19 let nazaj je Hyundai predstavil svoj prvi santa fe. 19! Pa se zdi kot včeraj. Tole je zdaj že četrta generacija in če pogledate obliko novega in prvega, je razlika ogromna.
Santa fe je po koni drugi model Hyundaija pri nas z novo podobo z ozkimi lučmi in veliko masko in ja, sploh ne izgleda slabo. Je kar opazen, kar prav tako ni slabo. Sploh, ker mora upravičiti še višjo ceno. Praktično vsi avti se dražijo, očitno imamo kupci vse več denarja, čeprav so moji žepi ves čas isto polni oziroma prazni … Osnovni santa fe zdaj stane 35, testni pa skoraj 52 tisoč evrov.
To je dražje od škode kodiaq, s katero se bo verjetno pri nas boril za kupce, še vedno pa ceneje od prestižnih velikih SUVjev, ki jim tudi malo skače v zelje. Danes vse znamke sanjajo o ’premium’ in santa fe je najbolj blizu temu do zdaj. Seveda se še ne more kosati s prestižno nemško trojico, se bo pa nekoč očitno brez težav, če bo napredek Korejcev na vseh področjih tako očiten, kot je bil zadnjih 19 let.
Hyundai je svoje izkušnje s tem modelom kar lepo pokazal z novo obliko, pri čemer nos deluje precej bolj zanimivo kot ostali deli, ko šele pride do izraza dejanska velikost. Po novem pri santa feju ni več dveh dolžin karoserije, ampak si lahko kar pri tem zaželite tudi sedem sedežev. V testnem jih je bilo 5, da je prtljažnik že v osnovi velik 625 litrov. In naslonjala se potem skupaj s sedali lepo zložijo, da nastane ravna površina. Zelo praktična družinska zadeva je novi santa fe. Skoraj prestižna pa morda zaradi šivov na armaturni plošči in lepih kosov usnja.
Počutje za volanom je dobro. Ja, je še kar veliko plastike, ampak se zdi kvalitetna na otip, sploh pa je odlična izdelava. Nikjer nič ne škripa, kar celo za dvakrat dražje avtomobile pogosto ne velja. Ogromno je prostora, nenazadnje gre za velik avto (dolžina 4,77 metra, višina 1,7), veliko je uporabnih odlagalnih mest, le izgleda ne … kako bi napisal … drago. Verjetno bi pomagalo, če bi imel večji osrednji zaslon do robov, ker se kar izgubi v širokem plastičnem okvirju, pa bi bilo to to. Ima pa pred voznikom še čisto pravi projekcijski zaslon, ki je verjetno prvič na voljo v hyundaiju, in je seveda zakon. Nočete nič manj kot to!
Zakaj pravim, da je santa fe dober avto? Ker je točno to, kar mora biti. Kakšna športnost in neke neumnosti v takšni veliki družinski ladji. Ni nepotrebnih gumbov S kot Sport, ampak je vse namenjeno vašemu ugodju in prijetnemu premagovanju veliiiiko kilometrov. Že sedi se po ameriško in čuti se, da je avto velik, zato ni ustvarjen za preizkušanje želodcev vaših otrok, ki jih lahko vse namestite v veliko kabino za sabo. Kdor bo sedel v drugi vrsti, bo morda navdušen nad pomično klopjo, sedeži so dobro odmerjeni, vseeno pa tam za sedeti ni toliko prostora, kot sem pričakoval glede na zunanje mere.
Če kdo misli, da je slabost, ker ima samo en motor v ponudbi, naj kar misli. V praksi bi itak vsi kupili točno tega, tako da je vseeno. 2,2-litrski turbodizel ima okroglih 147 kilovatov, to je 200 ’konjev’, pa 440 njutonmetrov navora, zato čisto zadovoljivo vleče gmoto, ki prazna tehta skoraj 2 toni 100. Ja, pravim zadovoljivo, ker točno tako je, ne pričakujte sunkov v hrbet pri pospeševanju, do 100 km/h recimo rabi okroglih 10 sekund, in včasih se zahtevnim voznikom zdi, da bi ’rabili’ še kakšnih 50 ’konjev’ za manj skrbi. Jaz pravim brez skrbi, tudi končna hitrost je 205 km/h, torej dovolj. Poraba ni majhna, logično, povprečno 8,4 litra na našem testu na 100 kilometrov, če boste želeli manjšo, pa počakajte na hibridni različici. Pohvale si zasluži 8-stopenjski samodejni menjalnik, ker prestavlja dovolj dobro in hitro, da ne potrebuje vmešavanja voznika.
O vožnji lahko enostavno zaključim, da je vse, kar sem pričakoval od tega avta: večinoma dokaj udobna, če bi lepše blažil še tiste male luknje, pa bi lahko rekel, da zelo udobna. Občutek na volanu je v sivem povprečju, ker ne nudi ravno veliko povratnih informacij, lega na cesti pa je zanesljiva, čeprav je avto kar očitno podkrmiljen in občutno težak. Štirikolesni pogon ni za vožnjo po zahtevnem terenu, čemur santa fe v bistvu nikoli ni bil namenjen, bo pa pomagal, ko bi klasični avtomobili že zdavnaj obstali. Morda za koga našteto zveni preveč dolgočasno, za veliko večino današnjih voznikov pa je santa fe točno tisto, kar mora biti. Udoben in prostoren avto za družine. Nič športen, čeprav s sprednjimi ozkimi lučmi kar agresivno gleda.
Tehnični podatki | Hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD 8AT impression |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2199 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 147 (200) pri 3.800 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 440 od 1.750 do 2.750 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4770 x 1890 x 1703 |
Medosna razdalja v mm | 2765 |
Prtljažnik v litrih | 625 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2095 (499) |
Največja hitrost v km/h | 205 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,5/5,6/6,3 |
Poraba na testu v l/km | 8,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 34.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 51.300 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 51.900 |
Leta letijo, samo avti še ne
Beri dalje