V segmentu najbolj prestižnih limuzin ni prostora za napake. Novi i7 je nedvomno vrhunski izdelek, ki pa vseeno močno polarizira s svojim videzom. Je to napaka ali zgolj zelo premišljena odločitev?
Morda je najbolje, da najprej razčistimo prav z obliko povezane pomisleke oziroma razčlenimo, zakaj so se odločili za takšno. Največji trg za BMW je Kitajska. Tam prodajo največ vozil in tamkajšnjim kupcem so takšne linije totalno všeč. Zato našim kupcem z našim 'okusom' ne preostane drugega, kot da se navadijo. In moram priznati, da ti linije po nekaj dneh nekako zlezejo pod kožo. Še vedno ne trdim, da je nova sedmica in z njo i7 lep avtomobil, mi pa po kakšnem tednu ni bil več tako nenavaden in spredaj z ogromno masko kar grotesken. Pravzaprav smo v uredništvu hitro ugotovili, da dragim stvarem ljudje veliko hitreje odpustimo nenavaden dizajn, velikokrat se je namreč zgodilo, da so mimoidoči vzdihovali od navdušenja nad i7, ker so pač vedeli, da gre za drago vozilo. In oblika je kar takoj postala bolj prijetna.
Sicer pa, dobrodošli v novi BMW i7 in upam si trditi, da se v tem avtomobilu sedi bolj udobno kot na večini sedežnih garnitur, ki jih imate doma. Tudi masirati znajo vsi sedeži in ta masaža ni enaka tisti v kakšnem bistveno cenejšem avtu, kjer te potem nekaj žulji v hrbet in precej nadležno pritiska. Ne, ne, tole je ena najboljših avtomobilskih masaž sploh. Da je prostora ogromno spredaj in zadaj pa tudi ni treba posebej poudarjati, ne, navsezadnje je i7 dolg kar 5,4 metra, njegovo medosje je komaj kaj krajše od dolžine celotnega manjšega avtomobila.
V uredništvu se velikokrat pogovarjamo, zakaj bi sploh imel avto takšne sorte, če je pa že BMW 5 čisto dovolj udoben. In hkrati bolj okreten, niti ne v smislu obračalnega kroga, ker takšen i7 zavija še z zadnjima kolesoma in ima zelo majhen obračalni krog, bolj imam v mislih velike dimenzije, ki v mestu in na ozkih cestah vseeno zahtevajo več pozornosti. Torej, zakaj si vseeno privoščite kar takšno sedmico in ne petice?
Ker sem potreboval točno en kilometer, da sem ugotovil, kako neverjetno udoben je ta avto. Tole je na nivoju rollsa, tudi tukaj se mi zdi, da se vozim na oblaku. V bistvu i7 ni namenjen samo za primere, ko bo lastnik sedel zadaj, ampak skrbi še za neverjetno udobje voznika. Zunanjega sveta ni, tako dobro je zvočno zadušen, grbine skoraj ne obstajajo, ker jih podvozje zgladi, celo občutek na volanu je presenetljivo dober, čeprav mora biti v takšnih limuzinah predvsem neopazen in ultra komunikativnost sploh ni zaželena. Ignorirajte, da so vse naokoli na vozilu nameščene oznake M, ker takšen razvaja z udobjem in nima niti kaplje športne krvi, pa čeprav je zelo močan in hiter.
Potem pa notranjost. Sedeži so vsi totalno hudi in tkanina namesto usnja je vrhunska ideja, saj veliko bolje odvaja toploto, prav te sedeže štejem med najbolj udobne, na katerih sem kdajkoli sedel. Vse ostalo je tudi odlično, ker je sodobno, svetla steklena prečka preko celotne armaturne plošče podnevi izgleda malo načičkano, ampak se vse ponoči sveti in ambientalna osvetlitev v i7 je ena najbolj norih sploh. Glede na to, koliko funkcij je na voljo v takšni prestižni limuzini, so odlična rešitev tudi bližnjice ob vseh elementih. Tista ob sedežih takoj odpre vse sedežne nastavitve na zaslonu, tista ob prestavni ročici vse za nadzor podvozja in tako naprej. Namesto večkratnega pritiskanja se določen segment nastavitev pokaže takoj in tukaj se vidi napredek v zadnjih letih, saj so razvijalci ugotovili, da ne gre vse samo preko kupa nastavitev na zaslonih. In ne gre še mimo tokratnih zvočnikov. Če ste vsaj malo avdiofila, ampak res vsaj malo, in kupujete sedmico, nujno doplačajte za ozvočenje, ki sicer stane kar nekaj tisočakov, ampak je eno najboljših v kateremkoli serijskem avtu. Tako zmogljivo in dobro je, da mene totalno prevzame.
Pa še en 'trik' ponuja i7. Ne le, da si lahko zadnji desni sedež nastavite v pravi ležalnik, še ena ogromna stvar je namenjena zadnjim potnikom, in sicer zaslon z diagonalo kar 37 palcev. Ni napaka, res je tako velik in nekaj pritiskov na mini tablico je dovolj, da se pripelje izpod ostrešja, vsa stekla tule okoli zadnjih sedežev pa se istočasno lahko zasenčijo in potem je zadnji fotelj nekakšna mini kino dvorana. Kar hudo. Amazon fire TV, ki ga poganja, v Sloveniji sicer ni podprt, ampak ne dvomim, da se boste znašli in zadevo uredili.
Morda je zdaj čas, da se lotim še avta v gibanju, ker je nenazadnje temu tudi namenjen, a ne? Torej nekaj o moči elektromotorja, dosega in polnjenja: prvi, v bistvu sta dva, imata skupaj 400 kW moči, to je 544 ’konjičkov’. In suneta tako odločno, da nima smisla razlagati, da vam težko kdo sploh sledi. Če ne bi bili sedeži tako udobni in podvozje tako plavajoče, bi rekel, da pospešuje brutalno, tako pa potnike samo zelo odločno pritisne v vso mehkobo.
Potem pa baterija, ta ima neto 102 kvuri, kar pomeni, da boste tudi na avtocesti pri porabi 25 kWh z lahkoto prevozili 400 kilometrov, preden bo prazna. Če se boste seveda peljali po omejitvah, kar je včasih težko, ker se mi je pri 130 km/h zdelo, da se peljem kakšnih 90. Res, super skriva hitrost. Potem jo bo treba polniti in to bo šlo z največ 200 kilovati moči, moram pa pohvaliti proces polnjenja, ker je zelo učinkovito in še pri 90-odstotni napolnjenosti baterijo polni z okoli 50 kilovati. Pol urice in bo od 10- do 80-odstotno polna. Nadvse priporočam še doplačilo za 22-kilovatni polnilnik, da se bo tudi na navadnih polnilnicah z izmeničnim tokom polnila hitro. Pet ur namesto desetih.
Če torej lahko pogoltnete obliko in vem, da jo boste, če ne prej, pa po 30-minutni vožnji, ki vas bo tako prevzela, da boste pozabili na vse ostalo ... in če denarnica lahko pogoltne 224 tisočakov za točno takšnega, kot ga vidite na posnetkih, potem boste kupili eno najbolj impresivnih luksuznih limuzin na svetu. Neverjetno uglajen, udoben, tih in fantastičen stroj je tole. Sam bi se znebil samodejnega odpiranja vrat in dvobarvne karoserije, pa bo že cenejši za okoli 20 jurjev, nujno pa bi ga imel s takšnimi sedeži z masažo, pa s televizijo, da vam ne bo dolgčas med polnjenji, in s tem ozvočenjem. Boste gledali film in bo bolje kot v kinu, samo kokice si prinesite. Tako da, bravo, BMW, res hud izdelek, o obliki sem se pa že dovolj razpisal.
Tehnični podatki | BMW i7 xDrive60 M sport |
---|---|
Vrsta motorja | električni |
baterija | 101.7 (105.6) kWh litij-ionska |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 400 (544) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 745 |
Menjalnik | samodejni, enostopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5391 x 1950 x 1544 |
Medosna razdalja v mm | 3215 |
Prtljažnik v litrih | 500 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2715 (535) |
Največja hitrost v km/h | 240 |
Pospešek 0-100km/h v s | 4,7 |
Poraba (WLTP) v kWh | 19,6 |
Poraba na testu v kWh | 25 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 139.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 139.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 224.416 |
Lepotica in zver
Beri dalje