Ime combo pri Oplu že dobro poznamo, zato je pred nami že peta generacija malega kombija. Za nemško znamko so spremembe pri tem uporabnem modelu velike, za voznike pa sploh ne.
Predhodniki so bili v osnovi razviti kot gospodarska vozila, ki so jih šele potem priredili za prevoz potnikov. Combo life je torej najbolj udoben in varen Oplov mali kombi za prevoz potnikov do danes. Kje je skrivnost? V bistvu je ni, osnovo si deli s citroënom berlingo, saj je Opel zdaj del skupine PSA. Narobe sem napisal, v bistvu si deli vse razen imena in oblike, zato so zaključki praktično isti kot pri tem testu berlinga.
Že takoj lahko rečem, da za približno 24.800 evrov, kolikor s popustom stane testni, težko dobite bolj uporaben družinski avto. Cene so med trojčki zelo podobne in bolj odvisne od izbire financiranja, kjer lahko dobite kakšne dodatne popuste, zato se lahko mirno odločite za tistega, ki vam je na videz najbolj všeč.
Combo se zdi najbolj zadržano oblikovan, celo dolgočasen. Na tej predstavitvi so dejali, da ima poseben Oplov dizajn, kar naj bi bila njegova prednost. Pri Volanu nas ravno to ni prepričalo, boste pa seveda kupci povedali svoje. Armaturka je med tremi najbolj klasična, a ima projekcijski zaslon, ki je odlična rešitev, da ste bolj pozorni na dogajanje na cesti.
Na 4,40 metra zunanje dolžine je prostora naravnost ogromno, prtljažnik skoraj pravokotne oblike pa požre le malo manj kot 600 litrov do police. Na stropno polico in v zadnji predal lahko naložite ogromno dodatne krame, za oba je seveda treba doplačati, in nad glavo je velika panoramska streha. Ja, če zadaj sedijo otroci, lahko celo trije v otroških sedežih, ker so sedeži ločeni, in če vi niste preveč zahtevni pri materialih, bo v combu life zelo prijetno.
Odraslim potnikom zadaj ne bo všeč, da se ne sedi dovolj udobno in da je blaženje preveč ’trdo kombijevsko’, zahtevnim voznikom pa, da se električni servoojačevalnik včasih med vožnjo izklaplja, kar bodo najbolj občutljivi v rokah čutili kot čisto rahlo zatikanje, ko bodo vrteli volan. Enako je bilo pri berlingu. Nagibanja avta kljub konkretni višini ni veliko in tudi sicer se ovinkov nič ne boji, nikakor pa ne mara pretiravanja, na kar vas bodo verjetno še prej opozorili potniki.
Na sorodstvo s Francozi pa vas bo najbolj spomnil multimedijski sistem, ki se prikazuje na uporabno velikem 8-palčnem osrednjem zaslonu na dotik. Meniji in grafika so isti kot v ostalih avtomobilih znamk PSA, kar seveda ni slabo, saj smo delovanje že pohvalili, za tolažbo pristašem Opla pa ostajajo značilni volanski obroč z uporabnimi gumbi ter klasični merilniki pred njim.
Močnejši dizelski motor si tudi v combu life zasluži dobre ocene, 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik ima 96 kilovatov, na testu pa je povprečno pil okrog 7 litrov. Bistveno boljši je od svojega šibkejšega brata, tako da v vsakem primeru izberite ta motor. Če ne drugega, že zaradi za vsaj dva razreda boljšega ročnega menjalnika s prestavo več (6 namesto 5).
Moj nasvet? Vsi trije, torej citroën berlingo, peugeot rifter in opel combo life, so mehansko isti, zato odločitev tokrat prepustite ženi in naj med njimi izbere tistega, ki ji je na videz bolj všeč.
Tehnični podatki | Opel combo life 1.5 dizel L1H1 innovation |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (130) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 1.750 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4403 x 1848 x 1841 |
Medosna razdalja v mm | 2785 |
Prtljažnik v litrih | 597 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1430 (690) |
Največja hitrost v km/h | 185 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,6 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,9/4,3/4,5 |
Poraba na testu v l/km | 7,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 17.410 |
Cena testnega vozila v EUR | 22.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 27.860 (*3.050 EUR popusta) |
Kombinacija uporabnosti
Beri dalje