Fordov najmanjši model v ponudbi je ka+ in čeprav je na naših cestah slabi dve leti, je že doživel prenovo. Delno zaradi drugih trgov, kjer je od leta 2014, delno pa, ker je bil sprememb potreben.
Ka+ nas je že pred prenovo pozitivno presenetil, kar lahko preberete tukaj, sveži model pa deluje, kot bi recimo šel na birmo ali stričevo šestdesetletnico, za kar izberemo novejše in bolj fine kose oblačil. Maska tako zdaj spominja na modele vignale, drugačna sta še odbijača, zadaj pa je najbolj pomembna novost gumb za odpiranje prtljažnika. Poprej ga ni bilo in si ’ritno shrambo’ lahko odprl samo z gumbom znotraj ali na ključu. Škoda samo, da ni v barvi vozila.
Dobra stvar, ki bo všeč košarkarjem ali tistim s klobuki, je za slabih 5 centimetrov višja streha kot pri fiesti, zato boste lahko tudi dvometraši brez večjih težav sedeli drug za drugim, seveda pa se boste v ka+ še vedno relativno udobno peljali štirje. Za potnika spredaj je dobro poskrbljeno, saj sta sedeža dovolj široka in udobna, prav tako je ogromno odlagališč za pijačo. Med sedežema so kar štirje utori ter dodatno mesto za drobnarije, pod upravljalnikom za prezračevanje pa še dodatno mesto za pametne telefone, kjer brez težav gnezdijo tudi največji mobilni aparati. Poleg tega je v sprednjih vratih prostor za najmanj dve plastenki in še kakšno stvar, ki jo je mogoče potisniti globoko v vrata, po drugi strani pa v zadnjih vratih sploh ni odprtine. Plastika v notranjosti je vsesplošno trda, vendar je vse dobro izdelano in zato ni nobenega škripanja ali pokanja.
Po prenovi je pri ka+ ob doplačilu na voljo tudi multimedijski sistem sync3 s 6,5-palčnim zaslonom na dotik, ki sicer ni največji v ponudbi, je pa hiter in odziven. Poleg tega je v paketu, ki stane 880 evrov, še povezava bluetooth za prostoročno telefoniranje, funkcija klic v sili, pametni ključ za zagon motorja mykey ter programa Apple CarPlay in Android Auto. Slednjega morate sami najti na spletu in si ga naložiti 'na črno', potem pa zadeva zelo dobro deluje in presenetljivo dobro prepoznava govor v slovenščini. Poleg tega sta na voljo dva vhoda USB, zato lahko enega brez težav uporabite za priklop vašega telefona, posledično pa imate na večjem zaslonu navigacijo. Še to, notranje kroženje je nastavljeno na časovnik, saj se izklopi vsakih 10 minut, po možnosti ravno za tovornjakom z motorjem emisijskega razreda euro 0.
1,2-litrski bencinski trivaljnik ima poslej dodatno funkcijo stop-start, da v mestu popije kakšen deciliter manj, še vedno pa da od sebe 63 kilovatov moči, kar je 85 'konjev', oziroma 115 Nm navora. Največja hitrost, ki jo boste lahko dosegli, je 179 km/h, do stotice pa bo potreboval 13,5 sekunde. Motor je treba priganjati, zato ne pričakujte neverjetne porabe, nam je na testu povprečno porabil polsedmi liter bencina na 100 prevoženih kilometrov. Poraba je sicer padla na 6,1, ko se nam na poti na Pelješac ni mudilo. Menjalnik ima pet prestav in se občasno skrega z ritensko, na splošno pa nalogo opravlja zadovoljivo. Poleg tega je zdaj na voljo še 1,5-litrski turbodizel, če vam tisti bolj diši.
Če želite nov, preizkušen in relativno poceni stroj, je ka plus eden najboljših nizkocenovnikov, čeprav že vstopni s popustom stane 11.500, testni pa 3 tisočake več. Res je, da za ta denar dobite že lepo opremljeno fiesto, ki vseeno precej lepše izgleda, ka+ pa ostaja za tiste, ki imajo radi klasiko in več prostora nad glavo. Določenim je to še kako pomembno.
Tehnični podatki | Ford ka+ 1.2 Ti-VCT trend |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1194 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 63 (85) od 5.500 do 6.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 115 pri 4.250 |
Menjalnik | ročni, petstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3941 x 1704 x 1524 |
Medosna razdalja v mm | 2489 |
Prtljažnik v litrih | 270 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1066 (484) |
Največja hitrost v km/h | 179 |
Pospešek 0-100km/h v s | 13,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,1/4,4/5,0 |
Poraba na testu v l/km | 6,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 12.440 (*800 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 12.440 (*800 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 15.590 (*800 EUR popusta) |
Nova srajčka za najmanjši ford
Beri dalje