Večja je seveda kapaciteta baterije, njene dimenzije se niso spreminjale, je pa z 18,8 kWh pri prvem i3 zrasla že na 37,9 kWh (neto) in posledično je večji tudi doseg vozila. Zdaj boste brez težav povprečno prevozili kakšnih 230 kilometrov, še malce več, če se na avtocesto ne boste zapeljali, vsekakor pa vsaj 200, tudi če boste večinoma na avtocesti. In to je v resnici za 95 odstotkov voznikov že povsem dovolj.
slika
Večja baterija je prinesla še eno novost, in sicer možnost trifaznega polnjenja, ki je nekoliko hitrejše od enofaznega, predvsem pa bistveno manj obremenjuje omrežje. Enofazni tok bo baterijo polnil z največ 7,4 kW, trifazni pa z enajstimi, medtem ko boste na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom svoj i3 polnili z do 50 kW moči, kjer je to možno. Ampak ker večina lastnikov električna vozila najpogosteje polni doma, bo 11-kilovatna polnilna postaja idealna.
slika
Če smo v prvem testu hvalili majhno porabo električne energije in omenjali številne ukrepe, da je BMW prišel do takšne učinkovitosti, slednje tokrat zaradi številčnejše konkurence ne vidimo več v tolikšni meri. Poraba se kljub sodobnim in lahkim materialom ter učinkoviti regeneraciji energije, ko voznik spusti plin, težko spusti pod 17 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrov. Ni slabo, je pa le še povprečno.
slika
Sicer tudi po štirih letih i3 ostaja oblikovno svež in znotraj vam bo še vedno vlival občutek posebnosti. Sama arhitektura vozila skrbi za precejšnjo prostornost kljub majhnim zunanjim meram, inovativna notranjost pa je tokrat še posebej privlačna z elementi v barvi bakra. Le zaslon z merilniki pred voznikom deluje že zastarelo. Počutje znotraj je torej super, le drug par vrat, ki se odpirajo nazaj, vam bo občasno grenil življenje. Ko boste denimo na natrpanem parkirišču želeli iz avta 'spustiti' še otroka, se bo znašel ujet med obe vratni krili in avto na vaši levi oziroma desni. Bo potrebno kar nekaj logistike, da boste vse skupaj uspešno speljali.
slika
Ena od redkih šibkih točk vozila je tudi njegovo udobje. Pravzaprav pomanjkanje udobja, še posebej na doplačilnih 20-palčnih platiščih, ker vas bo pretresalo za vsako figo. Ravno to poskakovanje in pretresanje se mi zdi še največji hendikep, ker moram v isti sapi pohvaliti najbrž najbolj učinkovit sistem ESP med vsemi avti na svetu, saj i3 nisem uspel postaviti počez niti ob idealnih pogojih. Na mokrem, z ozkimi gumami in v perfektnem ovinku. Vem, da sami tega ne boste preverjali, pa vseeno, se mi zdi zanimivo in očitno deluje odlično.
slika
i3 ostaja posebnež, pri katerem je zelo pohvalna vrlina zmožnost pospeševanja, ki mi po vseh teh letih še vedno skoraj vzame sapo. Posebnež je tudi pri ceni. S številnimi dodatki in pregrešno dragim paketom Edition Advanced stane preko 53 tisočakov. Seveda znesku lahko (trenutno še) odštejete 7.500 EUR subvencije, a bo znesek še vedno konkreten. In tudi zato je i3 posebnež …
Tehnični podatki BMW i3 (120 Ah) sport
Vrsta motorja električni
Prostornina v ccm 37.9 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 125 (170)
Največji navor v Nm pri vrt./min 250
Menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
Pogon na zadnji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4011 x 1775 x 1598
Medosna razdalja v mm 2570
Prtljažnik v litrih 260
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1345 (365)
Največja hitrost v km/h 150
Pospešek 0-100km/h v s 7,3
Poraba (po normah EU) v l/km 13,1
Poraba na testu v l/km 19,6
Cena osnovnega vozila v EUR 41.500
Cena testnega vozila v EUR 41.500
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 53.050
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Veliko več za malo več

Recept za odličnost je popoln. Izbrani materiali za majhno maso, učinkovit sistem regeneracije energije … električna poraba bi morala biti pri i3 zelo majhna, pa sploh ni. Ampak ima po novem i3 zato večjo baterijo.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc