Ko vidim prenovljeni kadjar, ki ostaja skoraj enak kot prej, nisem čisto prepričan, ali so Renaultovi oblikovalci delo opravili površno, ali si zaslužijo vse pohvale, ker so z obliko očitno zadeli že v prvo.
Bi rekel, da slednje, ampak avtomobil očitno ni bil popoln, ker je zgodba znotraj vseeno malce drugačna. Tale je opremljen z novim paketom black edition, ki se uvršča v sam vrh ponudbe, temelji pa na bogatem paketu Bose, od katerega je dražji za dobrih 1.200 evrov. Novinec je z njim zelo prijeten, še posebej hvalim nova sprednja sedeža, ki imata dodatno bočno oporo, obenem pa sta odeta še v krasno kombinacijo usnja in alkantare. Prvič lahko nastavljam še dolžino sedalnega dela, tudi naslon za roke je nastavljiv, zato se boste spredaj počutili odlično. Na zadnji klopi imam vseeno nekaj pomislekov glede prostora nad glavo, predvsem v primeru, ko je nad mano velika panoramska streha, ki odžre nekaj centimetrov. Prtljažnik s 472 litri medtem ostaja malo manjši od povprečja razreda.
Renault kadjarju namenja še nova stikala klimatske naprave, zdaj so fina in velika, podobna tistim, ki jih najdemo v dacii duster. Nov je še 7-palčni zaslon na dotik in multimedijski vmesnik R-link 2, ki je bolj pregleden, obenem pa omogoča tudi povezavi z iOS in Androidom. Moti me samo, da so fizična stikala ob zaslonu nadomestili z na dotik občutljivimi, ki med vožnjo zahtevajo več odmikanja pogleda s ceste, in da odlagališča niso najbolj uporabna. Sicer jih je kar veliko, ampak primernega prostora za telefon vseeno nisem našel. Pogrešam tudi radarski tempomat – da ga s prenovo niso dodali, bi mi bilo še jasno, če ga ne bi Nissan ponujal v qashqaiju, ki je pod kožo tehnično enak avtomobil. Največ prostora za izboljšave ostaja pri kvaliteti izdelave, ker je armaturna plošča pri praktično novem avtu precej škripala.
Bistvo prenovljenega modela se tokrat skriva pod motornim pokrovom. Enako zadnje mesece govorimo pri vseh novih renaultih, nissanih in mercedesih. Gre za nov 1,3-litrski štirivaljni turbobencinski motor, ki so ga razvili omejeni trije in je seveda v marsikaterem pogledu boljša izbira od smrdljivih dizlov. Predvsem bolj miren in uglajen je, tudi poraba se z dobrimi osmimi litri zdi povsem sprejemljiva, če upoštevam, da razvije 117 kilovatov oziroma okroglih 160 'konj'. V praksi se sicer ne zdi tako zmogljiv, kot kažejo številke, je pa že serijsko povezan s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC, ki ga seveda priporočam. Bistveno boljši je kot stari CVT, hitro prestavlja, le malokrat izbere napačno prestavo in celo v ročnem načinu lepo sledi voznikovim ukazom. Edino pri speljevanju še vedno malce cuka, kot to stalno počnejo robotizirani. Če je podlaga dobra, se kadjar na 19-palčnih platiščih pelje solidno, na slabših podlagah pa je vseeno pretrd in bolj naporen, zato bi sam izbral za kakšen palec manjša, pa čeprav potem ne bo videti tako dobro.
Za tako dobro motoriziran in opremljen kadjar Renault s popustom zahteva slabih 26 tisočakov, kar se zdi zelo sprejemljivo. Sploh, ker je pogonski sklop dober in ker je s prenovo naredil korak proti najboljšim. Med najboljšimi pa bo, ko bo še znotraj brezhibno izdelan.
Tehnični podatki | Renault kadjar TCe 160 FAP EDC black edition |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1332 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 117 (160) pri 5.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 260 pri 1.750 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, EDC |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4489 x 1836 x 1613 |
Medosna razdalja v mm | 2646 |
Prtljažnik v litrih | 472 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1471 (447) |
Največja hitrost v km/h | 210 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,0 |
Poraba na testu v l/km | 9,1 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 20.490 (*4.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 28.290 (*4.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.870 (*4.000 EUR popusta) |
Boljši, a prostor za izboljšave še ostaja
Beri dalje