Citroën C3: Pred stotimi leti je Evropa izgledala drugače. Po krvavi prvi svetovni vojni je stekla obnova mest in infrastrukture, moderne tovarne, ki so izdelovale vojaško opremo, pa so bile pred vrati pogube.
Ko je imel ustanovitelj znamke Citroën, André-Gustave Citroën, za tiste čase eno bolj modernih tovarn, ki bi po vojni lahko samevala, če se ne bi preusmeril v drugo panogo, je dobil briljantno idejo. Z avtomobili je imel že nekaj predvojnih izkušenj, njegova vizija pa je bila takšna kot tista od Henryja Forda – v zadostnih količinah ustvariti kvaliteten in lahek avtomobil, ki bi bil dovolj ugoden, da bi ga lahko kupil skoraj vsakdo. Rezultat je bil citroën type A, ki so ga predstavili samo štiri mesece po zaključku vojne, marca leta 1919, prvi kupec pa je avtomobil prevzel v začetku julija.

citroën type A
Za avtomobil so zahtevali 7.950 frankov, kar bi danes pomenilo okoli 9.500 evrov, tovarno pa je že leto kasneje zapustilo tudi po 100 avtomobilov na dan, s čimer se je Citroën v zgodovino zapisal kot prvi masovni proizvajalec v Evropi. V stoletni dobi so Francozi naredili veliko revolucionarnih delov, verjetno pa je bil eden največjih uspehov model traction avant iz leta 1934, saj je bil prvi masovno proizveden avtomobil s pogonom na sprednji kolesi in samonosno karoserijo.

Stoletja inovacij Francozi seveda niso pozabili in svojo veliko 100. obletnico proslavljajo s številnimi dogodki in s posebno serijo avtomobilov origins. Ti se od svojih klasičnih bratov razlikujejo po nekaterih dodatkih, ki bodo na voljo samo še do konca leta. Mi smo preizkusili najmanjšega od posebnežev, citroën C3, ki s samimi začetki znamke nima nič skupnega in bi ga pred stotimi leti v Parizu verjetno gledali s takšnim strahospoštovanjem, kot bomo nekoč pristanek nezemeljskega plovila.

Načeloma malčki v beli barvi ne izstopajo, C3 origins pa je opazilo kar nekaj mojih sosedov. Najprej zaradi belo-črne barvne kombinacije z bronastimi dodatki in pokrovi 16-palčnih koles, ki sploh ne izgledajo slabo. Če ne bi preveril, bi mislil, da ima lita platišča, tako dobro so jih zasnovali. Poleg tega so črni strehi namenili nalepke v bronasto-beli kombinaciji, ki poudarjajo obliko strehe, podobne nalepke so še na C-stebričku, na prtljažnih vratih in na plastikah zunanjih vzvratnih ogledal. Seveda so mogli nekaj bombončkov nameniti še notranjosti, kjer je sivo-črna kombinacija tekstila, armaturna plošča pa je okrašena še z bronasto obrobo in dvojnim šivom. Pa seveda napisom origins. Če bi hoteli, da bi bil avtomobil še bolj poseben, bi bil lahko še volan v bronasti, pa mogoče še predpražniki, vzglavniki, pasovi, prestavna ročica in strešna obloga, ampak potem vstopni model ne bi več stal 12 tisočakov.

Ob to, da bi bilo lahko upravljanje s prezračevanjem preko 7-palčnega zaslona na dotik hitrejše, sem se že večkrat obregnil, so pa sistemu namenili možnost preslikave zaslonov pametnih telefonov. Deluje izjemno dobro in pride prav vsem, ki bi radi imeli aktualne navigacijske napotke na velikem zaslonu, edina težava je, da boste morali aplikacijo 'Android Auto' sami najti v svetovnem spletu in si jo naložiti na telefon. Potem pa je potreben samo še kabel in zadeva deluje.

Žal je pri nas motorizacija skromna, saj je takšen C3 na voljo samo z najšibkejšim 1,2-litrskim trivaljnikom, ki da od sebe 61 kilovatov moči, se pravi 83 'konjev'. Za mestne ulice bo zadosten, na avtocesti pa se mu precej pozna, da nima turbine in pri 130 km/h se vrti s skoraj 4.000 vrtljaji, kar bo motilo voznike z odličnim sluhom. Pospešek do 100 km/h traja dobrih 13 sekund, kar je še vedno hitreje od našega jugota, ki jih rabi 31, vseeno pa ga boste morali kar priganjati, zato bo poraba bencina nad sedmimi litri. In petstopenjski menjalnik si res že zasluži odhod v pokoj, ker je nenatančen in še zatika se. Škoda, da nam niso, tako kot na večjih tržiščih, omogočili izbire še kakšnega motorja, saj bi bil z zmogljivejšim bencinskim motorjem s 110 'vranci' takšen C3 precej bolj dinamičen in vreden častitljive obletnice. Seveda od C3 ne pričakujte niti dinamike med ovinki, saj se precej nagiba, ko so hitrosti velike, na volanu pa ni posebej veliko informacij s ceste.

Z udobnimi sedeži in dobrim počutjem v notranjosti se C3 origins kvalificira za tiste, ki se jim ne mudi in radi sproščeno uživajo na udobnih foteljčkih spredaj. Posebnež je lahko še črn ali siv, ampak je testni gotovo najbolj posrečen. Vstopni model vas bo stal dobrih 12, takšen z nekaj dodatne opreme pa 14 tisočakov, pri čemer boste dobili še nalepko na vsako od sprednjih vrat, da bodo vsi vedeli, katerega leta ste ga kupili.
Tehnični podatki | Citroën C3 puretech 82 BVM5 origins |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1199 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 60 (82) pri 5.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 118 pri 2.750 |
Menjalnik | ročni, petstopenjski, BVM5 |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3996 x 1749 x 1474 |
Medosna razdalja v mm | 2539 |
Prtljažnik v litrih | 300 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 980 (570) |
Največja hitrost v km/h | 166 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 13,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,8/4,2/4,8 |
Poraba na testu v l/km | 7,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 10.100 |
Cena testnega vozila v EUR | 13.890 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 14.040 |
Poklon stoletni zgodovini
Beri dalje