Iztokovo levo ledvico podarim, če mazda6 ni največkrat in najbolj testiran avto v našem uredništvu. Ne gre za to, da bi pri Mazdi imeli preveč šestic na razpolago in premalo parkirišč, ampak da so Japonci zdaleč najbolj pridni pri posodobitvah. Zadnjo aktualno osvežitev je seciral že Matej, ampak on je imel plebejski ročni menjalnik, samo '150-konjski motor' in samo opremo revolution. Tokrat pa smo dobili na test mazdo6 z eno stopničko več na vseh področjih.
slika
Najmočnejši dizelski motor zdaj ni več '175-konjski' oz. 129-kilovatni, temveč 135 oz. '184-konjski'. Tudi navora je za 25 Nm več, zato se večja moč malenkostno pozna med vožnjo, ampak glavna razlika napram tistemu pred posodobitvijo je glasnost oziroma manj le-tega. Ne vem, če motor dejansko proizvaja manj hrupa ali je le zvočna izolacija kabine boljša. Slednje so se pri prenovi tudi lotili, tako da bo verjetno že res.
slika
Motor po novem seveda ustreza najstrožjim normativom euro 6d, ima pa tudi nov turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo turbine. Ta spreminja kot lopatic turbine in na ta način uravnava polnilni tlak, kar pomeni boljše razporejen navor. V praksi bi to moralo pomeniti še malce več navora v zgornjem spektru vrtljajev, v spodnjem ga dizlom itak ne manjka. Ampak če se ne boste iz prejšnje mazde6 nemudoma usedli v to, razlike pri krivulji navora ne boste občutili. Zdaj ima tudi tehnologijo selektivne katalitske redukcije za čiščenje izpušnih plinov, kar pač pomeni, da boste morali vsakih 10 tisoč kilometrov dolivati še sečnino adblue, da boste v ozračje prispevali manj nesnage.
slika
V praksi je motor torej res boljši, večinoma zaradi boljše zatesnitve kabine, predvsem pa, takrat ko ga slišite, dosti lepše rohni, tam proti 4 tisoč vrtljajem zveni že skoraj bencinsko. Klasični samodejni 6-stopenjski menjalnik je od ročnega boljši že zato, ker z njim manj časa s komolcem iščem podlago, saj mi ta pade direktno v luknjo oziroma na rolo, ki spodaj odpira prostor za pijače. Praktično edina stvar, ki mi gre pri tem avtu na živce in ki so jo pri novi mazdi3 rešili na najboljši možni način - z največjim naslonom za roke v razredu. Ne pričakujem nič manj pri novi šestici. Morda že naslednje leto? Sicer so samodejni menjalniki pri Mazdi v primerjavi s konkurenco že kar zastareli, kar je škoda, ker sicer slovijo po svojih odličnih ročnih. V praksi to pomeni občasno obotavljanje pri prestavljanju, predolgo vztrajanje v določeni prestavi, predvsem pa občutno večjo porabo goriva.
slika
Testno mazdo6 krasi najbolj prestižna oprema takumi plus. Samo poglejte armaturo in takoj vam bo jasno, da ne gre za vstopni model. Še bolj zanimivo: primerjajte kabino s čisto prvo izpred šestih let in boste težko verjeli, da gre za isto znamko, kaj šele model. Zdaj so praktično vsi paneli odeti v prekrasno mehak, usnju podoben material, barve so prijetno pastelno rjave, a diskretne in ne dolgočasne črne. Zdaj v razredu, kar se takšnih stvari tiče, zopet nima konkurence. In to si upam izjaviti celo za praktično šest let star avto. Za ravno toliko evrskih tisočakov je takšna dražja od tiste Matejeve, kar je skupno 38 in pol. In še vedno jih je vredna.
Tehnični podatki Mazda6 CD184 AT takumi plus
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2191
Moč v KW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 4.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 445 pri 2.000
Menjalnik samodejni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4870 x 1840 x 1450
Medosna razdalja v mm 2830
Prtljažnik v litrih 480
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1688 (494)
Največja hitrost v km/h 219
Pospešek 0-100km/h v s 9,2
Poraba (po normah EU) v l/km 5,9/4,5/5,1
Poraba na testu v l/km 7,2
Cena osnovnega vozila v EUR 25.690
Cena testnega vozila v EUR 37.890
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.600
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Še zadnji, krepak izdihljaj

Ob izteku življenjske dobe aktualne Mazdine šestice smo priča verjetno še zadnji posodobitvi, ki pa jo zopet lansira v sam vrh segmenta.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc