Dinozaver, tako po duši kot velikosti, ki se kliče X-trail, se poskuša z v morju sveže in trendi konkurence z malenkostnimi popravki obdržati nad gladino. In še vedno ponuja štirikolesni pogon.
Nissan X-trail je bil na trg poslan že prehistoričnega leta 2013, kar pomeni, da ima v sebi le še za kakšno leto ali dve 'soka'. Na testu ga imamo, ker je predlani dobil rahlo osvežitev, tako motorno kot kozmetično. Od spredaj boste novi X-trail prepoznali po rahlo posodobljeni maski in lučeh. Linije okoli sprednjih meglenk so nove, takisto so malenkost, ampak res malenkost, drugačne tudi zadnje luči. Značka z logotipom je zdaj še bolj izpostavljena, to pa bo tudi vse, kar se tiče zunanjih novosti.

Nekaj novitet je za najti tudi v kabini. Nov je volan, ki je zdaj bolj našpičen in domala enak kot v vseh ostalih aktualnih nissanih ter v rokah zelo prijeten, tudi nekoliko športen; softverski vmesnik je tudi posodobljen, ampak to mu ne pomaga dosti, da ne bi še vedno izgledal zastarelo. V primerjavi s kakšnim peugeotom 5008 je nissan X-trail na oko ostal precej zadaj. Mene moti tudi, da je armaturna plošča nekoliko izbočena in sem se je občasno dotikal s kolenom.

Ob osvežitvi so predstavili še nov dvolitrski dizelski motor s 130 kW oz. 177 'konji'. Ta je zdaj močnejši od dveh dizlov, na voljo je še šibkejši s 110 kW, ampak glede na to, da avto tehta 1.720 kilogramov, je smotrna izbira močnejši motor. Ta ni več preglasen, bivši 1.6-litrski motor se je zdel glasnejši, četudi imamo občutek, da bi kabina lahko bila še bolje zvočno izolirana, kot je. Je tudi relativno uglajen, zmogljiv pa tudi dosti za praktično vsak teren. Ker je moči in navora (380 Nm) na pretek, se boste včasih peljali tudi hitro, ampak v tem primeru se izognite nenadnim zavijanjem. Na bok se seveda ne bi smeli prevrniti, ampak mu nenadni zavoji tipa losov test niso pisani na kožo, ker je precej visok in mehkega blaženja, zato pa prijetno udoben in kot takšen za umirjene voznike.

Menjalnik je neskončnostopenjski CVT, X-tronic, kot mu pravijo, in upam reči, da je na nivoju Subarujevega, kar pomeni, da sploh ni neprebavljiv. Običajno so rak rana vseh konfiguracij, saj so glasni, tečni in požrešni, pri X-trailu pa ob mirni vožnji sploh ne moti. Ko pohodite plin, bo itak tulil, ampak ker je motor dovolj umirjen, ne moti, navora je pa dovolj že takoj ob startu, da ga niti ni potrebno navijati. Menjalnik poskuša imitirati delovanje klasičnih oz. dvosklopčnih (beri: prestave) in do neke mere celo deluje, ampak le dokler ne pritisnete preveč na plin. Se pa težko izognete malce večji porabi, slabih 9 litrov nam je pil na testu, in kakšen liter je doprinesel ravno menjalnik.

Testni X-trail je opremljen še s 4-kolesnim pogonom, ki z močnejšim dizelskim motorjem pride serijsko in sam ve, kdaj se mora aktivirati, lahko ga pa tudi zaklenete za stalno. V tem načinu in s programom za spuščanje po klancu se X-trail prelevi v še kar zmogljivo beštijo za občasen izlet v neznano, pri čemer pa teren vseeno ne sme biti preveč zahteven, da mu ne odpade zaščitna plastika ali obstane v kakšnem blatu. Takole opremljen s praktično vsem razen tretje vrste sedežev stane 41 jurjev. Je veliko, ampak glede na to, da dobite SUV, ki mu zlepa ne bo zmanjkalo prostora za celo družino, niti ni preveč. Ga priporočam? Težko, konkurenca je enostavno prehuda, čeprav vse manjkrat ponuja štirikolesni pogon in zato tudi takšni dinozavri še ne bodo takoj izumrli.
Tehnični podatki | Nissan X-trail 2.0 dCi 4WD X-tronic tekna |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1995 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 130 (177) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 380 pri 2.000 |
Menjalnik | samodejni, brezstopenjski, X-tronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4640 x 1830 x 1715 |
Medosna razdalja v mm | 2705 |
Prtljažnik v litrih | 550 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1720 (520) |
Največja hitrost v km/h | 196 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 10,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,7/5,8/6,1 |
Poraba na testu v l/km | 9,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 25.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 40.300 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 40.980 |
Dinozaver z botoksom
Beri dalje