Ob izteku življenjske dobe aktualne Mazdine šestice smo priča verjetno še zadnji posodobitvi, ki pa jo zopet lansira v sam vrh segmenta.
Iztokovo levo ledvico podarim, če mazda6 ni največkrat in najbolj testiran avto v našem uredništvu. Ne gre za to, da bi pri Mazdi imeli preveč šestic na razpolago in premalo parkirišč, ampak da so Japonci zdaleč najbolj pridni pri posodobitvah. Zadnjo aktualno osvežitev je seciral že Matej, ampak on je imel plebejski ročni menjalnik, samo '150-konjski motor' in samo opremo revolution. Tokrat pa smo dobili na test mazdo6 z eno stopničko več na vseh področjih.
Najmočnejši dizelski motor zdaj ni več '175-konjski' oz. 129-kilovatni, temveč 135 oz. '184-konjski'. Tudi navora je za 25 Nm več, zato se večja moč malenkostno pozna med vožnjo, ampak glavna razlika napram tistemu pred posodobitvijo je glasnost oziroma manj le-tega. Ne vem, če motor dejansko proizvaja manj hrupa ali je le zvočna izolacija kabine boljša. Slednje so se pri prenovi tudi lotili, tako da bo verjetno že res.
Motor po novem seveda ustreza najstrožjim normativom euro 6d, ima pa tudi nov turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo turbine. Ta spreminja kot lopatic turbine in na ta način uravnava polnilni tlak, kar pomeni boljše razporejen navor. V praksi bi to moralo pomeniti še malce več navora v zgornjem spektru vrtljajev, v spodnjem ga dizlom itak ne manjka. Ampak če se ne boste iz prejšnje mazde6 nemudoma usedli v to, razlike pri krivulji navora ne boste občutili. Zdaj ima tudi tehnologijo selektivne katalitske redukcije za čiščenje izpušnih plinov, kar pač pomeni, da boste morali vsakih 10 tisoč kilometrov dolivati še sečnino adblue, da boste v ozračje prispevali manj nesnage.
V praksi je motor torej res boljši, večinoma zaradi boljše zatesnitve kabine, predvsem pa, takrat ko ga slišite, dosti lepše rohni, tam proti 4 tisoč vrtljajem zveni že skoraj bencinsko. Klasični samodejni 6-stopenjski menjalnik je od ročnega boljši že zato, ker z njim manj časa s komolcem iščem podlago, saj mi ta pade direktno v luknjo oziroma na rolo, ki spodaj odpira prostor za pijače. Praktično edina stvar, ki mi gre pri tem avtu na živce in ki so jo pri novi mazdi3 rešili na najboljši možni način - z največjim naslonom za roke v razredu. Ne pričakujem nič manj pri novi šestici. Morda že naslednje leto? Sicer so samodejni menjalniki pri Mazdi v primerjavi s konkurenco že kar zastareli, kar je škoda, ker sicer slovijo po svojih odličnih ročnih. V praksi to pomeni občasno obotavljanje pri prestavljanju, predolgo vztrajanje v določeni prestavi, predvsem pa občutno večjo porabo goriva.
Testno mazdo6 krasi najbolj prestižna oprema takumi plus. Samo poglejte armaturo in takoj vam bo jasno, da ne gre za vstopni model. Še bolj zanimivo: primerjajte kabino s čisto prvo izpred šestih let in boste težko verjeli, da gre za isto znamko, kaj šele model. Zdaj so praktično vsi paneli odeti v prekrasno mehak, usnju podoben material, barve so prijetno pastelno rjave, a diskretne in ne dolgočasne črne. Zdaj v razredu, kar se takšnih stvari tiče, zopet nima konkurence. In to si upam izjaviti celo za praktično šest let star avto. Za ravno toliko evrskih tisočakov je takšna dražja od tiste Matejeve, kar je skupno 38 in pol. In še vedno jih je vredna.
Tehnični podatki | Mazda6 CD184 AT takumi plus |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2191 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 135 (184) pri 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 445 pri 2.000 |
Menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4870 x 1840 x 1450 |
Medosna razdalja v mm | 2830 |
Prtljažnik v litrih | 480 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1688 (494) |
Največja hitrost v km/h | 219 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,9/4,5/5,1 |
Poraba na testu v l/km | 7,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.690 |
Cena testnega vozila v EUR | 37.890 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 38.600 |
Še zadnji, krepak izdihljaj
Beri dalje