Preden konec leta pripelje novi ZOE, smo imeli na testu še zadnjega iz prve serije. Zanimiv je zaradi motorja, ki bo poleg še močnejšega seveda našel mesto tudi v novem modelu.
Gre za nov motor, ki ga je razvil Renault sam v dveh letih in ki se proizvaja v Franciji, za vas pa bo najbolj pomembno, da ima več moči ob enaki porabi goriva, pardon, elektrike. Renault z njim utrjuje svoj položaj prvega med proizvajalci električnih avtomobilov v Evropi. Motor je ostal enako težak in velik kot R90, na katerem je zasnovan in ki naj bi bil po besedah Francozov že prej izjemno učinkovit. V praksi, vsaj, kar se porabe tiče, nas doslej še ni popolnoma prepričal, ker znajo biti elektromotorji pri nekaterih konkurentih ob večji moči še bolj učinkoviti.
12 kilovatov (16 ’konjev’) večja je moč, zdaj jih ima 80, ali po domače slabih 110 ’konjev’, kar pove tudi nova oznaka R110. Največji navor je ostal enak – 225 Nm. Povečanje se ne sliši veliko, ampak se lepo pozna v praksi, sploh pospešek od 80 do 120 kilometrov na uro je skoraj 2 sekundi krajši in pomaga pri lažjem prehitevanju ostalih vozil. Enako je za 1,8 sekunde boljši pospešek z mesta (11,4 do 100 km/h), da bo vožnja od semaforja do semaforja bolj odločna in zabavna, vse ostale vozne lastnosti renaulta ZOE pa so ostale enake kot prej, kar lahko preberete že v tem testu R90. Za Renault je bolj pomembno seveda, da je z novim motorjem postal neodvisen od zunanjih proizvajalcev, skupaj z ostalimi različicami pa je sedaj na voljo že 5 elektromotorjev z razponom moči od 44 do 80 kW.
Polnjenje je pri tej različici možno samo preko vgrajenega polnilnika z izmeničnim tokom in največjo močjo 22 kW. Kdor živi blizu polnilnice ali se pogosto vozi v mesto, bo tega vesel, saj se prazna baterija do konca napolni v dobrih dveh urah. Kdor dnevno prevozi več kot 200 km, pa bo pogrešal še hitrejše polnjenje z enosmernim tokom na avtocesti, kar bo že imela nova generacija. Močan vgrajeni polnilnik je mimogrede precej glasen; ko ga priklopite na hitrejšo polnilnico, zna biti kar nadležno električno brenčanje, če se medtem nahajate v njegovi bližini.
novim motorjem je prišla na izbiro tudi nova vijolična barva, s katero ZOE sploh ne izgleda slabo. Enak odtenek se ponovi znotraj okoli zračnikov, zvočnikov in prestavne ročice, s šivi na sedežih, multimedijski sistem R-link pa zdaj podpira Android Auto. Ampak vas gotovo najbolj zanima, da sem s polno baterijo v praksi naredil okoli 250 kilometrov z vožnjo po Ljubljani in malo manj kot 200 z vožnjo po avtocesti z ves čas do konca pohojenim pedalom za moč (pedal za plin ne pride več v poštev). Končna hitrost je tako ali tako še vedno omejena na 135 km/h, zato vas v tem avtu na avtocesti nikoli ne bo strah, če ga boste ves čas ’tiščali do konca’! In kdor živi na primer v Celju, Novem mestu ali na Jesenicah in se vsak dan vozi v Ljubljano, se bo težko ceneje peljal, če odmisli visoko nabavno ceno avtomobila.
Tehnični podatki | Renault ZOE Z.E. 40 R110 BL limited |
---|---|
Vrsta motorja | električni |
baterija | 41.0 kWh litij-ionska |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 80 (108) od 3.395 do 10.886 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 225 od 500 do 3.395 |
Menjalnik | samodejni, enostopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4084 x 1730 x 156 |
Medosna razdalja v mm | 2588 |
Prtljažnik v litrih | 338 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1500 (454) |
Največja hitrost v km/h | 135 |
Pospešek 0-100km/h v s | 11,4 |
poraba (po ECE) v kWh | 15,8 |
Poraba na testu v l/km | 20,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 24.290 |
Cena testnega vozila v EUR | 26.390 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 27.929 |
Še zadnji v vrsti
Beri dalje