Prava kombinacija motorja, menjalnika in pogona lahko avtomobil spremeni iz povprečnega v odličen. Tole je naša četrta testna kona in ta mi je najbolj všeč, ker ima zmogljiv dizelski motor, predvsem pa, ker ima štirikolesni pogon!
Pred tem smo imeli že takšno z litrskim turbobencinskim motorjem v nosu in s sprednjim pogonom, test najdete tukaj. In seveda električno, ki je po svoje zelo zanimiva in posebna, ampak hkrati zahteva precej prilagajanja in tudi vozniško ni tako prijetna, ker je pač njena masa podobna masi Zemlje. Tukaj je test. Najmočnejši nas ni tako prepričal, ker ni dovolj športen ob veliki porabi bencina, in čeprav nisem poseben pristaš dizelskih motorjev, je tokratna kombinacija super, 100-kilovatni pogonski stroj je dovolj zmogljiv, menjalnik dovolj hiter in prijeten, štirikolesni pogon pa doda svoj čar. Mogoče si drznim trditi celo, da šele z njim takšen avtomobil sploh dobi smisel.
V tem segmentu majhnih križancev je kona s štirikolesnim pogonom pravi posebnež, mi je pa slednji všeč zaradi dveh lastnosti: sam še vedno nisem pristaš visoko nasajenih avtomobilov, če nimajo štirikolesnega pogona, ker so samo bolj neudobni od klasičnih. S tem pa lahko zapeljem tudi na kakšno slabo podlago in me ne bo skrbelo, pomoč za spuščanju po klancu navzdol imam, pač, povsem drug karakter dobi avto.
Druga stvar so vozne lastnosti, takšna kona med pospeševanjem z nosom manj manj rine iz zavoja, dolgo je nevtralna in prijetna, sicer nekoliko trša, kot so itak vse, ampak se kar lepo pelje. Tista z bencinskim motorjem je v ostrejših zavojih z nosom kar konkretno rinila iz zavoja, električna pa je ponujala toliko navora, da so se kolesa mimogrede zavrtela v prazno. Tukaj je vse skupaj bistveno bolj nevtralno in prijetno.
S skromnimi merami kona ni ravno družinski stroj, čeprav je vseeno dovolj prostora. Predvsem prtljažnik bo hitro javil, da ni posebej razkošen, potniki pa posebnih pripomb ne bodo imeli. Tudi izdelava je dobra, odlagališč je dovolj, vse skupaj je pregledno in intuitivno, pač, vse štima. Celo krmilni mehanizem je dovolj dober in lepo obtežen.
No, motor: 100-kilovatni, torej ’136-konjski’ turbodizel je dovolj zmogljiv, čeprav nikoli ne da občutka, da poka od moči. Je pa spodobno močan in kljub le 1,6-litrski prostornini prehitevanja ali avtocesta zanj niso nikakršna težava, porabi pa okoli 6 litrov in pol. Niti preveč glasen ni, predvsem pa se fino ujame s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom. Sicer pogrešam obvolanski ušesci za prestavljanje, ampak gre dobro tudi povsem samodejno. Za 30 'jurčkov' je takšna kona lahko vaša, kar nikakor ni poceni, ampak v tej barvi res dobro izgleda, a ne?
Tehnični podatki | Hyundai kona smartstream 136 4WD DCT impression |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1598 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 100 (136) pri 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 320 od 2.000 do 2.250 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DCT |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4165 x 1800 x 1565 |
Medosna razdalja v mm | 2600 |
Prtljažnik v litrih | 361 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1537 (413) |
Največja hitrost v km/h | 186 |
Pospešek 0-100km/h v s | 11,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,3/4,8/4,9 |
Poraba na testu v l/km | 7,6 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 17.290 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 27.820 (*2.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.720 (*2.000 EUR popusta) |
Modra izbira
Beri dalje