Po vseh vitarah, ki smo jih že imeli na testu, je prišel čas za najboljšo! Takšno z bogatim paketom elegance top, pod pločevino pa kombinacijo bencinskega motorja, štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika.
Prenovljeno vitaro smo Volanovci že preizkusili, kar lahko preberete tukaj, zdaj pa smo na test dobili še eno podobno. Glavna razlika je tokrat v paketu opreme, ker ta nosi še oznako 'top', da boste res vedeli, da ste kupili nekaj posebnega. Za dodatnih 800 evrov v primerjavi s tisto 'ta elegantno', ki že ima fine sedeže v kombinaciji usnja in alkantare, boste tu dobili še veliko panoramsko streho, ki se lahko na široko odpre, v našem primeru pa je bil dodan še šeststopenjski samodejni menjalnik.
Odlično deluje, ne cuka pri speljevanju, kot bi robotiziran (ki je bil pri dizelskem motorju), me pa moti, da je položaj M (Manual) za ročno pretikanje postavljen precej neposrečeno, zato se pri prestavljanju v D (Drive) hitro zmotiš in ročico takoj potisneš do konca. Tudi poceni ni, 2.100 evrov doplačila zahtevajo zanj, ampak če želite med vožnjo misliti na eno stvar manj, ga lahko samo priporočam. Ker je vitara še precej lahek avtomobil (s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom tehta le 1.260 kilogramov), lahko to rečem tudi za 1,4-litrski turbobencinski boosterjet, ki je presenetljivo poskočen. S 103-kilovati (140 KM) ter 220 Nm navora, ki je na voljo že v spodnjih vrtljajih, se zdi, da moči nikoli ne primanjkuje, s samodejnim menjalnikom pa delujeta kot dobro uigran par. Tudi pri porabi nimam pripomb, ker ni bistveno večja kot z ročnim menjalnikom. Morda kakšen deciliter ali dva, kar v praksi pomeni, da se boste vozili s sedmimi litri in pol na 100 kilometrov.
Kar se vitare tiče, še vedno je super avtomobil, čeprav s precej 'škatlasto' obliko ne zaigra pretirano na čustva. Pri tej je bil slišen še nek čriček pod armaturo, za asistenčne sisteme pa menim, da z opozorili in piskanjem delujejo preveč panično. Me spominjajo na tečno varuško, ki ne dovoli nobene zabave, zato jih navadno kar izklopim pa je 'problem' rešen. Bolj me moti zvočna izolacija, ki ni pretirano dobra, zato je avtomobil na avtocesti precej glasen. Tudi na slabih cestah, kamor boste zaradi štirikolesnega pogona allgrip z lahkoto zavili, bi bila lahko vitara bolj udobna.
Vse ostalo štima, zato ta avto še vedno z lahkoto priporočamo. Če potrebujete panoramsko streho, veste sami, v vsakem primeru pa za ležerno vožnjo izberite samodejni menjalnik in kakšno bolj živahno barvo, da jo bodo opazili še ostali. Za dobrih 25 tisočakov nikakor ne boste ustrelili v prazno, je pa res, da konkurenca postaja v tem segmentu izredno močna, zato bo treba za najvišjo oceno pokazati vse več.
Tehnični podatki | Suzuki vitara 1.4 boosterjet 4WD AT elegance top |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1373 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 103 (140) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 220 od 1.500 do 4.000 |
Menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, allgrip |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4175 x 1775 x 1610 |
Medosna razdalja v mm | 2500 |
Prtljažnik v litrih | 375 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1260 (470) |
Največja hitrost v km/h | 200 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,3 |
Poraba na testu v l/km | 7,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 14.950 |
Cena testnega vozila v EUR | 24.850 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 25.650 |
Najboljše za konec
Beri dalje