Gre za nov motor, ki ga je razvil Renault sam v dveh letih in ki se proizvaja v Franciji, za vas pa bo najbolj pomembno, da ima več moči ob enaki porabi goriva, pardon, elektrike. Renault z njim utrjuje svoj položaj prvega med proizvajalci električnih avtomobilov v Evropi. Motor je ostal enako težak in velik kot R90, na katerem je zasnovan in ki naj bi bil po besedah Francozov že prej izjemno učinkovit. V praksi, vsaj, kar se porabe tiče, nas doslej še ni popolnoma prepričal, ker znajo biti elektromotorji pri nekaterih konkurentih ob večji moči še bolj učinkoviti.
slika
12 kilovatov (16 ’konjev’) večja je moč, zdaj jih ima 80, ali po domače slabih 110 ’konjev’, kar pove tudi nova oznaka R110. Največji navor je ostal enak – 225 Nm. Povečanje se ne sliši veliko, ampak se lepo pozna v praksi, sploh pospešek od 80 do 120 kilometrov na uro je skoraj 2 sekundi krajši in pomaga pri lažjem prehitevanju ostalih vozil. Enako je za 1,8 sekunde boljši pospešek z mesta (11,4 do 100 km/h), da bo vožnja od semaforja do semaforja bolj odločna in zabavna, vse ostale vozne lastnosti renaulta ZOE pa so ostale enake kot prej, kar lahko preberete že v tem testu R90. Za Renault je bolj pomembno seveda, da je z novim motorjem postal neodvisen od zunanjih proizvajalcev, skupaj z ostalimi različicami pa je sedaj na voljo že 5 elektromotorjev z razponom moči od 44 do 80 kW.
slika
Polnjenje je pri tej različici možno samo preko vgrajenega polnilnika z izmeničnim tokom in največjo močjo 22 kW. Kdor živi blizu polnilnice ali se pogosto vozi v mesto, bo tega vesel, saj se prazna baterija do konca napolni v dobrih dveh urah. Kdor dnevno prevozi več kot 200 km, pa bo pogrešal še hitrejše polnjenje z enosmernim tokom na avtocesti, kar bo že imela nova generacija. Močan vgrajeni polnilnik je mimogrede precej glasen; ko ga priklopite na hitrejšo polnilnico, zna biti kar nadležno električno brenčanje, če se medtem nahajate v njegovi bližini.
slika
novim motorjem je prišla na izbiro tudi nova vijolična barva, s katero ZOE sploh ne izgleda slabo. Enak odtenek se ponovi znotraj okoli zračnikov, zvočnikov in prestavne ročice, s šivi na sedežih, multimedijski sistem R-link pa zdaj podpira Android Auto. Ampak vas gotovo najbolj zanima, da sem s polno baterijo v praksi naredil okoli 250 kilometrov z vožnjo po Ljubljani in malo manj kot 200 z vožnjo po avtocesti z ves čas do konca pohojenim pedalom za moč (pedal za plin ne pride več v poštev). Končna hitrost je tako ali tako še vedno omejena na 135 km/h, zato vas v tem avtu na avtocesti nikoli ne bo strah, če ga boste ves čas ’tiščali do konca’! In kdor živi na primer v Celju, Novem mestu ali na Jesenicah in se vsak dan vozi v Ljubljano, se bo težko ceneje peljal, če odmisli visoko nabavno ceno avtomobila.
Tehnični podatki Renault ZOE Z.E. 40 R110 BL limited
Vrsta motorja električni
baterija 41.0 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 80 (108) od 3.395 do 10.886
Največji navor v Nm pri vrt./min 225 od 500 do 3.395
Menjalnik samodejni, enostopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4084 x 1730 x 156
Medosna razdalja v mm 2588
Prtljažnik v litrih 338
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1500 (454)
Največja hitrost v km/h 135
Pospešek 0-100km/h v s 11,4
poraba (po ECE) v kWh 15,8
Poraba na testu v l/km 20,9
Cena osnovnega vozila v EUR 24.290
Cena testnega vozila v EUR 26.390
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.929
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Še zadnji v vrsti

Preden konec leta pripelje novi ZOE, smo imeli na testu še zadnjega iz prve serije. Zanimiv je zaradi motorja, ki bo poleg še močnejšega seveda našel mesto tudi v novem modelu.

Beri dalje
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc
Presežki brez romantike
TESTI
Presežki brez romantike
BMW XM label
Iztok Krajnc
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc