Če iščete avto v, recimo temu terensko-delavskem razredu, gremo stavit, da subaru ne bo prvi, v katerega se boste zakadili. Verjetno ne bo niti med top 5. In to je v bistvu kar malo škoda, ker težko najdete bolj robato zapakiran križanec na trgu, brez da bi posegali v segment pravih terencev, seveda. Forester ima namreč dovolj dobre zmogljivosti, da bi lahko pariral celo čistokrvnim terencem, manjka mu le še kakšen centimeter odmaknjenosti od tal. Ali deset.
slika
Prenovljenega smo že vozili, takrat z dizelskim motorjem, tega pa poganja dvolitrski atmosferski, boksersko postavljen bencinar s 110 kW oz. 150 'konji', spojen pa je z nečim, kar nam naježi kožo vsakič, ko slišimo za CVT. Običajno v slabem smislu. Takšna ročica pomeni le eno, in sicer neskončnostopenjski menjalnik lineartronic. Po naših izkušnjah atmosferski bencinski motorji in tovrstni menjalniki ne gredo fino skupaj in tale kombinacija v subaruju žal ni izjema. Prva, ki se bodo pritoževala, bodo vaša ušesa. Če ne drugega, boste vsaj varčni, ker stalnega brnenja v eni noti pač nočete poslušati. Na testu nam je sicer pil 8,7 litra na 100 kilometrov, kar težko okličemo za varčno, prej povprečno.
slika
Tudi vsa moč, 150 'konjev' namreč ni tako malo, se zaradi menjalnika kar nekam izgubi. Je pa vsaj v ročnem načinu dobra kopija klasičnega samodejnega menjalnika, saj dejansko drži vnaprej programirano 'prestavo'. Običajno so v CVTjih te softversko nastavljene umetne postavitve menjalnika bolj same sebi namen in ne delujejo sploh, tukaj pa so se dejansko trudili upravičiti obvolanski ročici. Ampak jih kljub temu ne boste uporabljali, ker se boste sčasoma pač navadili na samodejni način.
slika
Upam trditi, da se forester bolje znajde na brezpotjih kot na cesti, pri večjih hitrostih je vse skupaj malce želejasto in živčno. Pri kakšnem relativno nenadnem zavoju pri hitrosti okoli 100 km/h avtomobil z nagibanjem karoserije ne vliva zaupanja, čeprav neupravičeno, saj je težišče nizko in je blaženje zato lahko nekoliko udobnejše. Vsi modeli pa imajo venomer aktivni simetrični štirikolesni pogon, kar vam da vedeti, da foresterji, kar se klancev tiče, mislijo resno. Ta neprestano prilagaja količino navora, kjer je to najbolj potrebno, je pa res, da z menjalnikom lineartronic nima več sredinskega diferenciala, temveč aktivni pretvornik navora. Še en dokaz več, da ne sedite v modnem križancu, je vidljivost navzven. Položaj je itak abnormalno visok, tudi če si boste sedež postavili čisto v tla, in steklenih površin je toliko kot na povprečni stolpnici. Zato izgovorov, če boste zadaj podirali kante za smeti, pač ni.
slika
40 jurjev. To je cena za takšen forester z najboljšo opremo unlimited SAAS, kjer dobite vse, kar pri tej znamki lahko, vključno z naprednimi varnostnimi sistemi, kot je EyeSight. 40 tisočakov pripravite torej za robatost, ki pa se nadaljuje tudi v notranjosti. Dizajna praktično ni, ga je celo zunaj več, in če vam to ni pomembno in ne rabite ravno pick-upa, je navkljub pomanjkljivostim kar v redu izbira. Le CVTju se izognite, raje vzemite osnovno opremo, kjer dobite ročni menjalnik. Če boste sploh lahko še karkoli izbirali, na trgu je namreč že čisto nova generacija, kjer je pa dizajn naredil kar ogromen preskok naprej. Pa še na eno oviro znate naleteti, in sicer da je znamka Subaru na slovenskem trgu skoraj povsem izginila.
Tehnični podatki Subaru forester 2.0i AWD lineartronic unlimited SAAS
Vrsta motorja bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1995
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 6.200
Največji navor v Nm pri vrt./min 198 pri 4.200
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, lineartronic
Pogon na vsa štiri kolesa
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4610 x 1795 x 1735
Medosna razdalja v mm 2640
Prtljažnik v litrih 505
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (445)
Največja hitrost v km/h 192
Pospešek 0-100 km/h v s 11,8
Poraba (po normah EU) v l/km 8,4/6,2/7,0
Poraba na testu v l/km 8,7
Cena osnovnega vozila v EUR 30.990
Cena testnega vozila v EUR 38.690
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.320
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Skoraj izginuli gozdar

Forester, ki je pred vami, se ravno poslavlja, na nekaterih trgih je namreč že čisto nova generacija. Še vedno pa je zanimiv, predvsem zaradi svoje redkosti v naših koncih.

Beri dalje
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc