik spusti plin, težko spusti pod 17 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrov. Ni slabo, je pa le še povprečno.
Sicer tudi po štirih letih i3 ostaja oblikovno svež in znotraj vam bo še vedno vlival občutek posebnosti. Sama arhitektura vozila skrbi za precejšnjo prostornost kljub majhnim zunanjim meram, inovativna notranjost pa je tokrat še posebej privlačna z elementi v barvi bakra. Le zaslon z merilniki pred voznikom deluje že zastarelo. Počutje znotraj je torej super, le drug par vrat, ki se odpirajo nazaj, vam bo občasno grenil življenje. Ko boste denimo na natrpanem parkirišču želeli iz avta 'spustiti' še otroka, se bo znašel ujet med obe vratni krili in avto na vaši levi oziroma desni. Bo potrebno kar nekaj logistike, da boste vse skupaj uspešno speljali.
Ena od redkih šibkih točk vozila je tudi njegovo udobje. Pravzaprav pomanjkanje udobja, še posebej na doplačilnih 20-palčnih platiščih, ker vas bo pretresalo za vsako figo. Ravno to poskakovanje in pretresanje se mi zdi še največji hendikep, ker moram v isti sapi pohvaliti najbrž najbolj učinkovit sistem ESP med vsemi avti na svetu, saj i3 nisem uspel postaviti počez niti ob idealnih pogojih. Na mokrem, z ozkimi gumami in v perfektnem ovinku. Vem, da sami tega ne boste preverjali, pa vseeno, se mi zdi zanimivo in očitno deluje odlično.
i3 ostaja posebnež, pri katerem je zelo pohvalna vrlina zmožnost pospeševanja, ki mi po vseh teh letih še vedno skoraj vzame sapo. Posebnež je tudi pri ceni. S številnimi dodatki in pregrešno dragim paketom Edition Advanced stane preko 53 tisočakov. Seveda znesku lahko (trenutno še) odštejete 7.500 EUR subvencije, a bo znesek še vedno konkreten. In tudi zato je i3 posebnež …
Tehnični podatki | BMW i3 (120 Ah) sport |
---|---|
Vrsta motorja | električni |
Prostornina v ccm | 37.9 kWh litij-ionska |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 125 (170) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 250 |
Menjalnik | samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom |
Pogon | na zadnji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4011 x 1775 x 1598 |
Medosna razdalja v mm | 2570 |
Prtljažnik v litrih | 260 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1345 (365) |
Največja hitrost v km/h | 150 |
Pospešek 0-100km/h v s | 7,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 13,1 |
Poraba na testu v l/km | 19,6 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 41.500 |
Cena testnega vozila v EUR | 41.500 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 53.050 |
Veliko več za malo več
Beri dalje