Ne bi se čudil, če bi pri Mercedes-Benzu ukinili razred B in namesto tega ponudili kakšen razred A all-terrain. Tega niso storili, zato zdaj bolščimo v čisto sveži, veliko bolj zaobljeni razred B.
Kapa dol Mercedes-Benzu, da imajo še vedno pogum narediti mini enoprostornik. Saj veste, ta segment je praktično izginil s pojavom križancev, kot da glavna tegoba družin ni bil manko prostora, ampak višina, kamor odlagajo kramo. Pa še nekaj so odkrili Nemci, in sicer da ni potrebno, da enoprostorniki izgledajo kot jajce, ampak so lahko na oko tudi čisto kombilimuzinski. Novi razred B je tako zelo podoben Aju, le malce bolj napihnjen je, ampak še vedno širok, malenkost agresiven in popolnoma brez ostrih linij tudi izjemno eleganten. Količnik upora je zato le še 0,24 s pravimi platišči, najmanj od vseh majhnih enoprostornikov na trgu. V takšni barvi in opremi AMG-line pa je povrhu še hud kot poper.
Četudi je prostornejši kot razred A, prtljažnik je, recimo, večji za 85 litrov, skupno 455, mu kar težko rečem čistokrvni enoprostornik. Zakaj? Prtljažnik je še vedno manjši od, denimo, tistega v hondi civic, manjkajo kakšne pametne prostorske pogruntavščine, dobro, naslon zadaj je razdeljen v razmerju 40:20:40, potem sploh nima opcije sedmih sedežev ... BMWjeva dvojka grand tourer ponuja tudi to. Pomik zadnje klopi naprej in nazaj tudi ni serijski. Namesto super praktičnosti se mi zdi, da jim je bila prioriteta, da mora biti super privlačen.
In slednje jim je zelo uspelo. Glavnina v notranjosti je enaka kot v razredu A, torej vse deluje ultra moderno in s turbinsko navdihnjenimi zračniki že kar malce ekstravagantno. Pametni vmesnik z asistentom je tudi identičen kot tam, kar pomeni, da se ga boste z drsnimi komandami na volanu en teden navajali, potem bo pa šlo. Edine razlike pri obliki armaturne plošče so na sovoznikovi strani in za zaslonoma ter pri vratih, pa sedi se za 9 centimetrov višje kot v Aju, sicer pa je počutje enako. Kar je super. Le armaturno ploščo bi sam naročil v dveh barvah, komplet črna je malce depresivna. Sicer pa je zunaj cel kup kamer, tudi za vzvratnim ogledalom, da vam kaže sliko, ko stojite na semaforju, trije radarji in stereokamera pa stalno spremljajo promet 150 metrov pred avtom. Končno sem v akciji videl tudi z grafiko obogateno navigacijo v obliki puščic, ki navidezno lebdijo v križiščih, ko se jim približujete. Izgleda zelo kul.
Ko kupim enoprostornik, bom, kar se vožnje tiče, želel samo eno stvar - udobje. Pa ga razred B ponudi dovolj? Preden odgovorim, naj povem, da ima takole opremljen novi razred B prilagodljivo vzmetenje, zato sem se večinoma vozil v načinu comfort. Blažilniki so krasno nastavljeni, kakšno vzporednico bi pri obnašanju ob nagibanju lahko potegnili celo z zračnim vzmetenjem … ima pa tale B tudi 19-palčna platišča. No, zdaj lahko odgovorim na tisto vprašanje. Ne. Kolikor se trudi podvozje ravnati gube na cesti, manko preseka pnevmatik večinoma vse pokvari. Na luknjah tako dosti poka in trese ritnici, zato si naredite uslugo in se raje ozrite za kašnimi 17-palčnimi platišči. S paketom AMG line serijsko sicer pridejo 18-palčna, zato, če ne še manjša, vzemite raje tista.
Občutek na volanu je zelo po 'mercedesovsko' zadušen, nekaj zamika je pri kretnjah koles napram volanu, predvsem pa ni tako natančen; ko za kakšen centimeter ali dva premaknete volan, se nič kaj ne zgodi. Ampak to je vse namenoma, vedo, da so njihove stranke drugačne od tistih, ki kupujejo BMWje. Eleganca čez športnost, kajne?
Motor v testnem primeru je najmočnejši dizel z oznako 220 d, torej dvolitrski agregat s 140 kW oz. 190 'konji'. Toliko moči v takšnem avtu sumim, da ne potrebujete. Oziroma, bolje rečeno, navora, saj ga je poštenih 400 Nm. Saj je fino, do stotice potrebuje tako le dobrih 7 sekund in brni dejansko prijetno, brez težav bi koga nahecal, da spredaj prede bencinski motor, še posebno pri visokih vrtljajih. Sam bi pogledoval za 200 d, s 150 'konji' je tudi dovolj močan, pa še kakšen deci manj bi pil od tega. Tu se je poraba ustavila pri 6 litrih in pol. Pa je že to zelo dobro, gotovo tudi na račun dobre aerodinamike, in če bi se še bolj potrudil, bi jo brez težav zmanjšal še za kakšen deciliter. Pri dizlih ročnega menjalnika sploh ni več, tako da ste obtičali z 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama. ’Obtičali’, ja, čisto dober je, izredno paše karakterju avtomobila, le iz vzvratne v prvo prestavo in obratno bi lahko hitreje pretikal.
O ceni na kratko: 54 jurjev hočejo za testni model! Za toliko denarja bi pa marsikdo hotel še kakšen meter več prostora. Pri Mercedes-Benzu pravijo ’seveda, noben problem, imamo tudi večje’. Sam dodajam, da boste na 4,42 metra, kolikor je dolg B, težko dobili boljše.
Tehnični podatki | Mercedes-Benz B 220 d AMG line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1950 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 140 (190) pri 3.800 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 400 pri 1.600 do 2.600 |
Menjalnik | robotiziran, osemstopenjski, 8G-DCT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4419 x 1796 x 1562 |
Medosna razdalja v mm | 2729 |
Prtljažnik v litrih | 455 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1545 (535) |
Največja hitrost v km/h | 234 |
Pospešek 0-100km/h v s | 7,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,3/3,9/4,4 |
Poraba na testu v l/km | 6,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.870 |
Cena testnega vozila v EUR | 33.670 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 54.155 |
Kapo dol za pogum
Beri dalje