Za družinske kombije niso najboljši časi, saj vsi sanjajo o križancih. Si pa lahko predstavljam šok mladega para, ki zaradi hkratnega prihoda drugega in tretjega otroka išče rešitev za prevoz družine.
Križanci so še vedno zelo popularni in po napovedih bodo vse bolj, niso pa najbolj praktični avtomobili v ponudbi. Če človek potrebuje veliko prostora, sploh v primeru večje družine, bo še vedno moral pogledati ponudbo družinskih kombijev, kjer lahko med novinci najdemo tudi Peugeotov rifter. Enega smo že imeli na testu, kar si lahko preberete tukaj, tokratni pa je imel najboljšo opremo v ponudbi GT line, zaradi katere izgleda še boljše in ima v primerjavi z bratoma berlingo in combo že v osnovi drugačen in še najbolj 'dinamičen' obraz. Opremo GT line bi si želel vsak fotr, ker bo rifter potem še bolj opazen zaradi 17-palčnih platišč, črnih obrob na maski in črnih strešnih nosilcev, takisto zaradi dodatno zatemnjenih zadnjih stekel. Še več, dodatna letev v svetleči črni barvi bo na okrasni plastiki družinskega potovalnika, ki se bo še vedno najbolje znašel na urejenih cestah.
Za pogon testnega primerka je poskrbel 1,5-litrski turbodizelski stroj s 96 kilovati moči, torej 130 'konji', in 300 Nm navora. Moči je dovolj tudi za polno naložen avto, na testu pa se je poraba gibala med šestimi in sedmimi litri, kar je soliden rezultat. Šeststopenjski ročni menjalnik moč prenaša na sprednji kolesi, med prestavljanjem se ne zatika in je dober, pa vendar bi se sam še raje odločil za 8-stopenjski samodejni menjalnik. Če ti že otroci popijejo vse živce, ti jih ne rabi še prestavljanje v koloni na soncu, ko se peljete na morje. Doplačilo znaša 1.800 evrov, kar je nekje v povprečju na trgu.
Vozniško je rifter daleč od popolnosti, ampak od ’kombija’ ne pričakujem čudežev. Nagibanja sicer ni veliko, je pa blaženje zadaj premalo udobno. Za družinske vožnje bo super, če bodo zadaj nameščeni otroški sedeži, vgrajeni sedeži pa niso najbolj udobni in znajo imeti starejši potniki pripombe. Nekatere voznike bo motil slab oziroma odsoten občutek na volanu, ki je preveč ’umetno’ ojačan s servom, večina tipičnih uporabnikov pa bo mogoče celo zadovoljna zaradi lahkotnega vrtenja, sploh na mestu.
Rifter je zelo dobrodušen s prostornostjo in uporabnostjo. Na armaturni plošči pred sovoznikom je večji predal, kamor lahko brez težav spravite celo manjši prenosni računalnik. Tudi sicer prostora za drobnarije ne bo zmanjkalo, saj bo v vrata šlo več plastenk, nekaj krame bo svoje mesto našlo na polici nad voznikom in sovoznikom, še več pa v globokem predalu med potnikoma spredaj. Opozoriti moram na drsečo plastiko nekaterih odlagalnih mest, ki so zaradi tega neuporabna, zato si omislite gumirane podloge, da bodo premikanje stvari onemogočile. Največ dopustniške prtljage in ostale krame pa bo seveda pogoltnil prtljažnik, kamor gre kar 775 litrov, ob nameščeni ločevalni mreži do stropa celo 1.355. Zato se sploh ne čudim, da se kolega s tremi otroki rad pohvali, kako v prtljažnik poleg vsega spravi še otroška kolesa in poganjalčke.
Če vam je tudi to premalo, pa ostane samo ena rešitev. Doplačate 700 evrov in dobite 35 centimetrov daljši rifter. Takšen v prtljažnik spravi kar 1.050 litrov robe, po domače več kot kubik, spet z ločevalno mrežo pa slaba dva kubika. V resnici je še bolj zanimivo, da gre ob podrtih sedežih v daljši rifter tudi do 4 kubične metre tovora, tako da boste lahko brez težav za vse sosede v ulici prevažali nove pralne in sušilne stroje. Slaba stvar tako velikega prtljažnika je oddaljenost roloja za prekrivanje tovora, saj se boste morali vsakič konkretno nagniti v notranjost, da ga boste lahko sploh dosegli. Če bi bilo še več mest za pripenjanje tovora, ne bi bilo nič narobe, vsekakor pa bi večji prtljažnik lahko imel še sistem tirnic za enostavno pritrditev manjših količin tovora.
Daljši rifter z oznako L2 je potem sicer res dolg že 4,75 metra, zato bo manj okreten, čeprav tega na cesti ne boste čutili. Medosje je daljše za 20 centimetrov, zato bo v ovinkih v bistvu še bolj stabilen, pri zmogljivostih pa ne bo bistvenih razlik. Obe različici lahko pospešita do hitrosti preko 180 km/h, zaradi treh desetink pri pospešku in kakšnega decilitra večje porabe pa tudi ne bo konec sveta, če imata oba enak motor. Naš dolgi rifter je imel sicer šibkejši dizelski motor BlueHDI 100 s 75 kW (102 KM), ob katerem lahko še enkrat posebej priporočimo močnejšega. Že samo zaradi bistveno boljšega ročnega menjalnika s šestimi prestavami, ker je pri šibkejšem petstopenjski stare šole, torej z nenatančnimi in ob hitrem prestavljanju zatikajočimi gibi.
Še ceni. Rifter z opremo GT line vas bo ob nakupu preko Peugeot financiranja stal 21.500 evrov in predstavlja praktično vse, kar lahko imate. Če rabite več prostora, šibkejši motor in manj šminke, pa vas bo rifter z opremo allure in s podaljšanim medosjem preko financiranja stal 19.850. Takšna cena je vsekakor dobra, bi pa sam doplačal še 250 evrov za brezžično polnjenje naprav in 230-voltno vtičnico, da nihče v avtu ne bo ostal brez energije v svoji pametni napravi.
Tehnični podatki | Peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 BVM6 L1 GT line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (130) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 1.750 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4403 x 1848 x 1874 |
Medosna razdalja v mm | 2785 |
Prtljažnik v litrih | 597 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1430 (705) |
Največja hitrost v km/h | 184 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,8/4,1/4,4 |
Poraba na testu v l/km | 7,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 18.150 |
Cena testnega vozila v EUR | 23.800 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 25.240 |
Šminka ni samo za ljudi
Beri dalje