Kako malo je potrebno, da mi je določen avto takoj bolj všeč kot prej. Nissan me je prepričal z novim motorjem v micri, ki z nekaj zadržki ponuja točno tisto, kar smo pogrešali doslej.
Oblika mi je bila že prej všeč, sploh tale testna je izgledala res dobro. Ampak 900-kubični Renaultov trivaljnik nam vsem v uredništvu že od nekdaj ni bil všeč, ker je bil neuglajen in požrešen, zato so pri Nissanu pohiteli in prvi v skupini začeli v malo micro vgrajevati novo ’mašino’.
Še vedno je motor turbobencinski in ima tri valje, zato pa je prostornina zrasla na en liter, moč pa za 10 ’konjev’, da jih ima zdaj okroglo 100 (74 kilovatov). Tudi navora je za 10 Nm več. Vse skupaj se sliši malo, v praksi pa je kar veliko. Motor je po zaslugi električnih aktivatorjev turbopolnilnika precej lepše odziven, čeprav še vedno potrebuje nekaj časa, da se odzove. Ko se, presenetljivo lepo vleče tudi pri nižjih vrtljajih in še kar rad se zavrti, da sem se pogosto zalotil, kako sem prestavljal pri višjih vrtljajih, kot bi bilo dejansko treba, ker je pač fino. Če bi bil še menjalnik malo bolj natančen in z eno prestavo več, bi se mi že smejalo. Šest prestav žal dobite samo pri močnejšem litrskem motorju.
Pa je micra daleč od športnosti, v resnici je avto nastavljen precej udobno, kar mi je seveda tudi všeč. Sicer se zato malo bolj nagiba in občutek na prevelikem volanskem obroču ni ne-vem-kaj, je pa vožnja prijetna in mogoče ima tako sovoznik vseeno malo več časa, da občuduje tudi kvalitetno armaturko pred sabo. Za malenkost več vozniške ostrine bi bilo potrebno izbrati različico N-sport, ki je pri nas ni v ceniku, se pa zdi testna N-connecta nekako najbolj smiselna izbira, ker ima že alu platišča, ’talepšo’ delno mehko armaturko, električno pomična vsa stekla, samodejno klimatsko napravo, navigacijski sistem ter pametni ključ. V kabini je prostor glede na zunanje mere dobro odmerjen, prtljažnik pa s 300 litri zadostuje za povprečno zahtevne. Zvočna zatesnitev še vedno ni v vrhu razreda, je pa po zaslugi malo tišjega motorja tudi vožnja po avtocesti prijetnejša.
Novi motor v micri lahko samo priporočim, v tem trenutku je skupaj z močnejšo različico edini v ponudbi. Tudi poraba okoli 7 litrov, z lahkoto še manj, je znosna. Bistvo novih motorjev je seveda skladnost s predpisi, ki prihajajo, zato so inženirji na primer izpušni kolektor vgradili kar v glavo valja, da se katalizator hitreje ogreje. Samo cena me še vedno ne prepriča. Vem, ima boljše materiale in veliko opreme, zato je med dražjimi malčki, tale recimo stane dobrih 17 jurjev. Če obrnem drugače in povem, da ima celo tehnologijo nissana GT-R, je pa še kako vredna! Pa čeprav je to samo premaz v valjih, da je manj trenja.
Tehnični podatki | Nissan micra 1.0 IG-T 100 N-connecta |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 999 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 74 (100) pri 5.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 160 pri 2.750 |
Menjalnik | ročni, petstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3999 x 1743 x 1455 |
Medosna razdalja v mm | 2525 |
Prtljažnik v litrih | 300 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1105 (445) |
Največja hitrost v km/h | 184 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,6/4,0/4,6 |
Poraba na testu v l/km | 6,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 14.650 (*2.660 EUR popusta za vozila iz zaloge) |
Cena testnega vozila v EUR | 16.650 (*2.660 EUR popusta za vozila iz zaloge) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 17.410 (*2.660 EUR popusta za vozila iz zaloge) |
Samo malo je potrebno
Beri dalje