Kdor ima to srečo ali smolo, da ima pet otrok, pa sta mu enoprostorski citroën grand C4 spacetourer in kombijevski spacetourer predraga, si lahko zdaj omisli še tretji prostoren avto – 4,75 metra dolg berlingo XL.
Za dodatnih 700 evrov, kolikor je dražji od kratkega, boste dobili kar 35 centimetrov daljšo različico, ki se lahko obenem pohvali še z za 19 centimetrov raztegnjenim medosjem. To pomeni, da je v notranjosti več prostora, kar bo prišlo še kako prav, če se boste odločili za doplačilna sedeža v tretji vrsti. 950 evrov staneta in čeprav ju ima lahko tudi krajši, sta pri tem še vzdolžno pomična. Všeč mi je, da sta na pogled podobna drugim (razlika je le v tem, da nimata sidrišč isofix), zato se na njima sedi čisto solidno, le dostop do tretje vrste ni najboljši. Ker sta sedeža ločena in vmes ostane še nekaj prostora, gre lažje skozi prtljažnik kot čez par drsnih vrat, pa čeprav dvomim, da so si pri Citroënu tako zamislili.
Kupce, ki ne potrebujete sedmih sedežev, bo berlingo XL razvajal z velikim prtljažnikom. V primeru petih pogoltne kar 850 litrov, oziroma 250 več kot kratek. Davek na prostornost boste plačali v obliki finega predala nad prtljažnikom, ki ga tu ni moč naročiti, boste pa z zlaganjem naslonjala sovoznikovega sedeža in druge vrste (ta se zloži skoraj v povsem ravno dno) po drugi strani dobili prostor za prevoz do 3 metre dolgih predmetov. Prtljažnik v tem primeru meri kar 2.693 litrov, če ga merite do stropa. 322 jih je na voljo ves čas, kar bo za dopust sedemčlanske družine najbrž vseeno premalo, ampak nič zato, ker lahko na streho namestite še kovček. Strešni nosilci so pri paketu feel tako ali tako na voljo serijsko.
Ko že govorimo o paketu opreme; za razliko od običajnega berlinga, ki nosi oznako M in smo ga že imeli na testu, ima tale malce manj bogat paket feel. Prav nič mu ne manjka, celo to, da testni ni imel navigacije, sem brez težav spregledal, ker lahko novi berlingo povežete s pametnim telefonom (tako Applom kot Androidom) in namesto tovarniške navigacije uporabljate Googlovo, ki je itak najboljša. Vseeno vam priporočam, da doplačate za dve stvari, in sicer ločeno odpiranje zadnje šipe, ker so vrata velika in težka, pa na vzvratno kamero ne pozabite, vam bo žena hvaležna. Preglednost nazaj zaradi velikosti ni najboljša.
Pod pokrovom je tudi tokrat brnel močnejši od dveh 1,5-litrskih dizelskih motorjev BlueHDi. Štirivaljnik razvije 96 kilovatov moči oziroma 130 ’konj’, kar je po moči ravno prav, tudi poraba se zdi zmerna – na testu le 7,2 litra na sto kilometrov, kar je samo tri deci več, kot je popil krajši. Ker je berlingo XL od tistega še za več kot 100 kilogramov težji, vam šibkejšega s 100 ’konji’ ne priporočam, bo enostavno prešibak. Za piko na i je povezan še s finim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je po občutku bistveno boljši od petstopenjskega, če denarnica omogoča, pa toplo priporočam, da doplačate še 1.800 evrov za osemstopenjski samodejni.
Z njim bo vožnja bolj prijetna, dinamike pri berlingu pa tako ali tako ne pričakujte. Samo dodatna masa pomeni, da enako motoriziran XL do stotice potrebuje pol sekunde več kot navadni, torej 10,7, v hitreje odpeljanih zavojih pa boste hitro opazili, da za seboj vozite dodatnih 35 centimetrov ’pleha’. Ker vem, da se boste večino časa vozili umirjeno, je bolj pomemben podatek, da je občutek na volanu podoben kot pri kratkem. To obenem pomeni, da boste najbolj zahtevni opazili, da volanski servo ne deluje zvezno in daje občutek, da se ves čas malo zatika. Še blaženje bi bilo lahko zadaj bolj udobno, ker na slabih podlagah precej stresa.
Če je prostornost tisto, kar iščete, ste na pravem mestu. Točno takšen z nekaj dodatne opreme stane 25.100 evrov, v primeru financiranja pa je lahko vaš za manj kot 22 tisočakov. Zdi se, kot da berlingo XL na trgu nima prave konkurence razen v svoji hiši.
Tehnični podatki | Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (130) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 1.750 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4753 x 1848 x 1849 |
Medosna razdalja v mm | 2975 |
Prtljažnik v litrih | 322/850 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1540 (770) |
Največja hitrost v km/h | 184 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,9/4,3/4,5 |
Poraba na testu v l/km | 7,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 16.750 |
Cena testnega vozila v EUR | 21.800 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 25.210 |
Hišni prepir
Beri dalje