Če bi radi imeli nov X5, za katerega vsi mislijo, da je X5M, je M50d najboljša varianta. Še ko ga boste vžgali, bo večina mislila, da je spredaj en hud stroj. In tudi je!
V tehnološkem smislu je še kako ’hud’. Trilitrski vrstni turbodizel ima šest valjev in kar štiri turbine. Prav ste prebrali in pri tem tri vedno delujejo, največja se pa vklopi samo, ko pritisnete plin do konca.

Rezultat je zelo zdravih 294 kilovatov, torej 400 ’konjev’, pri za dizel visokih 4.400 vrtljajih. In kar 760 Nm navora. Če vas te številke pustijo hladne, je mogoče bolj zgovorna ta, da gmota tehta 2,35 tone in da do 100 pospeši v samo 5,2 sekunde. Bikovsko pospešuje pri praktično vseh vrtljajih, zato sem ga poimenoval po mistični pošasti behemot. Se mi zdi, da si kar zasluži naziv, ko se s takšno silo odriva od asfalta, čeprav ima en ’manjši’ problem: audi SQ7. Ta je še močnejši, prav tako dizelski, in čeprav ga pri nas še nismo imeli možnosti testirati, naj bi bil na cesti še bolj suveren.

Ravno to bo morda najbolj razočaralo kupce X5 M50d, ki od njega pričakujejo športnost. Pa je potem sploh kaj športnega? Niti ne. Razen zanimivega zvoka, ki je ves čas prisoten kot precej basovsko grgranje, in OK, zelo dobrih pospeškov, tega avta ne boste z veseljem gnali v ovinke, ker je preveč okoren. Sicer ima štirikolesno krmiljenje, ampak deluje nekam hecno, včasih nimaš čisto dobrega občutka, kam si ga postavil, in zahteva še kakšen dodaten popravek na volanu. Glede na maso in po zaslugi dirkaško širokih gum je lega seveda vrhunska, ampak pri takšnih avtomobilih dejansko ne veš, kaj vse se dogaja tam spodaj oziroma kaj vse so morali narediti inženirji, da se lahko vi tako hitro in brezskrbno vozite po vseh možnih cestah. Če gledate na ta X5 s takšnimi očmi, mu lahko pišete samo hvalospeve. Ob vsem skupaj je celo povprečna poraba na testu samo okoli 9 litrov na 100 kilometrov, kar je spet glede na moč in maso odličen rezultat.

Novi X5 je zajeten avtomobil, predvsem je zelo širok in ga je na ožjih cestah nekaterim kar težko natančno voditi. Se pa to seveda pozitivno odraža v kabini, ki je v širino zelo prostorna, med potnikoma spredaj je res širok naslon za roko, je pa prostor presenetljivo skromno odmerjen v dolžino. Pred zadnjo klopjo je precej manj prostora, kot bi pričakoval od tako velikega avtomobila, se pa potem odkupi s prostornim prtljažnikom. Z elektriko se ločeno odpira tudi spodnji del vrat, da je lažje natovarjanje predmetov ali pa da imate še eno fino klop za sedenje, ko se kje ustavite za sendvič. Notranjost je tokrat odlično izdelana in potovanje je večinoma zelo prijetno, da sedite v malo bolj posebnem stroju, pa vas vseeno opozori emblem M tu in tam ter napis M50d med merilniki in na pragovih vrat.

Ravno zaradi črke M od takšnih BMWjev pričakujemo veliko več, očitno že preveč. Če se vrnem k športnosti, tudi podvozje ni dovolj dobro nastavljeno, ker dobiš občutek, da se preveč nagiba, če greš prehitro v ovinek, po drugi strani pa niti tako udobno ni, da bi res užival v umirjeni vožnji, čeprav se na lepi cesti krasno pelje. Avto je pač pretežek in to se zelo čuti, tako da če hočete imeti res močan in dizelski X5, je M50d odlična izbira za že v osnovi dobrih 100 tisočakov, sam pa vam veliko bolj priporočam bistveno cenejši 30d z zračnim vzmetenjem, ki smo ga testirali tukaj. Tudi v tistem boste sedeli zelo visoko in imeli odličen vzvišen pogled na avtomobilčke pred sabo.
Tehnični podatki | BMW X5 M50d |
---|---|
Vrsta motorja | urbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 294 (400) pri 4.400 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 760 od 2.000 do 3.000 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4922 x 2004 x 1745 |
Medosna razdalja v mm | 2975 |
Prtljažnik v litrih | 650 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2350 (660) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 5,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,1/6,8/7,3 |
Poraba na testu v l/km | 9,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 71.853 |
Cena testnega vozila v EUR | 105.100 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 138.712 |
Behemot
Beri dalje