V tehnološkem smislu je še kako ’hud’. Trilitrski vrstni turbodizel ima šest valjev in kar štiri turbine. Prav ste prebrali in pri tem tri vedno delujejo, največja se pa vklopi samo, ko pritisnete plin do konca.
slika
Rezultat je zelo zdravih 294 kilovatov, torej 400 ’konjev’, pri za dizel visokih 4.400 vrtljajih. In kar 760 Nm navora. Če vas te številke pustijo hladne, je mogoče bolj zgovorna ta, da gmota tehta 2,35 tone in da do 100 pospeši v samo 5,2 sekunde. Bikovsko pospešuje pri praktično vseh vrtljajih, zato sem ga poimenoval po mistični pošasti behemot. Se mi zdi, da si kar zasluži naziv, ko se s takšno silo odriva od asfalta, čeprav ima en ’manjši’ problem: audi SQ7. Ta je še močnejši, prav tako dizelski, in čeprav ga pri nas še nismo imeli možnosti testirati, naj bi bil na cesti še bolj suveren.
slika
Ravno to bo morda najbolj razočaralo kupce X5 M50d, ki od njega pričakujejo športnost. Pa je potem sploh kaj športnega? Niti ne. Razen zanimivega zvoka, ki je ves čas prisoten kot precej basovsko grgranje, in OK, zelo dobrih pospeškov, tega avta ne boste z veseljem gnali v ovinke, ker je preveč okoren. Sicer ima štirikolesno krmiljenje, ampak deluje nekam hecno, včasih nimaš čisto dobrega občutka, kam si ga postavil, in zahteva še kakšen dodaten popravek na volanu. Glede na maso in po zaslugi dirkaško širokih gum je lega seveda vrhunska, ampak pri takšnih avtomobilih dejansko ne veš, kaj vse se dogaja tam spodaj oziroma kaj vse so morali narediti inženirji, da se lahko vi tako hitro in brezskrbno vozite po vseh možnih cestah. Če gledate na ta X5 s takšnimi očmi, mu lahko pišete samo hvalospeve. Ob vsem skupaj je celo povprečna poraba na testu samo okoli 9 litrov na 100 kilometrov, kar je spet glede na moč in maso odličen rezultat.
slika
Novi X5 je zajeten avtomobil, predvsem je zelo širok in ga je na ožjih cestah nekaterim kar težko natančno voditi. Se pa to seveda pozitivno odraža v kabini, ki je v širino zelo prostorna, med potnikoma spredaj je res širok naslon za roko, je pa prostor presenetljivo skromno odmerjen v dolžino. Pred zadnjo klopjo je precej manj prostora, kot bi pričakoval od tako velikega avtomobila, se pa potem odkupi s prostornim prtljažnikom. Z elektriko se ločeno odpira tudi spodnji del vrat, da je lažje natovarjanje predmetov ali pa da imate še eno fino klop za sedenje, ko se kje ustavite za sendvič. Notranjost je tokrat odlično izdelana in potovanje je večinoma zelo prijetno, da sedite v malo bolj posebnem stroju, pa vas vseeno opozori emblem M tu in tam ter napis M50d med merilniki in na pragovih vrat.
slika
Ravno zaradi črke M od takšnih BMWjev pričakujemo veliko več, očitno že preveč. Če se vrnem k športnosti, tudi podvozje ni dovolj dobro nastavljeno, ker dobiš občutek, da se preveč nagiba, če greš prehitro v ovinek, po drugi strani pa niti tako udobno ni, da bi res užival v umirjeni vožnji, čeprav se na lepi cesti krasno pelje. Avto je pač pretežek in to se zelo čuti, tako da če hočete imeti res močan in dizelski X5, je M50d odlična izbira za že v osnovi dobrih 100 tisočakov, sam pa vam veliko bolj priporočam bistveno cenejši 30d z zračnim vzmetenjem, ki smo ga testirali tukaj. Tudi v tistem boste sedeli zelo visoko in imeli odličen vzvišen pogled na avtomobilčke pred sabo.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki BMW X5 M50d
Vrsta motorja urbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2993
Moč v KW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
Največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
Menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
Pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4922 x 2004 x 1745
Medosna razdalja v mm 2975
Prtljažnik v litrih 650
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2350 (660)
Največja hitrost v km/h 250
Pospešek 0-100 km/h v s 5,2
Poraba (po normah EU) v l/km 8,1/6,8/7,3
Poraba na testu v l/km 9,2
Cena osnovnega vozila v EUR 71.853
Cena testnega vozila v EUR 105.100
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 138.712
Posted on

Behemot

Če bi radi imeli nov X5, za katerega vsi mislijo, da je X5M, je M50d najboljša varianta. Še ko ga boste vžgali, bo večina mislila, da je spredaj en hud stroj. In tudi je!

Beri dalje
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc