Oplov največji križanec je imel sprva 1,6-litrski turbodizelski motor, zdaj pa so temu štirivaljniku zmanjšali prostornino za en deciliter, ne pa tudi moči. Obratno, celo 10 'konjev' več ima zdaj, skupno 130 oz. 96 kW. S prejšnjim ni bilo nič narobe, novi motor je prejel zato, da bodo vsi avtomobili skupine PSA ustrezali še tistim najbolj strogim regulacijam. Obenem pa z njim predstavljajo tudi pogonsko kombinacijo z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednja je na primer na voljo tudi v sestrskem peugeotu 3008.
slika
Novi motor kajpak prihaja iz skupine PSA in ustreza standardu Euro 6d-TEMP. Bistvo te regulacije so predvsem realni prikazi emisij, ne pa tiste, ki jih lahko prikažejo v belih sobah. Zatorej zdaj verjetno premore kakšen filter več, pomaga pa si tudi z aditivom AdBlue. Zanimivo, zaradi novih regulacij na papirju zdaj proizvede celo nekaj več gramov CO2 na prevožen kilometer kot prej, ampak to je seveda logično, saj gre le za preračun porabe goriva, ki pa je zdaj bolj realno prikazana, torej večja kot prej.
slika
Kako se obnese v praksi? Recimo, da bo dovolj za povprečnega voznika, vsi, ki hočete od avta nekaj več, pa se vam bo zdel podhranjen in boste primorani poseči po močnejšem dvolitrskem agregatu s 133 kilovati oz. 180 'konji. Čeprav je testni motor vsaj na papirju zdaj močnejši, je čas do stotice za dve stotinki slabši, po novem potrebuje nič kaj zavidljivih 12,3 sekunde. Tudi najbolj tih ni, je pa dovolj uglajen, če ga ne priganjate. Nekaj navora je moč na hrbtu čutiti pri nižjih vrtljajih, potem pa mu, kot je to pri dizlih v navadi, kar zmanjka sape. Poraba bo med 6 in pol ter sedmimi litri, kar je kakšen deciliter več kot pri prejšnjem motorju. Sicer je za velikost avtomobila to še vedno solidna poraba.
slika
Z novim 8-stopenjskim menjalnikom vas sili k umirjeni vožnji. Menjalnik se z motorjem lepo ujame, saj je prestavljanje gladko in ob lepi vožnji malodane neobčutno. Obvolanskih prestavnih ročic zato niti ne boste pogrešali, ker menjalnik opravi dovolj dobro delo, pred zavojem pa tudi ne boste po športno prestavljali v nižjo prestavo. Če bo vseeno želja, bo to potrebno storiti s prestavno ročico v ročnem načinu.
slika
Opel grandland X s svojo zadržanostjo še vedno predstavlja za marsikoga zanimivo alternativo bolj posebnemu bratrancu – peugeotu 3008. Težko je reči, kateri je boljši, francoski je gotovo bolj nenavaden, predvsem v kabini, če že navzven polarizira mnenja, medtem ko si predstavljam, da bodo po grandlandu X posegali nekoliko starejši. Z dvema tisočakoma popusta vas bo olajšal za dobrih 33 jurjev, kar ni malo, ampak testni je docela naphan z opremo, je namreč ultimate, zato mu varnostnih ter zabavljaških pripomočkov ne manjka. Le malce več zanimivosti.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Opel grandland X 1.5 CDTI AT ultimate
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1499
Moč v KW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
Največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
Menjalnik samodejni, osemstopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4477 x 1856 x 1609
Medosna razdalja v mm 2675
Prtljažnik v litrih 514
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1455 (545)
Največja hitrost v km/h 192
Pospešek 0-100 km/h v s 12,3
Poraba (po normah EU) v l/km 4,5 /4,0/4,2
Poraba na testu v l/km 6,7
Cena osnovnega vozila v EUR 20.820
Cena testnega vozila v EUR 32.770
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.270 (*1.950 EUR popusta)
Posted on

Nov motor za nove predpise

Dve leti bosta, odkar je opel grandland X ugledal luč sveta, in že se je od njega poslovil vstopni dizelski motor, s katerim je primarširal na trg.

Beri dalje
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc