Dve leti bosta, odkar je opel grandland X ugledal luč sveta, in že se je od njega poslovil vstopni dizelski motor, s katerim je primarširal na trg.
Oplov največji križanec je imel sprva 1,6-litrski turbodizelski motor, zdaj pa so temu štirivaljniku zmanjšali prostornino za en deciliter, ne pa tudi moči. Obratno, celo 10 'konjev' več ima zdaj, skupno 130 oz. 96 kW. S prejšnjim ni bilo nič narobe, novi motor je prejel zato, da bodo vsi avtomobili skupine PSA ustrezali še tistim najbolj strogim regulacijam. Obenem pa z njim predstavljajo tudi pogonsko kombinacijo z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednja je na primer na voljo tudi v sestrskem peugeotu 3008.

Novi motor kajpak prihaja iz skupine PSA in ustreza standardu Euro 6d-TEMP. Bistvo te regulacije so predvsem realni prikazi emisij, ne pa tiste, ki jih lahko prikažejo v belih sobah. Zatorej zdaj verjetno premore kakšen filter več, pomaga pa si tudi z aditivom AdBlue. Zanimivo, zaradi novih regulacij na papirju zdaj proizvede celo nekaj več gramov CO2 na prevožen kilometer kot prej, ampak to je seveda logično, saj gre le za preračun porabe goriva, ki pa je zdaj bolj realno prikazana, torej večja kot prej.

Kako se obnese v praksi? Recimo, da bo dovolj za povprečnega voznika, vsi, ki hočete od avta nekaj več, pa se vam bo zdel podhranjen in boste primorani poseči po močnejšem dvolitrskem agregatu s 133 kilovati oz. 180 'konji. Čeprav je testni motor vsaj na papirju zdaj močnejši, je čas do stotice za dve stotinki slabši, po novem potrebuje nič kaj zavidljivih 12,3 sekunde. Tudi najbolj tih ni, je pa dovolj uglajen, če ga ne priganjate. Nekaj navora je moč na hrbtu čutiti pri nižjih vrtljajih, potem pa mu, kot je to pri dizlih v navadi, kar zmanjka sape. Poraba bo med 6 in pol ter sedmimi litri, kar je kakšen deciliter več kot pri prejšnjem motorju. Sicer je za velikost avtomobila to še vedno solidna poraba.

Z novim 8-stopenjskim menjalnikom vas sili k umirjeni vožnji. Menjalnik se z motorjem lepo ujame, saj je prestavljanje gladko in ob lepi vožnji malodane neobčutno. Obvolanskih prestavnih ročic zato niti ne boste pogrešali, ker menjalnik opravi dovolj dobro delo, pred zavojem pa tudi ne boste po športno prestavljali v nižjo prestavo. Če bo vseeno želja, bo to potrebno storiti s prestavno ročico v ročnem načinu.

Opel grandland X s svojo zadržanostjo še vedno predstavlja za marsikoga zanimivo alternativo bolj posebnemu bratrancu – peugeotu 3008. Težko je reči, kateri je boljši, francoski je gotovo bolj nenavaden, predvsem v kabini, če že navzven polarizira mnenja, medtem ko si predstavljam, da bodo po grandlandu X posegali nekoliko starejši. Z dvema tisočakoma popusta vas bo olajšal za dobrih 33 jurjev, kar ni malo, ampak testni je docela naphan z opremo, je namreč ultimate, zato mu varnostnih ter zabavljaških pripomočkov ne manjka. Le malce več zanimivosti.
Tehnični podatki | Opel grandland X 1.5 CDTI AT ultimate |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (130) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 1.750 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4477 x 1856 x 1609 |
Medosna razdalja v mm | 2675 |
Prtljažnik v litrih | 514 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1455 (545) |
Največja hitrost v km/h | 192 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 12,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,5 /4,0/4,2 |
Poraba na testu v l/km | 6,7 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 20.820 |
Cena testnega vozila v EUR | 32.770 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.270 (*1.950 EUR popusta) |
Nov motor za nove predpise
Beri dalje