Čeprav je nissan qashqai pravi fosil med množico svežih križancev, je na trgu prodajno gledano še vedno v redu situiran. Marsikdo ob besedi križanec poleg potaknjencev še vedno najprej pomisli prav nanj.
Ne moremo jim zameriti, saj je bil prvi sveder obsesije s križanci in za nameček še krasno sprejet širom oble, zato je v podzavesti še vedno zakoreninjen kot ’the križanec’. So mu pa šteta leta, če ne celo meseci, kajti druga generacija je upihnila že šesto svečko.
Stilske preobrazbe je nekaj časa nazaj že bil deležen, test si lahko preberete tukaj, zdaj pa so mu namenili še novo srce. Stara bencinska motorja z decilitrom manjšo prostornino in za tri deci večjo sta se poslovila, zdaj je od bencinarjev v ponudbi le še 1,3-litrski turboštirivaljnik. Ta je na voljo v dveh variantah, 140- in ’160-konjski’ oz. 103- in 117-kilovatni. Tokrat smo na test dobili močnejšo različico.
Če boste kupili novi bencinski Mercedes-Benzov razred A, boste dobili enak motor, kot brni v tem nissanu. Gre za ekonomsko smiselno potezo na straneh vseh znamk alianse Renault-Nissan-Mitsubishi in Daimler, še najbolje pa jo odnesejo ravno vozniki aktualnih qashqaija in renaulta kadjar, saj lahko v teh avtih zdaj priganjate enega boljših bencinarjev z majhno prostornino na trgu. Več kot 40.000 ur so ga pretegovali in raztegovali na vse možne načine, pričakujejo pa, da se bo v petih različnih tovarnah na svetu proizvajal v več kot milijon kosih na leto. Njegova močna točka in tudi prodajni adut je navor, in sicer že pri nižjih vrtljajih. Krivulja je zdaj bolj navpična v spodnjem področju vrtljajev in položnejša tam od 3.000 dalje, zato vrtenje v višave ni tako zadovoljivo, še posebej, ker je tudi zvok boljši v spodnji polovici možnih vrtljajev. Vse to vas sili k bolj umirjeni vožnji, ker imate moč itak na voljo dosti hitro in v bolj civilizirani prestavi.
To pa tudi pomaga pri porabi. Če se vozite res umirjeno in konstantno, bo ta lahko celo pod šestimi litri, kar smo dokazali v tem prispevku, ko smo motor vzeli pod drobnogled, sicer pa se bo gibala pri dobrih sedmih litrih. Testno povprečje tekom dveh tednov in dobrih tisoč kilometrov je sicer znašalo okroglih devet litrov, ampak zaradi velikega števila snemanj avtomobila in posledično tudi ducatov skrajnih pospeševanj le-ta ni toliko predmetna, kot je sicer pri naših testih. Upoštevati pa je potrebno še, da ima motor 160 'konjev', kar je za družinski križanec nadpovprečno. Najbolj boste uživali na avtocesti, saj se do omejitve hitro požene, takisto med prehitevanji na regionalkah brez tečnega brnenja, ker to ne bo potrebno.
Neskončnostopenjski menjalnik CVT se je tudi poslovil (*kreh* hvala bogu *kreh*) in pri tem močnejšem motorju si lahko omislite nov 7-stopenjski dvosklopčni DCT. Karakterju motorja se zelo poda, čeprav je pri speljevanju dosti živčen, včasih kar ne ve, kaj bi naredil, še posebej med prestavljanjem v vzvratno in potem hitro nazaj v prvo prestavo. Pritisneš na plin in se skoraj nič ne premakneš, potem pa še malo bolj in avto skoči kot vročični zajec. Za nameček se kamere s 360-stopinjskim pogledom pri premikanju naprej sploh ne vklopijo, dokler niste praktično že v oviri, zato previdnost pri manevriranjih na parkiriščih ni odveč.
Pod črto qashqai zdaj tako kot vizualno kot tudi motorno deluje dovolj sveže, da ima v sebi še za kakšno leto ali dve boja. 30 tisočakov pa kar pripravite, če hočete ta najmočnejši motor, samodejni menjalnik in najlepšo kozmetiko tekna. Dosti, ampak veste, da dobite do obisti preverjen in neštetokrat posodobljen japonski avtomobil, zato pogumno predvidevamo mirno spanje za kakšno desetletje.
Tehnični podatki | Nissan qashqai 1.3 DIG-T 160 2WD DCT tekna |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1332 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 117 (160) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 270 pri 2.000 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DCT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4394 x 1806 x 1615 |
Medosna razdalja v mm | 2646 |
Prtljažnik v litrih | 430 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1445 (440) |
Največja hitrost v km/h | 200 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,3/4,9/5,8 |
Poraba na testu v l/km | 9,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 20.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 29.150 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 30.310 |
Novo srce za usihajoče telo
Beri dalje