Kapa dol Mercedes-Benzu, da imajo še vedno pogum narediti mini enoprostornik. Saj veste, ta segment je praktično izginil s pojavom križancev, kot da glavna tegoba družin ni bil manko prostora, ampak višina, kamor odlagajo kramo. Pa še nekaj so odkrili Nemci, in sicer da ni potrebno, da enoprostorniki izgledajo kot jajce, ampak so lahko na oko tudi čisto kombilimuzinski. Novi razred B je tako zelo podoben Aju, le malce bolj napihnjen je, ampak še vedno širok, malenkost agresiven in popolnoma brez ostrih linij tudi izjemno eleganten. Količnik upora je zato le še 0,24 s pravimi platišči, najmanj od vseh majhnih enoprostornikov na trgu. V takšni barvi in opremi AMG-line pa je povrhu še hud kot poper.
slika
Četudi je prostornejši kot razred A, prtljažnik je, recimo, večji za 85 litrov, skupno 455, mu kar težko rečem čistokrvni enoprostornik. Zakaj? Prtljažnik je še vedno manjši od, denimo, tistega v hondi civic, manjkajo kakšne pametne prostorske pogruntavščine, dobro, naslon zadaj je razdeljen v razmerju 40:20:40, potem sploh nima opcije sedmih sedežev ... BMWjeva dvojka grand tourer ponuja tudi to. Pomik zadnje klopi naprej in nazaj tudi ni serijski. Namesto super praktičnosti se mi zdi, da jim je bila prioriteta, da mora biti super privlačen.
slika
In slednje jim je zelo uspelo. Glavnina v notranjosti je enaka kot v razredu A, torej vse deluje ultra moderno in s turbinsko navdihnjenimi zračniki že kar malce ekstravagantno. Pametni vmesnik z asistentom je tudi identičen kot tam, kar pomeni, da se ga boste z drsnimi komandami na volanu en teden navajali, potem bo pa šlo. Edine razlike pri obliki armaturne plošče so na sovoznikovi strani in za zaslonoma ter pri vratih, pa sedi se za 9 centimetrov višje kot v Aju, sicer pa je počutje enako. Kar je super. Le armaturno ploščo bi sam naročil v dveh barvah, komplet črna je malce depresivna. Sicer pa je zunaj cel kup kamer, tudi za vzvratnim ogledalom, da vam kaže sliko, ko stojite na semaforju, trije radarji in stereokamera pa stalno spremljajo promet 150 metrov pred avtom. Končno sem v akciji videl tudi z grafiko obogateno navigacijo v obliki puščic, ki navidezno lebdijo v križiščih, ko se jim približujete. Izgleda zelo kul.
slika
Ko kupim enoprostornik, bom, kar se vožnje tiče, želel samo eno stvar - udobje. Pa ga razred B ponudi dovolj? Preden odgovorim, naj povem, da ima takole opremljen novi razred B prilagodljivo vzmetenje, zato sem se večinoma vozil v načinu comfort. Blažilniki so krasno nastavljeni, kakšno vzporednico bi pri obnašanju ob nagibanju lahko potegnili celo z zračnim vzmetenjem … ima pa tale B tudi 19-palčna platišča. No, zdaj lahko odgovorim na tisto vprašanje. Ne. Kolikor se trudi podvozje ravnati gube na cesti, manko preseka pnevmatik večinoma vse pokvari. Na luknjah tako dosti poka in trese ritnici, zato si naredite uslugo in se raje ozrite za kašnimi 17-palčnimi platišči. S paketom AMG line serijsko sicer pridejo 18-palčna, zato, če ne še manjša, vzemite raje tista.
slika
Občutek na volanu je zelo po 'mercedesovsko' zadušen, nekaj zamika je pri kretnjah koles napram volanu, predvsem pa ni tako natančen; ko za kakšen centimeter ali dva premaknete volan, se nič kaj ne zgodi. Ampak to je vse namenoma, vedo, da so njihove stranke drugačne od tistih, ki kupujejo BMWje. Eleganca čez športnost, kajne?
slika
Motor v testnem primeru je najmočnejši dizel z oznako 220 d, torej dvolitrski agregat s 140 kW oz. 190 'konji'. Toliko moči v takšnem avtu sumim, da ne potrebujete. Oziroma, bolje rečeno, navora, saj ga je poštenih 400 Nm. Saj je fino, do stotice potrebuje tako le dobrih 7 sekund in brni dejansko prijetno, brez težav bi koga nahecal, da spredaj prede bencinski motor, še posebno pri visokih vrtljajih. Sam bi pogledoval za 200 d, s 150 'konji' je tudi dovolj močan, pa še kakšen deci manj bi pil od tega. Tu se je poraba ustavila pri 6 litrih in pol. Pa je že to zelo dobro, gotovo tudi na račun dobre aerodinamike, in če bi se še bolj potrudil, bi jo brez težav zmanjšal še za kakšen deciliter. Pri dizlih ročnega menjalnika sploh ni več, tako da ste obtičali z 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama. ’Obtičali’, ja, čisto dober je, izredno paše karakterju avtomobila, le iz vzvratne v prvo prestavo in obratno bi lahko hitreje pretikal.
slika
O ceni na kratko: 54 jurjev hočejo za testni model! Za toliko denarja bi pa marsikdo hotel še kakšen meter več prostora. Pri Mercedes-Benzu pravijo ’seveda, noben problem, imamo tudi večje’. Sam dodajam, da boste na 4,42 metra, kolikor je dolg B, težko dobili boljše.
Tehnični podatki Mercedes-Benz B 220 d AMG line
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1950
Moč v KW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.800
Največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 1.600 do 2.600
Menjalnik robotiziran, osemstopenjski, 8G-DCT
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4419 x 1796 x 1562
Medosna razdalja v mm 2729
Prtljažnik v litrih 455
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1545 (535)
Največja hitrost v km/h 234
Pospešek 0-100km/h v s 7,2
Poraba (po normah EU) v l/km 5,3/3,9/4,4
Poraba na testu v l/km 6,5
Cena osnovnega vozila v EUR 25.870
Cena testnega vozila v EUR 33.670
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.155
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Kapo dol za pogum

Ne bi se čudil, če bi pri Mercedes-Benzu ukinili razred B in namesto tega ponudili kakšen razred A all-terrain. Tega niso storili, zato zdaj bolščimo v čisto sveži, veliko bolj zaobljeni razred B.

Beri dalje
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc