Forester, ki je pred vami, se ravno poslavlja, na nekaterih trgih je namreč že čisto nova generacija. Še vedno pa je zanimiv, predvsem zaradi svoje redkosti v naših koncih.
Če iščete avto v, recimo temu terensko-delavskem razredu, gremo stavit, da subaru ne bo prvi, v katerega se boste zakadili. Verjetno ne bo niti med top 5. In to je v bistvu kar malo škoda, ker težko najdete bolj robato zapakiran križanec na trgu, brez da bi posegali v segment pravih terencev, seveda. Forester ima namreč dovolj dobre zmogljivosti, da bi lahko pariral celo čistokrvnim terencem, manjka mu le še kakšen centimeter odmaknjenosti od tal. Ali deset.

Prenovljenega smo že vozili, takrat z dizelskim motorjem, tega pa poganja dvolitrski atmosferski, boksersko postavljen bencinar s 110 kW oz. 150 'konji', spojen pa je z nečim, kar nam naježi kožo vsakič, ko slišimo za CVT. Običajno v slabem smislu. Takšna ročica pomeni le eno, in sicer neskončnostopenjski menjalnik lineartronic. Po naših izkušnjah atmosferski bencinski motorji in tovrstni menjalniki ne gredo fino skupaj in tale kombinacija v subaruju žal ni izjema. Prva, ki se bodo pritoževala, bodo vaša ušesa. Če ne drugega, boste vsaj varčni, ker stalnega brnenja v eni noti pač nočete poslušati. Na testu nam je sicer pil 8,7 litra na 100 kilometrov, kar težko okličemo za varčno, prej povprečno.

Tudi vsa moč, 150 'konjev' namreč ni tako malo, se zaradi menjalnika kar nekam izgubi. Je pa vsaj v ročnem načinu dobra kopija klasičnega samodejnega menjalnika, saj dejansko drži vnaprej programirano 'prestavo'. Običajno so v CVTjih te softversko nastavljene umetne postavitve menjalnika bolj same sebi namen in ne delujejo sploh, tukaj pa so se dejansko trudili upravičiti obvolanski ročici. Ampak jih kljub temu ne boste uporabljali, ker se boste sčasoma pač navadili na samodejni način.

Upam trditi, da se forester bolje znajde na brezpotjih kot na cesti, pri večjih hitrostih je vse skupaj malce želejasto in živčno. Pri kakšnem relativno nenadnem zavoju pri hitrosti okoli 100 km/h avtomobil z nagibanjem karoserije ne vliva zaupanja, čeprav neupravičeno, saj je težišče nizko in je blaženje zato lahko nekoliko udobnejše. Vsi modeli pa imajo venomer aktivni simetrični štirikolesni pogon, kar vam da vedeti, da foresterji, kar se klancev tiče, mislijo resno. Ta neprestano prilagaja količino navora, kjer je to najbolj potrebno, je pa res, da z menjalnikom lineartronic nima več sredinskega diferenciala, temveč aktivni pretvornik navora. Še en dokaz več, da ne sedite v modnem križancu, je vidljivost navzven. Položaj je itak abnormalno visok, tudi če si boste sedež postavili čisto v tla, in steklenih površin je toliko kot na povprečni stolpnici. Zato izgovorov, če boste zadaj podirali kante za smeti, pač ni.

40 jurjev. To je cena za takšen forester z najboljšo opremo unlimited SAAS, kjer dobite vse, kar pri tej znamki lahko, vključno z naprednimi varnostnimi sistemi, kot je EyeSight. 40 tisočakov pripravite torej za robatost, ki pa se nadaljuje tudi v notranjosti. Dizajna praktično ni, ga je celo zunaj več, in če vam to ni pomembno in ne rabite ravno pick-upa, je navkljub pomanjkljivostim kar v redu izbira. Le CVTju se izognite, raje vzemite osnovno opremo, kjer dobite ročni menjalnik. Če boste sploh lahko še karkoli izbirali, na trgu je namreč že čisto nova generacija, kjer je pa dizajn naredil kar ogromen preskok naprej. Pa še na eno oviro znate naleteti, in sicer da je znamka Subaru na slovenskem trgu skoraj povsem izginila.
Tehnični podatki | Subaru forester 2.0i AWD lineartronic unlimited SAAS |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1995 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 6.200 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 198 pri 4.200 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, lineartronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4610 x 1795 x 1735 |
Medosna razdalja v mm | 2640 |
Prtljažnik v litrih | 505 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1570 (445) |
Največja hitrost v km/h | 192 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 11,8 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,4/6,2/7,0 |
Poraba na testu v l/km | 8,7 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 30.990 |
Cena testnega vozila v EUR | 38.690 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 39.320 |
Skoraj izginuli gozdar
Beri dalje