Ne glede na to, da je fabia med nami v tej generaciji nekako štiri leta, se še vedno dobro prodaja. Skrivnost je v stalnih osvežitvah, neizrazitem dizajnu in zaupanju voznikov.
Oblikovalec Marko Jevtić je že ob predstavitvi tretje generacije fabie rekel, da ne želijo pretiravati z dizajnom in nepotrebnimi okraski, ampak vse narediti čimbolj enostavno. Kot pri prvi fabii. Ja, res ni za tiste, ki želite izstopati, je pa za tiste, ki želite uživati v enostavnosti. V bistvu nezahtevnosti uporabe, ker takoj dobite občutek, kot da ste ta avto že vozili. Armaturna plošča je tako enostavna, pregledna in urejena, da jo bo marsikdo označil tudi za dolgočasno. Ampak nemška ergonomija obenem pomaga, da so gumbi tam, kjer jih roka išče brez pogleda, dovolj je odlagalnih mest in izdelava je zelo dobra, tudi če materiali niso tako dobri kot v polu.
Prostor v kabini je še kar OK, čeprav ga na zadnji klopi hitro zmanjka. Sploh, če tja postavite otroška sedeža, boste hitro videli, da je malo centimetrov v dolžino. Zato pa prtljažnik pri različici combi ne more razočarati: kar 530 litrov ima in je res uporabno oblikovan. V iskanju dodatnih litrov so zelo visoko postavili tudi rolo, ki kljub temu ne ovira pogleda nazaj.
Vedno znova me navdušijo Škodine rešitve ’simply clever’. Prostorček za telefon in ključe je perfekten, da ostane vse na mestu, na notranji strani sedežev sta dva majhna žepka, v desnih vratih je bil celo mali koš za smeti, v pokrovu posode za gorivo strgalo za led in v prtljažniku še ena fina pregrada za prtljago. Tukaj velja zelo pohvaliti tudi polne led-luči, ki v tem razredu sploh še niso pogosta opcija. Hvalo si zaslužijo zaradi učinkovitosti, saj dobro osvetljujejo cestišče tudi v zahtevnih jesenskih razmerah, zato priporočam doplačilo 588 EUR.
Tokrat zelo prepriča tudi pogon. Motor je litrski TSI in je eden boljših turbobencinskih trivaljnikov na trgu. Malo že rezgeta, ampak je med bolj umirjenimi, lepo vleče in ima zelo zmerno porabo 6,5 litra. Menjalnik ima pri močnejši varianti z 81 kilovati šest prestav in se je prav prijetno sprehajati skozi njih, od vožnje pa že v osnovi nisem pričakoval veliko. Res je za nezahtevne, ker ima takšna fabia kratko medosno razdaljo in velik previs čez zadnjo os zaradi podaljšanega zadka. To pomeni, da je smerna stabilnost slaba in da avto potrebuje kar nekaj časa, da se umiri, ko hitro menjavate smer. Kdor ne bo preizkušal mejnih zmogljivosti, ga ne rabi nič skrbeti, in to je verjetno tudi tipični voznik takšne fabie combi. Obenem bo opazil, da imata sedeža spredaj malo oziroma praktično nič bočne opore, torej naravnost in normalno hitro v ovinke pa bo v redu.
Cena testnega modela je slabih 18 jurjev, kar sploh ni malo, ker ima veliko opreme. Je pa osnovni combi na voljo za 10 jurjev in pol – s tem se da pa hitro sprijazniti. In praktično nima konkurence, v tem trenutku mi na misel pade samo še clio grandtour. Je torej fabia combi najboljši mali karavan? Najmanj odličen drugi je, če so vam bolj pomembne vozne lastnosti in malo bolj razburljiv izgled, za večino pa nedvomno kar prva izbira.
Tehnični podatki | Škoda fabia combi 1.0 TSI style |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 999 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 81 (110) od 5.000 do 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 200 od 2.000 do 3.500 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4262 x 1732 x 1488 |
Medosna razdalja v mm | 2470 |
Prtljažnik v litrih | 530 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1152 (455) |
Največja hitrost v km/h | 196 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,6/4,1/4,7 |
Poraba na testu v l/km | 6,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 10.490 |
Cena testnega vozila v EUR | 16.238 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 17.993 |
Eden redkih, ki še vztraja
Beri dalje