Pred vami je test avtomobila, ki se bo, podobno kot njegovi predhodniki, v zgodovino zapisal z zlatimi črkami. Ne zato, ker je najmočnejši, ne zato, ker je najhitrejši, in sploh ne zato, ker bi oblikovno tako izstopal.
Gre pa za enega najbolj varnih in naprednih avtomobilov vseh časov! Audi, BMW, volvo? Ne, mercedes-benz razred S! To je povsem nova generacija, že sedma po vrsti, če upoštevam še njegove predhodnike, pa lahko govorimo že o štirinajsti. Ja, zgodovina stuttgartske zastavonoše je zavidljiva. In zavidljiv je tudi njen doprinos avtomobilski industriji.
Prvi modeli, ki so se uradno imenovali razred S, so na cestah pristali leta 1972, čeprav so že prejšnji modeli bili neuradno označeni s črko S. Ta je pomenila 'Sonderklasse' oziroma posebni razred.
Že proti koncu petdesetih let prejšnjega stoletja so predstavili varnostno kletko in zmečkljive cone, s prvo generacijo turbodizelski motor in sistem ABS, kot ga poznamo danes, kasneje še zračno blazino v kombinaciji z zategovalnikom pasu, pa sistema ESP in BAS, dvojno zasteklitev, pametni ključ, radarski tempomat, ki je deloval do popolne zaustavitve in omogočal ponovno speljevanje, skratka precej! Prejšnja generacija je bila prva, ki je v celoti svetila s pomočjo led sijalk, pionir razvoja pa ostaja tudi nova z interno oznako W 223.
Ta za začetek izstopa že samo zaradi svojih gabaritov. Dobro, na test so nam dali različico long, torej ’tadolgo’ in s podaljšano medosno razdaljo. To pomeni, da takšen ’eS’ v dolžino meri že blizu 5,30 metra, med osema pa ima več kot 3 metre 20. Torej za enega smarta, pa še vedno ostane več kot pol metra. Ja, novi ’eS’ res ni majhen avtomobil, zato ga bodo vsi opazili. Takšnega v črni barvi mogoče še ne tako hitro, v srebrni pa takoj!
Srebrn bi bil sploh super, ker potem bi pa res lahko rekel, da sem vozil srebrno puščico. Količnik zračnega upora znaša le 0,22, kar pomeni, da je tole eden od petih najbolj aerodinamičnih serijskih avtomobilov vseh časov do trenutka testa. Pomaga, da ima v primerjavi s prejšnjim zdaj manj ostrih linij, da je oblikovno bolj prečiščen, pa tudi to, da se vratne kljuke samodejno skrijejo v karoserijo.
Pri Mercedes-Benzu oblikovalskemu jeziku pravijo sensual purity. Ta ni nov, vseeno pa admiralski ladji prinaša veliko motorno masko in nove luči spredaj in zadaj. Sprednje omenjam že samo zaradi 2200 evrov vredne opcije digital light, ki skrbi, da si pomagajo s topografskimi podatki, omogočajo pa tudi, da na cesto projicirajo obvestila in simbole. Pravijo, da bi lahko S z njimi predvajal celo enostaven črno-bel film. Noro! No, to je teorija, v praksi pa mi vseeno pustijo malce mešane občutke, ker zakonodaja tega še ne dovoljuje (po besedah zastopnika znamke se bo to že v kratem spremenilo), vseeno pa svetijo odlično in skoraj nikogar ne zaslepijo, če ograja ob avtocesti ni previsoka ali cesta preveč hribovita. Tudi zadnje luči so posebne, če ne drugega, ker so prvič v zgodovini modela deljene. Deljene v smislu, da jih ob odpiranju pokrova prtljažnika polovica ostane na njem, druga polovica pa na zadku vozila.
Prtljažnik je skratka velik, tudi zapirate ga lahko z brco pod odbijačem, gumbom, pa na ključ, samo pri tem testnem je nekaj nagajal. Sem jih enkrat pošteno fasal po buči.
Meni sicer niso najbolj všeč, kot mi posledično tudi ni všeč oblika celotnega zadka, je pa bolj pomembno, da je zaradi luči odprtina bistveno večja.
92 milimetrov širša, če sem natančen, kar pomeni, da boste 540 litrov tovora (kar je 10 več kot prej), kot jih pogoltne prtljažnik, precej lažje natovorili. Če mi ne verjamete, lahko preverite sami s kompletom golf palic, če jih seveda imate, oziroma kar štirimi, kolikor jih lahko po novem spravite vanj (prej le tri).
Kakorkoli, veliko jih pravi, da je največja napaka pri tem avtu sedeti za volanom. No, meni ni prav nič manjkalo. Da so materiali vrhunski, najbrž ni treba posebej poudarjati, tudi izdelava je odlična in prav nič ne škripa. Vem, pri dani ceni to pričakujete in prav je tako, a pri marsikaterem predstavniku znamke ta vseeno ni samoumevna. Nemci, ki so delo tokrat odlično opravili, dodajajo, da novi S obenem pooseblja še moderni prestiž.
Drži, ker je notranje okolje res moderno in prestižno. Moderno v smislu, da imate pred seboj največji projekcijski prikazovalnik v avtomobilski industriji, ki je povrhu obogaten še z navidezno resničnostjo. Tako res ni nobene potrebe, da bi moral kdaj pogled spustiti nekaj centimetrov nižje, kjer so fini 12,3-palčni digitalni merilniki, ki prikazujejo v 3D-tehniki (lahko tudi 2D, če tako želite), ali pa desno, kjer kraljuje 12,8-palčni zaslon multimedije.
Večjega dobite samo še pri kakšni tesli, ampak tam ni podprt z novim multimedijskim vmesnikom MBUX druge generacije. Oblikovno je precej podoben prvi, je pa malo bolj brihten in zato prepozna tudi bolj zahtevne glasovne ukaze, ne samo ’Hey Mercedes, tell me a joke!’ No, vseeno me moti, da fizičnih stikal praktično ni, sploh ker je struktura določenih menijev in podmenijev precej zapletena, obenem pa so nekatere ikone še majhne in jih je včasih kar težko zadeti. Vem, da je to moderno, ampak vseeno preveč odvrača pogled s ceste.
Še ena stvar me ne prepriča, in sicer količina svetleče črne plastike, saj se na njej vidi vsak prstni odtis, vsaka praska in vsak prah.
Moti me tudi, da glasnost multimedije lahko nastavljam preko bližnjice na volanu, za pomik naprej in nazaj pa je ni, oziroma je, ampak le, če imam med merilniki izbran pravi meni. Precej hecna rešitev. Še ena stvar me ne prepriča, in sicer količina svetleče črne plastike. Da je črna elegantna, mi je jasno, še bistveno bolj pa mi je jasno, da se na njej vidi vsak prstni odtis, vsak prah in vsaka praska. To pa ni elegantno!
Bolj impresiven je navor, tega je za kar 700 Nm, in to že od 1200 vrtljajev na minuto naprej! Povedano drugače, ves čas vleče kot bik, čeprav tega ne boste toliko čutili, če ne boste ravno pogledali na merilnik hitrosti. Ta se lahko kar hitro bliža elektronsko omejeni končni hitrosti, ki znaša 250 kilometrov na uro, pospešek do sto pa le 5,4 sekunde, da boste vedeli, kako hiter je.
Nad sedenjem spredaj po drugi strani nimam nobenih pripomb, ker sta sedeža, ki ju mimogrede poganja po kar 18 motorčkov, res izdatno nastavljiva in s ’povšterčkom’ še kako prijetna. Da sta ogrevana, je jasno, da sta prezračevana, tudi, da ponujata tako fino masažo, je pa res jagoda na smetani. Ali pa češnja na torti, kar imate pač raje. Seveda S ni edini avto, ki jo ponuja (masažo, da ne bo pomote), ampak ta te dejansko zmasira.
Pa pogon? Podobno kot pred štirimi leti smo tudi tokrat preizkusili različico S 400 d. To pomeni, da je spredaj brnel 3,0-litrski vrstni šestvaljnik. Črka d pomeni, da je bil turbodizelski, oznaka 400 pa, da je razvil 243 kilovatov moči oziroma 330 'konjev'.
Po mojem dovolj, čeprav obstajajo še bistveno močnejše različice, je pa res, da ima že ta odličen devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-tronic, ki deluje komaj zaznavno, obenem pa še štirikolesni pogon 4MATIC, ki pomaga takrat, ko je podlaga slaba. Poraba? Pri ceni avtomobila ni pomembna, ampak vseeno – med 8 in 9 litrov, na avtocesti pa lahko tudi 6 ali 7, če se boste vozili po omejitvah. Ker je lahko in je bil rezervoar za gorivo kar 76-litrski (v osnovi ta meri 65 litrov), smo s povprečno porabo slabih osmih litrov med polnjenji prevozili tudi blizu 1.000 kilometrov.
In vem, da bi jih z veseljem tudi vi! Tole je res eden redkih avtomobilov, v katerem se lahko spočijete. Pomaga, da ima ob novi platformi MRA (Modular Rear Architecture) vedno serijsko še zračno vzmetenje, ki cestne neravnine požira s takšno lahkoto, da je kar smešno. Mislim, smešno, če vozite S, ker imate potem občutek, kot da so slovenske ceste daleč najboljše na svetu. Sicer ves čas čutite rahlo zibanje, ker se podvozje prilagaja, lukenj pa skorajda ne. In to kljub temu, da tole sploh ni ’tahudo’ podvozje, da že prazen tehta več kot dve toni in da je obenem postavljen še na velika 20-palčna platišča.
Obstajajo tudi 21-palčna, ampak vam jih ne priporočam. Res bi izgledal še bolje, ampak bi se peljal manj udobno in velikost platišč vpliva še na njegov obračalni krog. Krmiljenje zadnje osi je opcija, ki jo res nujno izberite, ker ta v kombinaciji s temi platišči omogoča, da se zadnji kolesi obrneta tudi do 10 stopinj.
Hah, 10 stopinj se mogoče res ne sliši veliko, ampak v praksi izgleda tako nenavadno, da si vsi lomijo vratove. Kljub temu da gre za dolgo različico, njen obračalni krog znaša le 10,9 metra. To je 10 centimetrov manj, kot jih za obrat potrebujete v najmanjšem razredu A, tako da se kar pripravite na to, da boste ves čas poslušali ’Pa kam ta rine, sej ne bo mogu obrnit!’. O, ja, lahko, lahko! Sploh ker ima še kup kamer, tako da res ne vidim nobenih težav tudi v tako ozkih ulicah, kot jih najdete pod Svetim Martinom.
Ne le okreten, tudi dinamičen je lahko, sploh v načinu sport +, je pa res, da je treba upoštevati to, da je dolg kot ponedeljek. O naprednih sistemih bomo kakšno rekli kdaj drugič, ko bo zaradi zakonskih omejitev znal še kaj več kot prejšnji, ki nas je že pred štirimi leti napol samodejno pripeljal od Črnega Kala do Obale. Ampak ja, veliko stvari zna tudi novi, čeprav ob vsej tej tehniki kakšna tudi zataji.
Na testu poleg prtljažnika še sistem, ki zaznava ovire in po potrebi samodejno zavira, enkrat pa celo krmiljenje zadnje osi. Precej nenavaden občutek, ko avtomobil kar noče naravnost, ampak je na srečo vse skupaj rešil ponovni zagon motorja.
Če ste med tistimi 20 srečneži, ki ste si ga omislili lani in teh težav nimate, pa predlagam še eno! Razmislite o osebnem šoferju! Ne, resno! Nič mu ne manjka, super se pelje, ampak zadaj lahko dejansko počivate. Prostora je več kot v marsikateri ljubljanski garsonjeri, električno pomična sedeža ima, celo zračno blazino pred njima pa gretje, hlajenje, masažo, senčnike, tablico, hudo ozvočenje, aktivno ambientalno osvetlitev z 250 ledicami ... res ni, da ni!
’Tadolg’ s tem motorjem še štiri več, s paketom exclusive in tremi listi dodatne opreme pa slabih 177 tisočakov. Jih je vreden? Je, ker je po mojem mnenju tole še vedno najboljše med najboljšimi, tako da moram samo še ugotoviti, kje jih dobiti. No, vem že, samo mi ne dajo na lepe oči.
Še kakšna penina ne sme manjkati na zadnjih sedežih, pa je to to. Vem, me kar hitro odnese, ko začnem fantazirati, ampak se znam tudi hitro strezniti. Recimo s pogledom na cenik. Saj ne more biti poceni, jasno, če pa že osnovni stane več kot 111 tisoč evrov.
Tehnični podatki | Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2925 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 243 (330) od 3.600 do 4.200 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 700 od 1.200 do 3.200 |
Menjalnik | samodejni, devetstopenjski, 9G-tronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, 4MATIC |
medosna razdalja v mm | 3216 |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5289 x 1921 x 1503 |
Prtljažnik v litrih | 540 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2090 (725) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,4 |
Poraba na testu v l/km | 7,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 115.197 |
Cena testnega vozila v EUR | 128.197 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 176.585 |
Center dobrega počutja
Beri dalje