Vedno, ko se generaciji avtomobila začnejo iztekati leta, pride kakšen zanimiv paket opreme. In čeprav tucson niti najmanj ne izgleda zastarelo, niti se to ne pozna dosti pri prodajnih številkah, je zdaj dobil še športno obleko z nazivom N line.
Če ste ponosni lastnik novega hyundaija tucson, boste mogoče malo slabe volje, če niste doplačali za paket opreme N line, ker s črnimi dodatki res izgleda dobro. Skoraj športno deluje že s posebno masko in z bolj agresivnima odbijačema, poleg tega so spredaj še LED-dnevne luči v obliki bumeranga, v črni barvi pa so še obrobe oken, strešni spojler zadaj, plastiki zunanjih vzvratnih ogledal in posebna 19-palčna platišča. Dejansko je oprema N line za ljubitelje črne, ker je je veliko.
Enaka zgodba je v notranjosti, kjer prevladuje črna z rdečimi dodatki. Na sredinski del armaturne plošče so dodali nekaj črnega usnja z rdečimi šivi, te pa lahko opazite tudi na sedežih, ki so pokriti s kombinacijo usnja in velurja, pri čemer imata sprednja več bočne opore. Sta pa pri testnem avtomobilu že imela zametke obrabljenosti, vsaj na notranji strani, kjer sta se konstantno drgnila ob sredinsko konzolo, kar bi lahko enostavno rešili tako kot na zunanji strani - s plastjo tekstila. Če dodatkom že pravijo, da so športni, se spodobi, da so v notranjosti še aluminijaste stopalke, odlični tepihi, ki se zelo enostavno čistijo, športen volan z naluknjanim usnjem in prestavna ročica z oznako paketa.
Hyundai tucson pa je še nekje nov; poleg paketa N line je namreč postal še ’zelo blagi’ hibrid. Večji 2,0-litrski turbodizel je že lani uporabljal omrežje z napetostjo 48 voltov, letos pa je enako tehnologijo dobil še manjši 1,6-litrski turbodizelski stroj, ki je poganjal testni tucson. To pomeni, da ima motor namesto klasičnega alternatorja generator z jermenom, ki je ’kriv’ za rekuperacijo zavorne moči od 10 do 12 kW, to pa shranjuje v litij-ionski polimerni bateriji s kapaciteto 9,8 Ah. Ta potem poganja elektromotor z močjo 10,8 kW, posledično pa je celoten pogonski sklop bolj odziven. 1,6-litrski turbodizel sicer proizvede 100 kilovatov moči, se pravi 136 'konjev', zato neke športnosti ne morete pričakovati, je pa motor (za dizelski stroj) izjemno odziven in lahko zelo enostavno dodajate vmesni plin pri prestavljanju dol. Šeststopenjski ročni menjalnik je tokrat vso moč prenašal na sprednji kolesi, logično, ker bi bilo na terenu pač škoda opraskati lepa platišča na kakšnem kamnu.
Blago-hibridna tehnologija se pozna tudi pri ustavljanju, saj se lahko motor med upočasnjevanjem izključi med 30 in 0 km/h, s čimer začne prej varčevati z gorivom, zaradi dodatne baterije pa se lahko tudi hitreje zažene, po podatkih tovarne kar 0,2 sekunde prej. Med testom nam je sicer pri hitrem speljevanju včasih 'crknil', kar še vedno priča, da prostorninsko manjšim motorjem še vedno manjka navor pri čisto spodnjih vrtljajih. Po drugi strani je presenetil z relativno ugodno porabo, saj je bilo povprečje na koncu 6,4 litra na 100 km kljub veliko avtocestne vožnje.
Menjalnik svojo nalogo lepo opravlja in se nič ne zatika, se pa čuti, da so vzmeti zdaj trše, spredaj za 8 in zadaj za 5 odstotkov, tako da deluje celotno podvozje še malo bolj živčno na slabših podlagah, kjer bi si glede na ’nešportno’ vrsto vozila vseeno želel več udobja. Volanski mehanizem je bolje obtežen, da je občutek malenkost boljši med ovinki, kar boste predvsem vozniki klasičnih tucsonov hitro opazili.
Posodobitev je prinesla še nekaj novosti pri multimedijskem sistemu, ki skrbi za večjo varnost in frustrira sovoznika, ki med vožnjo ne sme dodajati svojega mobilnega telefona, ker tucson pač ne more vedeti, da tega ne nastavlja voznik. Spredaj bi bil lahko še en vhod USB, ker sta zdaj na voljo samo po eden spredaj in zadaj, ima pa dve 12-voltni vtičnici, ki ju tudi lahko izrabite za polnjenje naprav.
Južnokorejci so tucson še pred koncem generacije naredili bolj zanimiv in na videz dinamičen, zato boste verjetno brez težav doplačali od 1.300 do 2.300 evrov za paket dodatkov N line, če ste se ogreli zanj. Vse našteto plus panoramska streha, električni prtljažnik in kamere povsod pa so končno številko dvignili visoko, v primeru vstopnega modela na 30, testni pa je stal že kar 37.500 evrov, na kar pri Hyundaiju trenutno dodajo 2.500 evrov popusta. Doplačilo za blago-hibridno tehnologijo je še dodatnih 900 evrov.
Tehnični podatki | Hyundai tucson 1.6 CRDi HP impression N-line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1598 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 100 (136) pri 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 320 od 2.000 do 2.250 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4480 x 1850 x 1660 |
Medosna razdalja v mm | 2670 |
Prtljažnik v litrih | 513 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1741 (379) |
Največja hitrost v km/h | 180 |
Pospešek 0-100km/h v s | 11,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,3/4,8/5,0 |
Poraba na testu v l/km | 6,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 22.490 (*2.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 34.000 (*2.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 37.300 (*2.500 EUR popusta) |
Športna obleka
Beri dalje