Pri Fordu so očitno strokovnjaki za dolga imena. Za potrebe tega testa pa naj bo samo grand tourneo connect, ker je bolj pomembno, da je bil pred kratkim prenovljen in ponuja kar nekaj novosti.
Na primer, da je grand dolg 4,82 metra in od običajnega connecta daljši za kar 40 centimetrov, zato ga boste v prvi vrsti kupovale velike družine. Za razliko od krajšega ima takšen lahko tudi sedem sedežev, je pa res, da sta šesti in sedmi doplačilna. Malo manj kot 500 evrov staneta, ampak lahko tam sedita tudi odrasla potnika. Na krajših poteh, jasno, sedalni del je vseeno postavljen prenizko, zato bosta hitro grizla svoja kolena. Fino se mi zdi tudi, da sta tako druga kot tretja vrsta ob tem še dodobra vzdolžno pomični in da nad glavami potnikov še vedno ostane naravnost ogromno prostora. Na oko bi rekel, da blizu pol metra, pa ima tale še veliko panoramsko streho, ki hitro odžre še kakšen centimeter. Moti le, da prtljažnik ni največji; v primeru, da boste izbrali dodatna sedeža, meri le 322 litrov, če boste odstranili vse v drugi in tretji vrsti (kar ni najbolj enostavno), pa jih sprejme kar 2.620! To pa je že za občasne selitve.
Nov je še 1,5-litrski štirivaljni turbodizel, ki razvije 88 kilovatov moči, torej 120 'konjev', in čeprav na papirju ni videti veliko, moči v praksi ne primanjkuje. Pri Fordu imajo tudi šibkejši motorji karakter, kar je pri sodobnih in polarnim medvedom po godu zadušenih motorjih že prava redkost. Dobro, z njim grand connect do stotice vseeno potrebuje skoraj 13 sekund, ampak ne pozabite, da to ni avtomobil, s katerim boste podirali hitrostne rekorde. Bolj zahtevne pa bo vseeno zmotilo, da močnejšega sploh ni v ponudbi, kar bi ob redni polni obremenitvi prišlo zelo prav. Je pa zato ta povezan z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Lepo se mu poda, tudi tipki za ročno prestavljanje ima, ceno pa poveča za okrogla dva tisočaka. Poraba je zmerna, na testu okrog sedem litrov in pol, kar je za 1.800 kilogramov težak in obenem še precej oglat avtomobil čisto sprejemljiv podatek.
Za kombi se tudi pelje precej dinamično in vsaj po občutku dobro skriva svoje mere. Razočara edino trda plastika, te je zares veliko in v bistvu povsod, kamor sežete z roko. Moram pa po drugi strani pohvaliti položaj za volanom, veliko priročnih odlagalnih mest, nov multimedijski sistem SYNC3 (ki že sam poskrbi, da je notranjost na pogled bolj privlačna) in pa številne asistenčne sisteme. Sistem za samodejno zaviranje v sili ima, prepoznava prometne znake in nenamerno menjavo voznega pasu, pazi na nezbranega voznika in mu pomaga še s prilagodljivim radarskim tempomatom ... skratka, pri tako opremljenem vam ne bo hudo.
Za 33.900 evrov, kolikor stane s popustom, že morate zahtevati veliko. Cena je v bistvu zelo visoka, je pa tudi res, da je s parom drsnih vrat na boku grand connect lahko še odlična in nekaj tisočakov cenejša alternativa velikim družinskim enoprostornikom, kot sta hišna S-max in galaxy, sploh če vam vsakodnevna uporabnost pomeni več kot sama oblika.
Tehnični podatki | Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi ecoblue 88kW AT titanium |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 88 (120) pri 3.600 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 270 pri 1.750 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4825 x 1835 x 1847 |
Medosna razdalja v mm | 3062 |
Prtljažnik v litrih | 322/1287/2620 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1788 (657) |
Največja hitrost v km/h | 170 |
Pospešek 0-100km/h v s | 12,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,4/5,2/5,3 |
Poraba na testu v l/km | 7,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.080 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 30.930 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.900 (*2.000 EUR popusta) |
Prostor nad glavo
Beri dalje